2005-07-28, 22:41
Medlem
Fick efter ivrigt tjat med den lokala verlkaren Remeron utskrivna. Vl vid kassan hnvisar dock apotekarn till Mirtazapin STADA, och menar att det r precis samma lkemedel (men under ett annat lkemedelsfretag.) Den enda skillnanden skulle tydligen vara att Mirtaz. r en aning billigare.

Ngon som har mer koll p detta n mig? r det verkligen precis samma lkemedel?
Citera
2005-07-28, 22:43
Bannlyst
Ja, jag hade Remeron 30 mg och fick sen generisk mirtazapin 45 mg, minns inte om det var Stadas eller inte.. nd skillnaden r vl att vissa r smlttabletter och andra inte, men det har ju inget att gra med vilket fretag som krnger dem.
Citera
2005-07-28, 23:12
Medlem
Porrpojkes avatar
Min chef fick sna i stllet fr remeron o han tyckte dom gav samma effekt...
Citera
2005-07-28, 23:29
Medlem
Spunkbumbis avatar
tror dom r lika effektmssigt... har sjlv remeron -s... gillar smaken p dom
Citera
2005-07-29, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spunkbumbi
tror dom r lika effektmssigt... har sjlv remeron -s... gillar smaken p dom

MMMM goa som fan e dom
Citera
2005-07-29, 10:46
Medlem
DxMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _dadde_
MMMM goa som fan e dom

Och tjock som en liten gris blir man av dom sm helvetespillrena, skulle fan kunna ta mc donalds varje dag och ungefr g upp samma vikt som jag gjorde p dessa.
Citera
2005-07-30, 05:45
Medlem
Mirtazapin = munchies legalt.
Citera
2005-11-28, 13:26
Medlem
Mirtazapin och benzo?

Har just ftt ut Mirtazapin Hexal och lste i bipacksedeln att det kan pverka eller pverkas av benzo. Str inget om hur. Anvnder en del benzo om jag knner mig extra risig och behver f ngt gort och ibland att flumma p. r det slut p det nu eller r det ingen fara att blanda?
Citera
2005-11-28, 16:00
Nej, ngon fara r det inte. Jag har kkat bde Mirtazapin o olika benzo i ca tv r dagligen. Jag har dessutom haft ganska hga doser av bda, frst 60 mg Mirtazapin plus 6 mg Xanor, sedan 60 mg Mirtazapin plus 4 mg Iktorivil.
Citera
2005-11-28, 16:10
Medlem
Lter tryggt, tack fr ett snabbt svar!
Citera
2006-01-21, 15:32
Bannlyst
Effekt p Mirtazapin

Ngon ver huvud taget?
Citera
2006-01-21, 16:18
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=E2=-
Någon över huvud taget?

Det är det verksamma ämnet i SNRI preparatet Remeron, fungerar på lång sikt. Inget du blir skön på. Vanlig biverkning är att du blir mycket trött och går upp i vikt. Annars fungerar den bra som antideppresiv medicin.Men då måste du första ha tagit den några veckor för effekt. Det är ingen behovs medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in