Citat:
Ursprungligen postat av
Moordred
Jag tnkte jag skulle bumpa min egen start hr fem r senare fr att bertta att jag fortfarande inte funnit ngot bttre utfrande frutom att jag nu saltar innan jag steker. (Sen kanske jag skulle formulerat mig lite mindre hgtravat i vissa fall, men vafan)
Det r mnga som har sikter om att man skall ha olja i pannan eftersom man vill kunna steka i hg temperatur. Frgan r dock, varfr ngon mnniska behver komma upp i hgre temperaturer n vad smr klarar av. Fr mig r smret en visuell vgvisare fr optimal "Maillardtemperatur".
Jag har sklart full respekt fr att det finns mnniskor med helt andra preferenser. Fr mig r det inte aktuellt att anvnda olja av rent smakmssiga anledningar eftersom den inte tillfr ngonting annat, varken teoretiskt eller praktiskt.
Jag tycker ocks att vila en biff i folie eftert gr ytan mindre krispig. terigen, man kanske fredrar det lite saggigare.
Du fr in lite av kttsaften i kttet om du gr det.
Serverar du kttet direkt frn pannan till tallriken och serverar s kommer du mrka att kttet tappar vtska och drmed uppfattas torrare, sedan r ju allt relativt, ter man snabbt nog mrks det ju inte

.