2014-04-22, 21:04
Medlem
mittenskittens avatar
Sinfon, kan du ta en screenshot på Bernys PM till dig där man ser att det är skrivet från hennes konto? Att bara citera en så stor grej känns inte riktigt tillräckligt. Jag tror på dig, men andra (typ Hyper) kanske inte gör det..
Citera
2014-04-22, 22:06
Medlem
Har precis läst ut vingklippt för typ 5:e gången (när jag sitter på toan) och har också alltid tyckt att hon måste överdriva i sina böcker och nu efter Bernys "erkännande" blir det ju hela så hysteriskt patetiskt att det inte är sant.
Har aldrig tvivlat på att hon romantiserade sin relation till Magnus (Caspian) men har hon verkligen hittat på allt det han enligt böckerna sade till henne?
Hur kan en människa göra så mot en död människa som inte kan ens ge sitt medgivande till boken eller kunna försvara sig?

Har själv mist en ungdomskärlek men aldrig någonsin att jag skulle sitta och skriva en novell med påhittade stunder tillsammans om vår tid ihop och sedan hävda att det hänt.

Visst, hon fick väl många sympatier från folk när de läste boken och tänkte: "stackars flicka som mist sin kärlek" men boken är ju påhittad och inte biografisk. Det är ju så himla tydligt nu efter 10 år.
Varför gav hon bara inte ut boken som en roman?
Citera
2014-04-22, 22:36
Medlem
sinfons avatar
Jag vet inte varför ni tolkar det som att Hyperexium inte tror mig, han/hon menade väl bara att Berny skulle ha "erkänt" för att få oss att sluta spekulera och därmed döda tråden (spännande resonemang för övrigt).

Men jo, jag var beredd på att någon förr eller senare skulle be mig om bevis. Vad det nu är värt. Om jag nu skulle vara så störd att jag velat lägga tid på att iscensätta hela den här grejen och formulera långa påhittade brev, så hade jag knappast haft något emot att sitta och förfalska några skärmdumpar heller.

Jag måste dock censurera namnen och styckena jag sa att jag tagit bort, för det handlar om människor som inte frivilligt ansökt till Cirkus Berny. Jag kan även tänka mig skicka dem oredigerade till någon pålitlig som sedan bara kan bekräfta att det ser riktigt ut, förslagsvis en moderator som frekventerar tråden (William Haines? Arbetarbroder?).
Citera
2014-04-22, 23:30
Medlem
sinfons avatar
Varsågoda.

http://bayimg.com/maNBOaAfM

http://bayimg.com/nANbcAaFM

http://bayimg.com/NaNbGaAFM

Och jag vill säga det igen, det här känns inte kul för mig på något sätt. Jag hade aldrig gjort det ifall jag inte sett hur Berny fortsatt ljuga och bete sig allmänt fittigt, de storslagna orden till trots. Och hon publicerade som sagt aldrig det där sista. Som hon säger själv: Vad som är upp och ner det är från stund och behov och impuls, inget annat.
Citera
2014-04-23, 03:14
Medlem
alkisvsfjortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
NU går jag in och säger ifrån själv. Jag är inte nykter när jag skriver men skitsamma om jag mobbar mig själv nu eller nått för sluta diskutera rätt och fel angående Theus. Jag missbrukar och det är allt som behövs sägas. Klart att Theus inte ska behöva leva med mig d¨å och klart jag måste se till att få hjälp och bevisa att jag klarar programmet och ta reda på om jag vill ta den här kampen eller inte innan jag kan säga att jag kan behålla Theus. Han är inte vanvårdad utan ser fin ut men inte fan mår han bra av att leva med mig just nu. Så mycket är ett fakta och ni kan sluta diskutera saken. Han är värd ett tryggt liv och så länge jag är aktiv i missbruket är jag direkt olämplig att ha hand om en annan varelse. Jag har bett en vän om hjälp och väntar på svar och annars får jag fråga någon annan pålitlig. Det är inte det enklaste, dom jag känner i malmö är inte dom man ger detta förtroende till men jag måste hitta någon om det så är i en annan stad. Ja, som någon påpekar jag älskar min hund men när du är aktiv i heroin så inte fan kan du känna/visa eller handla utifrån kärlek. Jag är dessutom jävligt utmattad efter senaste åren och mitt psyke och kropp reagerar starkare nu än när jag var 23 om ni fattar..

Jag orkar fan inte förklara så mycket, alla har ni åsikter och på olika sätt är rätt och fel och ofta drar ni fel vaddetnuheter men ofta har ni ganska rätt. Och nu har jag sagt hur det är och ni kan sluta diskutera saken. Theus har aldrig gjort annat än bra och varit så jävla underbar och han ska inte behöva detta oavsett hans psyke osv.

