2014-06-18, 12:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Du blandar ihop yttre och inre undersökning. Inga synliga skador på huvudet påträffades vid den yttre undersökningen. Däremot upptäcktes en blödning i huvudsvålen i samband med den inre besiktningen.
Du har rätt, punkt 78, sid 414.
Citera
2014-06-18, 13:24
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Eftersom du bestämt hävdar detta så tycker jag att du ska lämna källa på det och det räcker inte med ett luddigt svar.
Exakta tiden i TR/HR förhör eller FUP.

"F: Så du tror att det är någon som har planterat det här, använt dej som att …
M: Nej men det, jag tror inte de. Utan det bara någonting som ploppar upp i huvudet. Jag
pratar utan att tänka."

Fup, sid 1679.
Citera
2014-06-18, 13:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
M: Nej men det, jag tror inte de. Utan det bara någonting som ploppar upp i huvudet. Jag
pratar utan att tänka."

Fup, sid 1679.
Det handlade om rullen, Namibia1 diskuterade bagaget.

Men det spelar ingen roll vad KJ tror eller spekulerar, om han inte vet.
Citera
2014-06-18, 13:30
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Varför ska jag ha svara på din och Namibias löjeväckande tolkning av bevismaterialet kring låsandet? Ingen vettig människa kan väl komma till någon annan slutsats än att informationen i ärendet talar mycket starkare för att han brukade låsa bilen? Först och främts så hävdade han själv detta fram tills att han fick veta att man hittat blod från offret i hans bil (Hur kunde han gissa rätt på bagageluckan, den frågan har DU inte svarat på Zero!). Sen har merparten av de kompisar som uttalat sig om hans låsvanor i någon bestämd riktning sagt att han brukade låsa sin bil. Du och Namibia försöker dra upp personer som är osäkra som ett argument FÖR er teori att han inte låste den. Förstår du själv hur löjligt och lätt genomskådat det är?

Dina tre främsta argument för antilåsningsteorin var att två av hans närmaste anhöriga sa att han inte brukade låsa bilen EFTER att de fått veta att man gjort fynd från mordoffret i den. Får jag påminna dig (och Namibia) om att de inte vittnade under ed om detta, eftersom de naturligtvis inte kan göra det som nära anhöriga. Trovärdigheten i deras utsagor är så låg att det är pinsamt hur man kan ens komma på tanken att åberopa dem. Och din tredje gubbe: Ja han sa ju precis tvärtom i förhören. Oavsett vilka låtsashypoteser du hittar på om att han var pressad av elaka poliser i förhörsrummet och kunde säga sanningen när han fick träda fram i den lugna rättssalen så kan ett vittne som lämnat två totalt motstridiga utsagor inte tillmätas något större värde heller. Särskilt inte som det inte kan uteslutas att han i rätten faktiskt ändrade sig för att försöka hjälpa sin kompis.

Eftersom Du Fold inte klarar av att uttrycka dig utan att använda dig av härskarteknik så hamnar du och även Zambora nu på min ignore-lista.

Ni som litar blint på åklagarna och UNO kan släppa helt att VB dödats i KJs hem.
Det är nämligen något Anna och Ulrika förklarat i Media och UNO har sökt av hela KJs lägenhet utan att hitta likdoft.
Citera
2014-06-18, 13:33
Medlem
Citat:
pratar utan att tänka."

Fup, sid 1679.
Det här förhöret gäller tejprullen och inte blodspåret.
Citera
2014-06-18, 13:41
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Eftersom Du Fold inte klarar av att uttrycka dig utan att använda dig av härskarteknik så hamnar du och även Zambora nu på min ignore-lista.

Ni som litar blint på åklagarna och UNO kan släppa helt att VB dödats i KJs hem.
Det är nämligen något Anna och Ulrika förklarat i Media och UNO har sökt av hela KJs lägenhet utan att hitta likdoft.
Men... De var inte säkra, det går inte att utesluta helt, är den uppfattningen jag fått.
Citera
2014-06-18, 14:01
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Du kan verkligen inte erkänna att du har fel även när du är överbevisad. Tyvärr grumlar du tråden men en massa onödig textmassa utan innehåll.

Till och med HR konstaterar i sin dom att bilen tidvis var olåst medan du å det bestämdaste hävdar att den var låst.

Du drar ett löjets skimmer över dig.

