2014-06-11, 16:09
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen kan med säkerhet säga att mobiltelefonen var i KJ lägenhet, det finns en mängd bostäder och andra utrymmen inom samma mastvinkel som KJ lägenhet. Avsaknaden av spår från mord och styckning, ingen har sett VB vid KJ bostad är tecken som tyder på att varken KJ eller VB befann sig i KJ lägenhet när mordet begicks.

Kroppen är styckad, förefaller vara av transporttekniska skäl. Mer stympning än nödvändigt har inte skett. Det tyder på att mordet har begåtts på en plats där det är svårt att undanskaffa en kropp utan att väcka uppmärksamhet.

EDIT;KJ sa också att polisen inte har något på honom, därför är han ute om en kvart. Det tyder på att han är medveten om att polisen kommer att ha svårt för att hitta mord och styckningsplats. Han drog uppmärksamheten till sin egen bostad och där fanns ingenting.

Tror inte du heller på grannarnas vittnesmål om att skriken kom från KJs lägenhet 4/5?
Hur drog KJ uppmärksamheten till sin bostad?

Kan vara så att KJ är oskyldig och därför tänker att dom inte har något på han och att han kommer släppas på kvart.
Senast redigerad av Namibia1 2014-06-11 kl. 16:12.
Citera
2014-06-11, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Började skriva ett inlägg med precis samma innehåll. Vissa yrkesgrupper kan nog få ut mer info från sökningen.

Edit:
Jodå. Gäller det även företagare i restaurangbranchen? Är någon MGM juridisk person?

https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx
Du fattar alltså inte att Transportstyrelsen med "juridisk person" avser registrerad ägare såsom företag eller leasingbolag, inte privatpersoner?
Citera
2014-06-11, 16:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Medge att vår gärningsman var noggrann och hade bra framförhållning före brottet. Försiktighet är en dygd, därför flera slagningar på bilen så att han verkligen planterade i rätt bil. Frågan är om han ville sätta dit pappa också? Han kanske hade ett ont öga mot hela familjen, vad vet jag? Kollades förresten JJ:s bil om det fanns besudlingar där också eftersom han bemödade sig om att söka på bilen flera gånger?
Det kan ha funnits planer på att iscensätta planen vid flera tillfällen, och inför varje sådant tillfälle gjordes en fordonsfråga, men något kom emellan. När det gyllene tillfället uppstod, då VB var hemma hos KJ, hanns inte fordonsfrågan med, utan GM fick förlita sig på sin senaste fordonsfråga 30/4.
Citera
2014-06-11, 16:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ingen kan med säkerhet säga att mobiltelefonen var i KJ lägenhet, det finns en mängd bostäder och andra utrymmen inom samma mastvinkel som KJ lägenhet. Avsaknaden av spår från mord och styckning, ingen har sett VB vid KJ bostad är tecken som tyder på att varken KJ eller VB befann sig i KJ lägenhet när mordet begicks.

Kroppen är styckad, förefaller vara av transporttekniska skäl. Mer stympning än nödvändigt har inte skett. Det tyder på att mordet har begåtts på en plats där det är svårt att undanskaffa en kropp utan att väcka uppmärksamhet.

EDIT;KJ sa också att polisen inte har något på honom, därför är han ute om en kvart. Det tyder på att han är medveten om att polisen kommer att ha svårt för att hitta mord och styckningsplats. Han drog uppmärksamheten till sin egen bostad och där fanns ingenting.