Jag hoppas och ska kämpa för att klara mig igenom och slippa ge bort Theus för alltid. Men saken är självklar och inget ni behöver tjafsa om.

+1

OnT:

Jag har aldrig tidigare sett en tråd där så många pratar så mycket skit om en människa man inte ens känner. Vad är syftet? Får det er att må bättre? Är ni sadister?

Det kanske är er det är fel på?

Jag har skummat igenom en del sidor i denna tråd, och jag kan se ett tydligt mönster: Människorna som skriver (de flesta) skriver för att se bättre ut själva, eller få utlopp för egen ångest. För visst känns det skönt att känna/tro att någon annan har det/är sämre än en själv?

Säger bara en sak; så jäkla onödigt!

Go Bernie Blue, i´d vote for you. Ta inte åt dig. Det är inte du som är problemet, det är människorna som skriver.
Citera
2014-04-23, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frastructura
Jag har antligen orkat lasa mig igenom ditt svamlande, och vill egentligen mest papeka att det varit VALDIGT tyst from B's hall sen det har krop fram - bade pa bloggen och har. Hon hade val forsvarat sig om det inte var sant? Tror att Sinfons teori stammer ratt sa bra.

Eller så gick det precis som hon hade tänkt sig?

Jag tror helt klart att breven till Sinfon är äkta men det som jag reagerar på är att folk tror att hon ljuger om allt bara för att hon överdrivit och ljugit i sin bok för över tio år sedan och för att hon nyttjat sin intelligens till att lura till sig passande diagnoser. Hon är knappast den enda som gjort dessa saker. Att överdriva en kärleksrelation för att hon gärna ville ha haft en är inget konstigt egentligen gjort av en vilsen tonåring. Fel såklart men inte så märkligt. Att hon skrev det i en bok som blev en succé är bara ett sjukt sammanträffande. Hade ni hållit käften i hennes sits? Jag hade nog tyvärr gjort det, men med stor skam.

Har inte alla redan förstått att hon överdrivit en hel del för att skapa media-Berny? Är detta en nyhet? För vem? Ni här har väl anat det mer än andra.

Enda nyheten är väl att hon faktiskt visar sig ha tänkt över det hon gjort.
Senast redigerad av LitenGulligPonny 2014-04-23 kl. 04:04.
Citera
2014-04-23, 18:17
Medlem
Catwoman79s avatar
Såg att Emma lagt upp ett foto på sin hund på instagram och skrev att hunden låg under mr hemligs täcke imorse. Undrar om han gick direkt tillbaka till Emma efter han och Berny bråkat???
Citera
2014-04-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catwoman79
Såg att Emma lagt upp ett foto på sin hund på instagram och skrev att hunden låg under mr hemligs täcke imorse. Undrar om han gick direkt tillbaka till Emma efter han och Berny bråkat???

Ha, ha, klart han gjorde, han har väl ingen annanstans att ta vägen än att vandra mellan dessa två skruvade sönderskurna psyksjuke-wannabees!
Och Emma är väl bara glad över att hon nu minsann "fått tillbaka" Mr Hemlig Hundvakt som Berny snodde från henne. Vilket triangeldrama....
Citera
2014-04-23, 19:29
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
det som jag reagerar på är att folk tror att hon ljuger om allt bara för att hon överdrivit och ljugit i sin bok för över tio år sedan och för att hon nyttjat sin intelligens till att lura till sig passande diagnoser. Hon är knappast den enda som gjort dessa saker. Att överdriva en kärleksrelation för att hon gärna ville ha haft en är inget konstigt egentligen gjort av en vilsen tonåring. Fel såklart men inte så märkligt. Att hon skrev det i en bok som blev en succé är bara ett sjukt sammanträffande. Hade ni hållit käften i hennes sits? Jag hade nog tyvärr gjort det, men med stor skam.

