2014-06-20, 14:23
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Eller hur. Vem vågar ens ha sex med henne med tanke på all fysisk smuts som finns i hennes kropp; knark, cigaretter, blodsmitta och mediciner. Jag fattar det inte. Hon slår inte mig som typen som prioriterar kondom...Och kommer torskarna hem till henne?

Jag börjar fan också fundera på om inte hela förhållandet med SnuskJanne är en ploj.

För det första så tror jag inte man tänker så om man nu är en man som betalar för sex. Liksom fatta vilka mentala broar man måste gå över för att komma till punkten där man köper sex av en annan människa. En människa som säljer sig för droger dessutom. Tror ju knappast det är några friska män vid sina sunda vätskor som köpt sexuella tjänster av Berny. Min uppfattning om den typen av män är att det är personer som själva har psykiska problem och kanske också ett eget drogmissbruk. Den vågen av 80- och 90-talister som köper sex idag gör det till största del i utlandet. De plockar inte upp narkomaner som går på gatan. De män som faktiskt tar det steget är inte den välbärgade familjefadern som ber Berny hoppa in i familjens Volvo V70 och som betalar 1500 för en avsugning i fem minuter. Det är trasiga män vi talar om.

För det andra tror jag inte det med Janne är en ploj. Jag tror Janne gillar känslan av att äga Berny eftersom han med allra största sannolikhet betalar för grejer när han är nere i Malmö (även om han så klart förnekat detta). Inga stora grejer nödvändigtvis men saker som mat och cigg, kanske några underkläder han tycker är lagom horiga. Därmed förväntar han sig också att få doppa och göra lite som han vill. Det är ju uppenbart att hans relation till Berny inte är någon ömsesidig kärleksrelation på lika villkor. Så länge hon är den hon är kommer där alltid vara en ojämn maktbalans i den relationen där hon står i underläge.
Citera
2014-06-20, 15:59
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
För det första så tror jag inte man tänker så om man nu är en man som betalar för sex. Liksom fatta vilka mentala broar man måste gå över för att komma till punkten där man köper sex av en annan människa. En människa som säljer sig för droger dessutom. Tror ju knappast det är några friska män vid sina sunda vätskor som köpt sexuella tjänster av Berny. Min uppfattning om den typen av män är att det är personer som själva har psykiska problem och kanske också ett eget drogmissbruk. Den vågen av 80- och 90-talister som köper sex idag gör det till största del i utlandet. De plockar inte upp narkomaner som går på gatan. De män som faktiskt tar det steget är inte den välbärgade familjefadern som ber Berny hoppa in i familjens Volvo V70 och som betalar 1500 för en avsugning i fem minuter. Det är trasiga män vi talar om.

För det andra tror jag inte det med Janne är en ploj. Jag tror Janne gillar känslan av att äga Berny eftersom han med allra största sannolikhet betalar för grejer när han är nere i Malmö (även om han så klart förnekat detta). Inga stora grejer nödvändigtvis men saker som mat och cigg, kanske några underkläder han tycker är lagom horiga. Därmed förväntar han sig också att få doppa och göra lite som han vill. Det är ju uppenbart att hans relation till Berny inte är någon ömsesidig kärleksrelation på lika villkor. Så länge hon är den hon är kommer där alltid vara en ojämn maktbalans i den relationen där hon står i underläge.

Nej självklart är det främst trasiga män som köper sex men förstår ändå inte varför just Berny (enda anledningen är väl att hon är lätt på foten ) när det finns så många andra, enligt bernys utsago låter det ju som att alla vill ha Berny
kommer ni ihåg när hon tjatade om att män ville ha barn med henne och dylikt.
sådant förstår jag inte.
Citera
2014-06-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Nej självklart är det främst trasiga män som köper sex men förstår ändå inte varför just Berny (enda anledningen är väl att hon är lätt på foten ) när det finns så många andra, enligt bernys utsago låter det ju som att alla vill ha Berny
kommer ni ihåg när hon tjatade om att män ville ha barn med henne och dylikt.
sådant förstår jag inte.

Inte jag heller.

