2012-10-12, 18:03
Citat:
Ursprungligen postat av imNOTwell
Som många skriver är tröttheten det jobbigaste med denna.
Man är sänkt ofta och ständigt om man inte får sova länge och så varje dag.
Ska inte klaga helt att det är gift, för det har gett effekt förr. Positivt.
Men i dagsläget vill jag bara kunna känna känslor igen och vara naturligt glad osv.
Antar att ingen kan gråta heller på 30 mg. En polare dog ju förut och jag har inte kunnat sörjt honom senaste månaderna naturligt pga jävla seratonin block. Var påväg att sluta när det hände och sen höjdes den till 30 mg och starkaste dosen jag ätit iallafall.
Tror det är fyfiskt omöjligt att gråta på 30 mg. Jag har iallafall inte lätt för att gråta direkt, men när det väl händer nån enstaka gång på ett år eller när det behhövs, då behövs det och det släpper jävligt mycket inombords.
Man har känslor av en anledning. Fuck it. Löser sig. Man får hålla ut.
Man är sänkt ofta och ständigt om man inte får sova länge och så varje dag.
Ska inte klaga helt att det är gift, för det har gett effekt förr. Positivt.
Men i dagsläget vill jag bara kunna känna känslor igen och vara naturligt glad osv.
Antar att ingen kan gråta heller på 30 mg. En polare dog ju förut och jag har inte kunnat sörjt honom senaste månaderna naturligt pga jävla seratonin block. Var påväg att sluta när det hände och sen höjdes den till 30 mg och starkaste dosen jag ätit iallafall.
Tror det är fyfiskt omöjligt att gråta på 30 mg. Jag har iallafall inte lätt för att gråta direkt, men när det väl händer nån enstaka gång på ett år eller när det behhövs, då behövs det och det släpper jävligt mycket inombords.
Man har känslor av en anledning. Fuck it. Löser sig. Man får hålla ut.
En rättelse bara, mirtazapin blockerar inte serotonin utan ökar halterna serotonin, noradrenalin och vill viss del dopamin.
Citat:
Ursprungligen postat av varfor-inte
Eftersom den andra mirtazapin-tråden verkar vara rätt så död så skriver jag min fråga här istället:
Jag hoppas att någon kunnig kan svara på detta
Jag hoppas att någon kunnig kan svara på detta

Hade du problem med lusten under tiden du gick på mirtazapin eller försvann lusten när du slutade med det?
Citat:
Ursprungligen postat av addicted78
Kan någon möjligtvis förklara varför mirtazapin gör att man går upp massa i vikt?
Frågade läkaren som sade att det beror på ökad matlust och man äter mer mat. Detta stämmer inte ett skit. Har gått upp 28 kilo på mirtazapin och inte ätit en kalori mer än jag gjorde innan jag började.
Frågade läkaren som sade att det beror på ökad matlust och man äter mer mat. Detta stämmer inte ett skit. Har gått upp 28 kilo på mirtazapin och inte ätit en kalori mer än jag gjorde innan jag började.
Det är verkligen sjukt mkt, hur länge har du käkat det? Det jag skulle tänka mig som orsakat viktökningen är att mirtazapin på vissa personer ändrar metaboliseringen så att man ökar i vikt trots samma kcal intag om dagen.
Annars är ju den vanligaste orsaken till viktökningen just att man får ökat sug efter kolhydrater.
Blir du hjälpt utav det och viktökningen är ett problem så kombinera det med Voxra eftersom det snabbar på metaboliseringen och Voxra ger ingen viktökning alls.
Senast redigerad av Slingshot 2012-10-12 kl. 18:14.
Senast redigerad av Slingshot 2012-10-12 kl. 18:14.
kanske bara tar tid, men det va ju ett tag sedan nu så man tycker ju att man borde vara normal. Kanske en dum fråga men tror du att om jag tog någon ssri (har några sorter liggandes hemma här) några dar att det kan hjälpa? att det kanske hände något under utsättningen? Det var 30mg jag gick på.