Citat:
Tack fr svar!
Lter nd rtt lovande... m vara vrt ngra extrakilon om man blir att m bttre. Men tanken p viktuppgng stressar mig...
Skulle man kunna testa snka dosen Voxra tillflligt fr att sen ka fr att f tillbaka den positiva effekten? Kan Mirtazapin "boosta" den p ngot stt?
Hur funkar Tramadol tillsammans med dessa? Snkt effekt? Inte fr att jag tar det ofta, men skulle grna fortstta f smrtlindring av dem d jag har mycket snl frskrivning p dem...
Frresten... r det aptitkning, snkt metabolism eller vtskeansamling som r boven i dramat?
God natt

Lter nd rtt lovande... m vara vrt ngra extrakilon om man blir att m bttre. Men tanken p viktuppgng stressar mig...
Skulle man kunna testa snka dosen Voxra tillflligt fr att sen ka fr att f tillbaka den positiva effekten? Kan Mirtazapin "boosta" den p ngot stt?
Hur funkar Tramadol tillsammans med dessa? Snkt effekt? Inte fr att jag tar det ofta, men skulle grna fortstta f smrtlindring av dem d jag har mycket snl frskrivning p dem...
Frresten... r det aptitkning, snkt metabolism eller vtskeansamling som r boven i dramat?
God natt

Gllande det sista s r det lite oklart, viktkning tros nstintill enbart bero p kad aptit inte som t.ex. zyprexa som sabbar glukos och fettmetabolismen och gr att folk garanterat mer eller mindre kar i vikt trots bra kost och motion. S det gr det svrare att hlla vikten, men det r inte som att du kommer ka i vikt oavsett. Gllande vtskeansamling tror jag inte det r srskilt vanligt, har inte hrt nn hr p forumet som ftt dem av mirtazapin men kan ju hnda i vissa fall men inte srskilt troligt.
Du fr bttre antidepressiv effekt vid kombination, eftersom du fr mediciner med olika verkningsmekanismer som bidrar till en sammantaget bttre effekt.
Gllande interaktioner s krockar tramadol och voxra rtt hrt, citerat frn sfinx interaktionstjnst.
"Medicinsk konsekvens
Bupropion minskar den analgetiska effekten av tramadol, kodein och etylmorfin. Risken fr noradrenerga biverkningar (s som takykardi och postural hypotension) kan ka.
Rekommendation
Kombinationen br undvikas. vervg behandling med annat anlagetikum n tramadol, kodein eller etylmorfin s som t.ex. morfin, buprenorfin eller fentanyl."