Citat:
Ursprungligen postat av
FromAnotherPlace
Bruno.K, antagningsbeskedet kommer om mindre än en månad. Går det inte att fördröja kontraktsskrivningen? Känns segt att skriva på kontrakt i en stad där du inte ens vet om du ska plugga.
Eller hur, känner samma sak. Jag skrev ungefär såhär...
Jag vet ju inte heller om jag kommer in till skolan till hösten, det får jag reda på om en månad. Hur funkar det med kontraket, kan vi skjuta på det tills jag vet om jag kommer in eller inte.
Får som svar: Kontraktet är ju alltid bindande, men det är bara 3 månaders uppsägningstid. Och dessutom är ju första månaden gratis vilket innebär att den enda risk du tar är två månadshyror, om du inte skulle komma in. (Det är också mycket troligt att vi hittar någon annan som vill ta över ditt kontrakt, då trycket är stort i Aug/Sep, men det är inget vi kan lova)
Efter antagningen är det dock mycket svårare att hitta lägenhet, det är nu man ska skaffa lägenhet om man vill ha en bra lägenhet nära skolan. Så är man ganska säker på att komma in, rekommenderar jag alltid att skriva kontrakt innan antagningen.
Så jag antar att det inte går...Men som sagt. Många som studerar i borås och en lägenhet går väl alltid åt? Men tänk om den inte gör det. Ångest!