2014-06-13, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Har gjort ett par sena anmälningar men sökte redan tidigare i våras. De tidigare kurserna/programmen som jag sökte (ej sena anmälan) är väl fortfarande i tid?

Det syns ju tydligt i din ansökan?
Citera
2014-06-19, 10:53
Medlem
Såhär i lagom tid har jag ändrat mig och gjort en sen anmälan. Nu ser det ut enligt följande:

1-6. Program jag garanterat kommer in på
7-8. Sena anmälningar

Jag vet att jag kommer komma in på 1 & 2. Men hur blir det om jag får en hyffsad SA-poäng på 7 eller 8? Kommer dessa behandlas separat så att jag kan tacka ja eller nej eller blir jag tvungen att stryka 1-6 om jag vill ha en chans?

Vet att man kan hamna på 45+ hp per termin genom SA men är mina SA gjorda för tidigt?
Citera
2014-06-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Såhär i lagom tid har jag ändrat mig och gjort en sen anmälan. Nu ser det ut enligt följande:

1-6. Program jag garanterat kommer in på
7-8. Sena anmälningar

Jag vet att jag kommer komma in på 1 & 2. Men hur blir det om jag får en hyffsad SA-poäng på 7 eller 8? Kommer dessa behandlas separat så att jag kan tacka ja eller nej eller blir jag tvungen att stryka 1-6 om jag vill ha en chans?

Vet att man kan hamna på 45+ hp per termin genom SA men är mina SA gjorda för tidigt?

Kommer du in på 1 stryks 2-8 automatiskt
Citera
2014-06-19, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Kommer du in på 1 stryks 2-8 automatiskt

Kuk.

Så mitt enda alternativ är att stryka resten idag och chansa på mina SA?

Ajsing... lutar åt att göra en ny anmälan efter att jag tackat ja till 1&2 (45hp) och hålla tummarna.
Citera
2014-06-19, 13:21
Medlem
U-166s avatar
Kan man bli antagen till sitt andrahandsval i första urvalet?
Citera
2014-06-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-166
Kan man bli antagen till sitt andrahandsval i första urvalet?

Ja, om du inte blir antagen till ditt förstaval.
Citera
2014-06-25, 13:30
Medlem
Owe.Centligs avatar
När urval görs via antagningsprov, hur funkar då sen anmälan? Kan de välja att inte anta de första i kön för att deras antagningsprov är undermåliga? (och alltså anta någon som har lägre köplats på sen anmälan, men bättre resultat på antagningsprovet) Eller är alla sena anmälningar oberoende av provresultat, i praktiken, inte teorin..
Citera
2014-06-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owe.Centlig
När urval görs via antagningsprov, hur funkar då sen anmälan? Kan de välja att inte anta de första i kön för att deras antagningsprov är undermåliga? (och alltså anta någon som har lägre köplats på sen anmälan, men bättre resultat på antagningsprovet) Eller är alla sena anmälningar oberoende av provresultat, i praktiken, inte teorin..

Vid sena anmälningar kollar de inte på dina meriter över huvud taget. Du konkurrerar med din "köpoäng" och sena anmälningar behandlas enbart om det finns platser över.
Citera
2014-06-25, 13:38
Medlem
Owe.Centligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Vid sena anmälningar kollar de inte på dina meriter över huvud taget. Du konkurrerar med din "köpoäng" och sena anmälningar behandlas enbart om det finns platser över.

Jaha, så då är det endast för formalian man skall göra antagningsprovet..? Vad jag kan utläsa om urvalsprocessen för utbildningen i fråga är att man endast tittar på antagningsprovet då det är fler sökande än antalet platser.. En undran till; hur vet man antalet platser på utbildningen?
Citera
2014-06-25, 13:47
Medlem
Citat:
Jaha, så då är det endast för formalian man skall göra antagningsprovet..? Vad jag kan utläsa om urvalsprocessen för utbildningen i fråga är att man endast tittar på antagningsprovet då det är fler sökande än antalet platser.. En undran till; hur vet man antalet platser på utbildningen?

Vad är det ens för sorts utbildning vi pratar om här?

Om du vill veta antalet platser brukar det ibland finnas på själva programsidan eller så får du kontakta skolan.
Citera
2014-06-25, 13:51
Medlem
Owe.Centligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Vad är det ens för sorts utbildning vi pratar om här?

Om du vill veta antalet platser brukar det ibland finnas på själva programsidan eller så får du kontakta skolan.

Det gäller master i evidensbasering, vid GU.
Citera
2014-06-25, 13:55
Medlem
Citat:
Det gäller master i evidensbasering, vid GU.

Ok, jag trodde du pratade om grundutbildningar. Jag är inte insatt i hur det fungerar med mastersprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in