Det är stor skillnad på att "överdriva en kärleksrelation som vilsen tonåring" och att förvränga bilden av en människa som tragiskt gått bort, utan någon som helst tanke på hans anhöriga och vänner som befann sig i chock. Jag tror inte du förstår riktigt hur sjukt hon betedde sig, men att HON för ovanlighetens skull uttrycker någon slags ånger över det nu borde väl säga en del. Att sedan med en dåres envishet hålla fast vid lögnen, och dessutom fortsätta addera till den, i 13 jävla år....jag är ganska säker på att 99,99% av mänskligheten hade inte kunnat göra något sådant. De flesta hade inte fixat att låtsas vara schizofrena heller. Du glömmer liksom att hon inte bara "hållit käften", utan hon har dag ut och dag in i otaliga blogginlägg, tidningsartiklar, en dokumentär och YTTERLIGARE en bok, fortsatt upprätthålla något som hon visat sig hela tiden veta är falskt. Hon har haft horder av beundrare, mött massor av personer som varit sjuka på riktigt, suttit i djupa ingående samtal med läkare som velat hjälpa henne, fejkat symptom och historier även för sina allra närmsta vänner och partners. Inser du vilken sinnessjuk kyla det krävs för att göra något sådant?

Hon återkommer ofta, med illa dold fascination, till det här att hon inte känner någon rädsla. Det tror jag inte hon gör heller. Det folk tycks missa är att det inte är något positivt, utan något som faktiskt gör henne livsfarlig.
Citera
2014-04-23, 20:38
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkisvsfjortis
Go Bernie Blue,

Berny*

Men OnT så tror jag att Berny antingen ligger i ångest just nu och ångrar meddelandena till Sinfon eller så är detta en del av hennes desperata krävande efter att få stå i centrum.

Oavsett vilket det är så har hon fått mängder av uppmärksamhet genom att BEDRA folk under en lång tid, men vissa gör vad som helst..
Citera
2014-04-23, 20:45
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Normalersättning för våldtäkt ligger runt 100 000, Elisa begärde lite över en halv miljon i skadestånd medan de andra tjejerna lång kring 95-115 000. Varför detta är fallet vet jag inte men jag noterade när jag läste domen att Elisa var den som förekom mest frekvent i utredningen och TM dömdes för våldtäkt mot henne multipla gånger. Kan vara därför hennes belopp är högre.

Orkar inte läsa igenom domen en gång till, men Elisa var minderårig när hon utsattes vilket höjer skadeståndet. Var resten av tjejerna fyllda 18? I så fall är det förklaringen.
Citera
2014-04-23, 21:13
Medlem
Denosynliges avatar
Okey Berny har nog knappast ljugit om precis allt och varenda aspekt. Det låter rimligt att merparten av alla dialoger och händelser som beskrivs i böckerna faktiskt har hänt. Det främsta hon ljugit om är hennes påstådda diagnoser, både nu och då. DET beteendet i sig är nog även det en diagnos. Och hur skruvat är det inte att medvetet ljuga och påskina för hela omvärlden att man är en helt annan människa än vad man egentligen är med en sådan ihärdighet? Det är ju fan inte sunt beteende. Visst fan är hon sjuk, det är det fortfarande ingen som tvivlar på, däremot är det inte så hög sannolikhet för att hon faktiskt lider av de diagnoser som hon medvetet lurat till sig. Med några års mellanrum ser hon sig omkring efter fler diagnoser att klä sig med, ibland byter hon bort någon av de äldsta, typ som Schizofrenin som hon först hade, sedan hade den på något magiskt sätt "försvunnit till 90%" och nu kommer det fram att hon aldrig haft det, och när folk undrar om alla hallisar, röster och psykoser hon varit med om så förklarar hon bort det med att rösterna varit "eko, en slags dissociation". Märks att hon läst om det på Wikipedia

Citat:
"Dissociativa störningar eller konversionsstörningar är en grupp reaktiva psykiska störningar vilkas huvudsymtom handlar om förändrat medvetandetillstånd med långvarig och svårartad dissociation, psykosomatiska tecken, och försämrad samverkan av funktioner i medvetandet, i synnerhet vad beträffar minne, perception, känsel, motorik och identitet. Många av dessa störningar klassificerades förr som hysteri. Dissociativa störningar kan övergå i psykos, så kallad hysterisk psykos. Till skillnad från enkel dissociation, som är en försvarsmekanism inom normalpsykologin, har den dissociativa störningen en mer långvarig och påtaglig effekt på den psykiska hälsan och fungerar funktionsnedsättande.

Symtomen på dissociativa störningar förekommer ibland som symtom av kroppsliga sjukdomar eller drogmissbruk. Enligt ICD-10 får inte diagnos ställas förrän sådan sjukdom eller missbruk uteslutits. De dissociativa störningarna uppstår alltid till följd av en extrem stress eller ett trauma. Sådan erfarenhet är nödvändig för att någon ska få en diagnos.

Den mest kända gruppen dissocitiva störningar är multipel personlighetsstörning (eller personlighetsklyvning), vilken många felktigt tror är en form av schizofreni."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in