KJ var förvånansvärt angelägen om att - oombedd - berätta att det var hos honom VB spenderat e. m./kvällen fram till 21:tiden den 4 maj. Enlig mig en uppenbar fint för att från dag ett leda polisen på fel spår och bort från verkligheten. Mordutredarna köpte KJ:s rövarhistoria då mastuppkopplingarna överensstämmer med hans påhittade trams om att VB var i hans bostad, oralsex och tv-tittande. Men det finns ju många sätt att trolla bort snuten från det riktiga spåret för den som vill det ..
Citera
2014-06-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan ha funnits planer på att iscensätta planen vid flera tillfällen, och inför varje sådant tillfälle gjordes en fordonsfråga, men något kom emellan. När det gyllene tillfället uppstod, då VB var hemma hos KJ, hanns inte fordonsfrågan med, utan GM fick förlita sig på sin senaste fordonsfråga 30/4.
Du är alltså helt inne på att bortse från möjligheten att det finns en enklare förklaring till sökningarna, dvs av någon familjemedlem? Kan sådana slagningar vara en omöjlighet enligt dig?
Citera
2014-06-11, 16:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du är alltså helt inne på att bortse från möjligheten att det finns en enklare förklaring till sökningarna, dvs av någon familjemedlem? Kan sådana slagningar vara en omöjlighet enligt dig?
Nej, det är jag inte. Är du helt inne på att bortse från möjlligheten att det finns en koppling mellan sökningarna och brottet?
Citera
2014-06-11, 16:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det har i alla fall bott personer med efternamnet Was* i Boden. Bland annat en Jo*a*na, som numera är mammaledig. I Luleå bor mycket riktigt en S*n*ra W. Hon och J är vänner på Facebook, kanske rent av systrar. I J:s vänlista på fejjan finns AH som vi känner från fup.
VB:s alias i MB:s telefonbok verkar helt enkelt vara en kombination av VB:s styvpappas förnamn J-E och den åtrådda S*n*ras efternamn.

Så S*n*ra var åtrådd av MB?
Citera
2014-06-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det är jag inte. Är du helt inne på att bortse från möjlligheten att det finns en koppling mellan sökningarna och brottet?
Nästan 100%. Varför skulle en gärningsman ha blandat in KJ:s pappas bil i sökningarna? Jag är inne på att KJ:s avställda bil inte var körklar i början av april vilket man konstaterade vid första slagningen. (Naturligtvis utan att helt säkert veta detta)
Citera
2014-06-11, 16:48
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Så S*n*ra var åtrådd av MB?

Nä, det var hon inte. Det blir en ny pudel
Citera
2014-06-11, 16:52
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
KJ var förvånansvärt angelägen om att - oombedd - berätta att det var hos honom VB spenderat e. m./kvällen fram till 21:tiden den 4 maj. Enlig mig en uppenbar fint för att från dag ett leda polisen på fel spår och bort från verkligheten. Mordutredarna köpte KJ:s rövarhistoria då mastuppkopplingarna överensstämmer med hans påhittade trams om att VB var i hans bostad, oralsex och tv-tittande. Men det finns ju många sätt att trolla bort snuten från det riktiga spåret för den som vill det ..
Ja han har klart programmerat in så att en robot skickar sms från VBs telefon medan eventet varade. Om man nu ska dra ut svängarna ordentligt. En alldeles ny variant jag filat på. Eller har han bett Uno skicka dem kanske. Den hunden är ganska begåvad. Är med överallt.
Finns inga begränsningar på möjligheter till lösningar i detta fallet sannerligen.
Citera
2014-06-11, 16:52
Medlem
Citat:
Snarare sannolikt, bl a på föräldrarnas tomt.:D En nyfiken granne som ville veta vilka årsmodeller grannarna har råd att hålla sig med kanske.
Javisst. Eller någon annanstans.

Citat:
Extremt långsökt att söka på två bilar i samma familj bara för att få reda på bilmodellernas tekniska data.

Jag "hävdar" ingenting. Jag diskuterar för att sen kunna hävda.

Jag utgår inte från att den sökande kände till ägarna på förhand.

Ursprungsinlägget jag kommenterade hävdade en herre en komplott. Att du tog det personligt var olyckligt, ber om ursäkt.
Citera
2014-06-11, 16:55
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Medge att vår gärningsman var noggrann och hade bra framförhållning före brottet. Försiktighet är en dygd, därför flera slagningar på bilen så att han verkligen planterade i rätt bil. Frågan är om han ville sätta dit pappa också? Han kanske hade ett ont öga mot hela familjen, vad vet jag? Kollades förresten JJ:s bil om det fanns besudlingar där också eftersom han bemödade sig om att söka på bilen flera gånger?

Pappan har flera bilar.
Slagning gjordes på två av dessa bilar och en slagning på vardera bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in