Rent krasst, det finns väl betydligt fräschare, men samtidigt trasiga (om man nu letar efter någon sådan att utnyttja) tjejer än Berny. Jag fattar inte ens hur man vågar vara nära henne sexuellt med tanke på sjukdomarna.

Och vilja ha barn med henne?! Nej. Hon överdriver sin egen betydelse i en torsks liv.
Citera
2014-06-20, 16:46
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Inte jag heller.

Rent krasst, det finns väl betydligt fräschare, men samtidigt trasiga (om man nu letar efter någon sådan att utnyttja) tjejer än Berny. Jag fattar inte ens hur man vågar vara nära henne sexuellt med tanke på sjukdomarna.

Och vilja ha barn med henne?! Nej. Hon överdriver sin egen betydelse i en torsks liv.

Tja klart det finns "fräschare" men du får ju vad du betalar för. Jag betvivlar att det är samma typ av män som köper eskorter och betalar 2000 i timmen och män som köper tjejer som Berny som betalar en femhunka för en avsugning, kanske ännu mindre.

Sen är det ju generellt så att offer dras till varandra. Berny drar ju inte precis till sig samhällets toppskikt så det är mycket möjligt att där varit någon bäng lodis som deklarerat sin kärlek för henne sen har hon själv spunnit vidare på det. Jag har själv jobbat inom vården, om jag skulle ta varenda flirt jag fått av alkoholiserade patienter och utvecklingsstörda brukare på allvar och lagt ihop dem istället för att borsta av mig det som man normalt gör, så är det klart att jag kunnat se mig själv som "eftertraktad" om jag valt att tolka det så. Tror inte Berny värderar VEM det är som säger något och hur klar människan är i skallen utan bara ATT någon ger henne en komplimang så suger hon åt sig det som en svamp. Jag hade kanske gjort samma sak i hennes situation, jag vet inte.
Citera
2014-06-20, 17:02
Medlem
Jag tror dock inte att männen som köper sex av B är psykiskt sjuka utan att de utnyttjar att hon är som hon är.
Men det säger ju också en hel del om en person.

Berny tror dessutom att alla hon träffar blir helt betagna och kära i henne. Verkligheten är en helt annan. Hon likställer också alltid all sex med kärlek. Inget kunde ju vara längre ifrån sanningen.
Citera
2014-06-20, 17:29
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Berny tror dessutom att alla hon träffar blir helt betagna och kära i henne. Verkligheten är en helt annan. Hon likställer också alltid all sex med kärlek. Inget kunde ju vara längre ifrån sanningen.

Jag har sagt det förut med risk för att det blir tjatigt; du ser det ur en "frisk" människas perspektiv. Bernys verklighetsuppfattning är antagligen långt ifrån vår. Hade jag varit Berny hade jag tagit mitt liv för jag hade känt att jag bränt precis alla broar och alla människor som jag en gång kunnat kalla vänner. Till och med min egen familj. Vad hon än säger även om det är sant så är det ju ingen som kan lita på det. Tror läkare och behandlare i hennes omgivning är ungefär lika uppgivna som vi är och de sägs ju att man blir den folk förväntar sig att man ska vara; dvs ett enda stort fail. Ingen förväntar ju sig att Berny ska ta vara på sina chanser, rycka upp sig, skaffa ett "normalt" eller i samhällets ögon "hederligt liv". Förutom vad, en handfull 15-åriga fans? Inte särskilt uppmuntrande för henne så jag förstår att hon aldrig tar sig ur sin vidriga självdestruktiva spiral. Hon kan nog inget annat. Dessutom, där var uppenbarligen något krux vid hennes födsel som utreddes under lång tid. B påstår dessutom att modern åt stesolid under graviditeten. Gud vet vilka hjärnskador hon kan ha dragit på sig under tiden i magen och som fortsätter att påverka henne livet ut.
Citera
2014-06-20, 18:50
Medlem
sinfons avatar
Haha för fan. Så trots inlägg efter inlägg om hur viktigt det var att sköta sub-behandlingen, hur hon verkligen verkligen ville det, för Theus skull (alltid för Theus skull), att det var en sista chans som de inte hade behövt ge henne men var så otroligt storsinta som trodde på henne ändå och hon skulle förvalta den här fantastiska chansen yada yada yada...så blev det bara "nope, jag klarade inte att gå dit varje dag". Så fick då ännu en mottagning och ett gäng behandlare, som antagligen lagt ner hela sin själ i att försöka hjälpa en extremt krävande Berny, lära sig att "vad som är upp och ner det är från stund och behov och impuls, inget annat." Såg att hon skrev om drogsug nyligen också. Bara att invänta återfallet då.
Citera
2014-06-20, 19:10
Medlem
Kardnialvokals avatar
Ja dessvärre är det nog så. Fattar inte vad hennes problem är och varför det inte funkar. Hon har fått en plats på ett boende med personal och hon har 500 meter till mottagningen. Lättare än så blir det liksom inte. Tror en grej som stjälper henne är att folk ständigt är där för att plocka upp henne, att hon får chans på chans på chans. Nu verkar det Miia som sköter Theus till stor del så inte ens det behöver hon deala med.
Citera
2014-06-20, 19:38
Medlem
Saxat från Facebook:

