2013-07-12, 16:42
Medlem
Mr.Bennets avatar
Kom som 9e reserv i BII gruppen till Industriell Ekonomi på Chalmers. Vad tror folk? Hur stor sannolikhet är det att man kommer in?
Citera
2013-07-12, 16:42
Medlem
MetallicMonks avatar
Bara jag som får felmeddelande när jag tackat Ja och försöker skicka in mina svar?

HTTP Status 405 - Request method 'GET' not supported

type Status report

message Request method 'GET' not supported

description The specified HTTP method is not allowed for the requested resource (Request method 'GET' not supported).

Apache Tomcat/6.0.20
Citera
2013-07-12, 16:44
Medlem
Tjena grabbar! Behöver lite svar;

Nu är det så att jag har kommit in reserv på en del utbildningar samt har kommit in på ena (längst ned i listan).
Jag är snitt 20:e reserv i varje.

Frågan lyder som följande;
Hur fungerar det om jag tackar "ja" till att stå kvar till reserverna SAMT tackar ja till den jag är intagen till. Stryker den då alla reserverna och bara kör på den jag är antagen på eller är det så att OM jag kommer in på en utbildning som står över den så kommer jag in på den istället för den jag "redan" är intagen till??

Om ni hänger med ^^.

Tack för ett svar!

EDIT;; Finns det ett antal MAX POÄNG som man kan säga "ja" till? Att behålla platsen.. Dvs kan man tex. max säga ja till 900 poäng eller hur funkar det? :P
Citera
2013-07-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanssson
Det är ju HP som är din enda chans. Beror förstås på hur attraktiv utbildningen är, d.v.s. hur hög andel som hellre tar något annat än den (vilket förstås ökar dina chanser) men utan att veta det tror jag att det ser mörkt ut för dig. Detta med tanke på att det är så få antagna i urvalsgruppen i förhållande till din reservplats.

Ungefär hur stora chanser tror du att jag har att komma in på mitt första- eller andrahandsval? A: Mycket goda. B: Goda. C: Halvtaskiga D: Helt kört.

#1:
Antal platser: 60.
Antagna B1: 20.
Antagna HP: 14
Min reservplats B1: 29
HP: 20.
Antalet sökande: 339
Totala antalet reserver: 99(HP: 37)
Antal förstahandssökande: 53

#2:
Antal platser: 60.
Antagna B1: 20
Antagna HP: 14
Min reservplats B1: 46
HP: 49
Antalet sökande: 477
Sökande förstahand: 87
Totala antalet reserver:153(HP:85)
Citera
2013-07-12, 16:54
Medlem
Grabbar! Om någon skulle kunna hjälpa mig skulle det vara guld värt!!!!

Sökt ekonomi på Handels, Uppsala och Stockholms. På Stockholms blev jag antagen medan jag kom in som reserv på Handels och Uppsala.

Reservplats 31 på Uppsala och 260 på Handels. Jag förstår att det nog är ganska så kört till Handels men undrar hur stor sannolikheten är att man kommer in på Uppsala?

Så här står det:
"Sökande med gymnasiebetyg utan komplettering(BI)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 31
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 102"
Citera
2013-07-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headshoot666
Tjena grabbar! Behöver lite svar;

Nu är det så att jag har kommit in reserv på en del utbildningar samt har kommit in på ena (längst ned i listan).
Jag är snitt 20:e reserv i varje.

Frågan lyder som följande;
Hur fungerar det om jag tackar "ja" till att stå kvar till reserverna SAMT tackar ja till den jag är intagen till. Stryker den då alla reserverna och bara kör på den jag är antagen på eller är det så att OM jag kommer in på en utbildning som står över den så kommer jag in på den istället för den jag "redan" är intagen till??

Om ni hänger med ^^.

Tack för ett svar!

EDIT;; Finns det ett antal MAX POÄNG som man kan säga "ja" till? Att behålla platsen.. Dvs kan man tex. max säga ja till 900 poäng eller hur funkar det? :P

Beror på vilken av de prioriterade du är antagen till.
Ex.)
1. Reserv
2. Reserv
3. Antagen
(..)
Tackar du "ja" till tredje valet stryks alla val du prioriterat under(dvs 4-9999999). Du kan även tacka ja till reservplatserna du fått på "1:an" och "2:an". Om du i Urval 2 kommer in på antingen 1:an eller 2:an så kommer 3:an att strykas. Typ...Tror jag..

Hoppas det inte blev för flummigt.

Edit: Precis som du antog mao.
Senast redigerad av Ritter 2013-07-12 kl. 17:01.
Citera
2013-07-12, 17:04
Medlem
Aha, okej.
Jo, det är så att reservna står över det jag är antagen till dvs;

1. Reserv
2. Reserv
3. Antagen

Så det låter ju rimligt att om jag tackar ja till alla 3 stryks inte 1:an och 2:an förrens andra urvalet.

"Edit"; Så hur mycket poäng är det som max då? Någon som vet?
Citera
2013-07-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headshoot666
Aha, okej.
Jo, det är så att reservna står över det jag är antagen till dvs;

1. Reserv
2. Reserv
3. Antagen

Så det låter ju rimligt att om jag tackar ja till alla 3 stryks inte 1:an och 2:an förrens andra urvalet.

"Edit"; Så hur mycket poäng är det som max då? Någon som vet?

Jag är precis i samma situation! Jag har redan tackat ja till 3:e platsen(antagen) och även till mina reservplatser på !.an och 2:an. Det gick bra.

Ingen aning om "maxpoäng"...
Senast redigerad av Ritter 2013-07-12 kl. 17:12.
Citera
2013-07-12, 17:56
Medlem
Okej, här kommer en idiotfråga. I hp-kvoten är jag reserv nummer 4 och antalet platser i hp-kvoten är 26. Totalt antal sökande till kursen 207, antal förstahandssökande 26. Kommer jag komma in?
Citera
2013-07-12, 18:01
Bannlyst
Tänkte inte tacka ja men vad tror ni om reserv 16 (antagna 40) HP på sjukgymnast, KI?
Citera
2013-07-12, 19:33
Medlem
Kiltmannens avatar
Kom in på mitt förstahandsval i Lund nu kan man äntligen slappna av...
Citera
2013-07-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisHansen
Fick reservplats 17 på det jag ville gå. (30 antagna, HP) (180hp)

Kom in på mitt andraval(240hp)

Hur uppskattar ni mina chanser att komma in på mitt förstaval? Och kan man tacka ja till den utbildning man är antagen till utan att förlora reservplatsen?

Du kan (och ska) tacka ja till allt du vill gå. Är du reserv så tackar du ja till reservplatsen och så tackar du ja till den du blivit antagen till. Blir du antagen på en utbildning du är reserv på så stryks valen under, det är därför vi rangordnar. Så du kan vara lugn och tacka ja till det du vill gå på och hoppas på det bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in