Citat:
Ursprungligen postat av
LitenGulligPonny
det som jag reagerar på är att folk tror att hon ljuger om allt bara för att hon överdrivit och ljugit i sin bok för över tio år sedan och för att hon nyttjat sin intelligens till att lura till sig passande diagnoser. Hon är knappast den enda som gjort dessa saker. Att överdriva en kärleksrelation för att hon gärna ville ha haft en är inget konstigt egentligen gjort av en vilsen tonåring. Fel såklart men inte så märkligt. Att hon skrev det i en bok som blev en succé är bara ett sjukt sammanträffande. Hade ni hållit käften i hennes sits? Jag hade nog tyvärr gjort det, men med stor skam.
Det är stor skillnad på att "överdriva en kärleksrelation som vilsen tonåring" och att förvränga bilden av en människa som tragiskt gått bort, utan någon som helst tanke på hans anhöriga och vänner som befann sig i chock. Jag tror inte du förstår riktigt hur sjukt hon betedde sig, men att HON för ovanlighetens skull uttrycker någon slags ånger över det nu borde väl säga en del. Att sedan med en dåres envishet hålla fast vid lögnen, och dessutom fortsätta addera till den, i 13 jävla år....jag är ganska säker på att 99,99% av mänskligheten hade inte kunnat göra något sådant. De flesta hade inte fixat att låtsas vara schizofrena heller. Du glömmer liksom att hon inte bara "hållit käften", utan hon har dag ut och dag in i otaliga blogginlägg, tidningsartiklar, en dokumentär och YTTERLIGARE en bok, fortsatt upprätthålla något som hon visat sig hela tiden veta är falskt. Hon har haft horder av beundrare, mött massor av personer som varit sjuka på riktigt, suttit i djupa ingående samtal med läkare som velat hjälpa henne, fejkat symptom och historier även för sina allra närmsta vänner och partners. Inser du vilken sinnessjuk kyla det krävs för att göra något sådant?
Hon återkommer ofta, med illa dold fascination, till det här att hon inte känner någon rädsla. Det tror jag inte hon gör heller. Det folk tycks missa är att det inte är något positivt, utan något som faktiskt gör henne livsfarlig.