Citat:
Berny Pålsson
3 hours ago
Fan är så arg så jag skakar. Och nu ryker kanske min bostad. Theus blev attackerad av grannens galna katt som flög på honom mot ögonen helt plötsligt. Theus är tack o lov oskadd. Jag blev rädd och förbannad och gick och sa åt grannen som äger katten på skarpen. Att hålla den där katten inomhus. Att ingen katt får skada min älskade pojk utan att han ens hinner fatta vad som händer. Grannen står och hånflinar, hånar mig, förnekar och säger att katten ville leka. Jag börjar skrika, han hånar mer och jag slog honom rakt i ansiktet flera gånger. Till sist spottade jag på honom och nu skakar jag och är så jävla förbannad att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Tilläggas att den där katten varit agressiv mot andra tidigare. Men nu var det Theus och jag har sällan varit så förbannad och jag står för att jag slog med knytnävarna och spottade honom i ansiktet. Man tar ansvar när ens katt attackerar utan orsak. På innergården där också barn leker. JÄVLA IIDIOT.
Citera
2014-06-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nijichou
Saxat från Facebook:
Nu har hon bloggat om det ocksa. Tycker ratt synd om personalen som far dras med hennes skit var och varannan dag. Dessutom, ar det inte ett stodboende hon bor pa? Da skulel man ju kunna tanka sig att hennes granne som hon gnaller om mojligtvis ar forstandshandikappad eller liknande. Sjyst att sla ner honom da.
Citera
2014-06-20, 23:47
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Ja dessvärre är det nog så. Fattar inte vad hennes problem är och varför det inte funkar. Hon har fått en plats på ett boende med personal och hon har 500 meter till mottagningen. Lättare än så blir det liksom inte. Tror en grej som stjälper henne är att folk ständigt är där för att plocka upp henne, att hon får chans på chans på chans. Nu verkar det Miia som sköter Theus till stor del så inte ens det behöver hon deala med.

Hennes problem är att hon inte vill bli bättre.
Innerst inne tror jag inte att hon har en identitet förutom hårda tuffa b som knarkar och horar.
Citera
2014-06-21, 02:22
Medlem
Hon har rätt.

Har varit kattägare i 20 år och man låter inte en aggressiv katt gå ute. Den håller man inne till man varit hos veterinären och kollat dess hormoner då det troligen rör sig om en honkatt som lider av hormonell obalans.

Problemet med dessa katter är att de blir så oerhört aggressiva. De hoppar på människor utan anledning också. Det måste till et veterinärbesök för att se vad som kan göras.

I övrigt så det med att en del män tjatar om att de vill ha barn med henne kan förklaras såhär: En del grabbar gör så för att när det händer dra sig helt tillbaka och vägra stå för sitt ord/löfte. De gör så för att tjejen ska tro de verkligen vill ha en framtid med henne och därför tro de har ett bra förhållande och ge dem sex. När tjejen sedan blir gravid, vill de inte ha med saken att göra ö.h.t. Hemskt beteende. Ännu ett skäl för kvinnor att hålla på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in