2014-05-10, 17:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ford Consul 1955.

Så här såg den bil ut som Kjell-Åke var försäljare av den 17 december 1964. Det var en Ford Consul 1955.

Fotot i länken nedan är alltså inte samma bil som den han sålde, utan visar enbart på hur den här årsmodellen såg ut. Den bilen som han var försäljare av såldes sedermera för nedskrotning i Göteborg den 11 oktober 1965.

http://feike.gercama.nl/the-five-star-modellen/
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-05-10 kl. 17:42.
Citera
2014-05-15, 13:59
Medlem
Kolla detta klipp vid 1:50 så står förhoppningsvis den blå PVen där dahlsjö bode man ser den till höger. Men som sagt jävligt märkligt fall detta. har läst halva tråden. Man kan ju undra var dom tog vägen..

Här är klippet http://www.youtube.com/watch?v=oDfrH_sA_FY
Citera
2014-05-17, 00:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vart tog de vägen?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalasgasarn
Kolla detta klipp vid 1:50 så står förhoppningsvis den blå PVen där dahlsjö bode man ser den till höger. Men som sagt jävligt märkligt fall detta. har läst halva tråden. Man kan ju undra var dom tog vägen..

Här är klippet http://www.youtube.com/watch?v=oDfrH_sA_FY

Tack för länken till YouTube. Bara bra att den postades igen i tråden. Det är en intressant färgfilm från Göteborg i maj 1965 som jag har tittat på många gånger.

Det kan mycket väl ha varit "den midnattsblå" som vi ser parkerad här? Tyvärr kan i a f inte jag avgöra om bilen är svart eller midnattsblå till färgen. Personer som åkte med i O18920 har berättat att den var mycket mörk till färgen. Nästan svart.

I vilket fall som helst, så står den här svarta eller midnattsblå PV:n parkerad utanför där Janne Dahlsjö bodde i maj 1965.

Ja vart tog Dahlsjö, Johansson och Karlsson vägen?

Du har helt rätt i, att detta är ett mycket märkligt fall. Dessutom något så ovanligt som ett svenskt massförsvinnande.
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-05-17 kl. 00:55.
Citera
2014-05-22, 20:53
Medlem
Det har varit en lång resa, och ibland har hoppet tänts att äntligen få veta vad som hände de tre som försvann.

Jag känner att jag måste ge det upp, och på något viss gå vidare .

Sanningen får jag aldrig veta även om jag har mina aningar om vad som hände och varför.
Senast redigerad av Locky 2014-05-22 kl. 20:58.
Citera
2014-05-25, 20:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förstår hur Kjell-Åkes syster känner.

Citat:
Ursprungligen postat av Locky
Det har varit en lång resa, och ibland har hoppet tänts att äntligen få veta vad som hände de tre som försvann.

Jag känner att jag måste ge det upp, och på något viss gå vidare .

Sanningen får jag aldrig veta även om jag har mina aningar om vad som hände och varför.

Jag förstår hur du känner. En dag fanns din yngste storebror där. Den bror som du växte upp och lekte tillsammans med och ni stod varandra mycket nära under er barndom och er tidiga tonårstid.

En dag försvann Kjell-Åke utan att någonsin mera höra av sig till sin familj. Verkligen mycket tragiskt för hela din familj.

Jag har också mina aningar om vad som hände den 29 juli 1965 och varför det kom att bli som det blev.
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-05-25 kl. 20:25.
Citera
2014-05-29, 13:47
Medlem
BHBs avatar
Dagens G-P:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.989724-gamla-brott-ranare-i-grodmansdrakt
Citera
2014-06-02, 09:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket intressanta foton.

Citat:
Ursprungligen postat av BHB
Dagens G-P:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.989724-gamla-brott-ranare-i-grodmansdrakt

Mycket intressant och då framför allt fotona. En del av dem har jag aldrig sett förut.

Kopierade också länken och la ut den i tråden om grodmansrånet.
Citera
2014-06-04, 17:49
Medlem
Quoters avatar
En film (eller en filmserie) om Dahlsjö-fallet hade väl inte varit fel?
Citera
2014-06-06, 22:24
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lär knappast ske.

Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
En film (eller en filmserie) om Dahlsjö-fallet hade väl inte varit fel?

Det hade ju förstås inte varit helt fel men det lär knappast ske. Kanske skulle titeln i s f ha varit "Göteborg den 29 juli 1965"?
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-06-06 kl. 22:26.
Citera
2014-06-15, 12:20
Medlem
Lasse Lisstorp som är min morbror och numera bortgången lämnade över admin delen av sidan till mig. Hans sida ligger numera på en ny domän som har adressen: www.lasselisstorp.se
Citera
2014-06-16, 22:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lisstorp.

Citat:
Ursprungligen postat av Jack Nepacha
Lasse Lisstorp som är min morbror och numera bortgången lämnade över admin delen av sidan till mig. Hans sida ligger numera på en ny domän som har adressen: www.lasselisstorp.se

Tack för länken du postade. Tyvärr verkar det inte finnas några foton på de tre försvunna på forumet. Fast de försvann ju redan 1965.
Citera
2014-07-13, 15:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ej tillräckligt intressant?

Artikelserien "Svenskarna som försvann" har ju diskuterats i några andra trådar.

Märkligt nog så verkar det som om journalisten inte kommer att ta upp detta fall i sin artikelserie?

Kanske anser hon i s f, att ett olöst svenskt massförsvinnande inte är tillräckligt intressant? Man skulle nog kunna kalla detta fall för en svensk variant av "försvinnandenas försvinnande".

Hade ju varit passande med tanke på "50-årsdagen" om endast 16 dagar.

Nåja det finns säkert personer som inte är speciellt ledsna över det - snarare tvärtom!
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-07-13 kl. 15:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in