Jag har inte hävdat att man med 100% säkerhet kan säga att bilen alltid var låst under aktuell tidsperiod. Jag har bara sagt att fakta i målet (där den tyngsta bevisningen naturligtvis är vad bilägaren själv sagt om saken innan han fick veta vad man hittat i hans bil) talar för att det är betydligt mycket mer sannolikt att bilen var låst vid ett visst givet tillfälle än att den var olåst.

Löjets skimmer tycker jag mer det är över din text när du försöker dra upp vad vittnen sagt om hans låsvanor i andra sammanhang som argument för din teori. Ingen har bestridit att han var dålig på att låsa t ex sin ytterdörr.
Citera
2014-06-18, 14:03
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tyvärr har jag inte ljudfilerna kvar men jag hoppas att någon annan kan hjälpa till med att förmedla vilken ljudfil det handlar om, jag vet att det är flera som har hört detta. Det bör vara ljudfilen som omfattar förhöret med KJ själv.

Nå... jag har frågat dig förr om detta och om du ska fortsätta påstå att inte ens KJ tror på att blodet planterats i hans bagage så får du ta och ge källa på det nu.
Citera
2014-06-18, 14:12
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Men... De var inte säkra, det går inte att utesluta helt, är den uppfattningen jag fått.

00.40 in i klippet.
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article23431.ab

FUP
365

Så kan ni som tror på åklagare och hund släppa lägenheten nu?
Citera
2014-06-18, 14:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har inte hävdat att man med 100% säkerhet kan säga att bilen alltid var låst under aktuell tidsperiod. Jag har bara sagt att fakta i målet (där den tyngsta bevisningen naturligtvis är vad bilägaren själv sagt om saken innan han fick veta vad man hittat i hans bil) talar för att det är betydligt mycket mer sannolikt att bilen var låst vid ett visst givet tillfälle än att den var olåst.

Löjets skimmer tycker jag mer det är över din text när du försöker dra upp vad vittnen sagt om hans låsvanor i andra sammanhang som argument för din teori. Ingen har bestridit att han var dålig på att låsa t ex sin ytterdörr.
Första gången billåsen kommer på tal är på sid 1716.
Citat:
F: Jag såg att du hade ett gevär i bilen ………………
H: Jo.
F: Brukar du förvara dem där?
H: Jo.
F: Du är inte rädd att det ska bli inbrott och sånt?
H: Nää, det är...min bil är ju mer eller mindre alltid låst.
F: Ja. Du lånar inte ut den så att det…någon slarvar bort ditt vapen………….?
H: Nej, alltså jag lån…lånar ju ut dem vid spel och så kan jag lämna dem hos typ Ante och
Niklas och……….ja, om de…om jag ska iväg någonstans så lämnar jag liksom…i och med
att jag har ju…vet att jag har en tendens att kunna glömma saker.
F: Mmm.
H: Lämna dörren öppen och sånt, så brukar jag…om jag nu ska fara någonstans så där så
brukar jag typ åka till Patrik eller Ante och…och bara typ lämna………………….
F: Lämna…?
H: Lämna gevären då.
F: Ja ja. Okej. Och bilen då…?
H: Bilen?
F: Ja. Den…den ser du också till att ha låst?
H: Ibland.
Och på sid 1759 får han veta att blod har hittats i bilen, alltså efter att han har sagt att han låser ibland.
Citera
2014-06-18, 14:22
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Nå... jag har frågat dig förr om detta och om du ska fortsätta påstå att inte ens KJ tror på att blodet planterats i hans bagage så får du ta och ge källa på det nu.

Som av en händelse lyssnade jag på förhöret från TR nyss och där säger KJ tydligt att hans enda förklaring är att blodet är planterat. Han misstänker särskilt MB. (Inspelning 2, ca. 01:52:00)

Kanske ändrar han sig senare, men här tror han uppenbarligen på plantering.
Citera
2014-06-18, 14:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Som av en händelse lyssnade jag på förhöret från TR nyss och där säger KJ tydligt att hans enda förklaring är att blodet är planterat. Han misstänker särskilt MB. (Inspelning 2, ca. 01:52:00)

Kanske ändrar han sig senare, men här tror han uppenbarligen på plantering.
Jag har lyssnat igenom KJ:s förhör sedan påståendet uppstod i tråden, och inte hört honom ta tillbaka planteringsteorin, men det är inte lätt att vara 100 % koncentrerad under så lång tid, jag kan ha missat. Jag ser fram mot Lalajlajs svar.

Men, som sagt, det spelar ingen roll vad han tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in