2014-06-12, 00:52
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Kanske för att det är ovanligt i Sverige och inte särskilt många känner till det. Jag skulle dock vilja höra någon med erfarenhet av det tala om hur det är.

Kolla experience vault på erowid, där finns det en hel del om just "lunesta" som det heter i USA. Verkar vara en sämre variant av zopiklon helt enkelt.
Citera
2014-06-12, 00:59
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Om du ökat från 7,5 till 15mg så har du nog utvecklat tolerans, men har du testat 7,5mg bara och känner att de inte hjälper tillräckligt så ta 15mg direkt, inte vänta mellan pillrena dvs. Det är bara ta uppehåll några veckor så går toleransen ner sen.
Citera
2014-06-12, 01:28
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kan man få utskrivet att man ska ta två 7.5 mg av läkare? Jag somnar inte på en. Måste ta minst 2 men då får jag ju problem när jag ska hämta ut nytt recept.
Ja, det går att få.
Citera
2014-06-12, 02:24
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Kolla experience vault på erowid, där finns det en hel del om just "lunesta" som det heter i USA. Verkar vara en sämre variant av zopiklon helt enkelt.

Tack för tipset, ska läsa lite senare!
Citera
2014-06-12, 11:14
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Ja, det går att få.
Å fan! Då ska jag säga det till läkaren.

Mina erfarenheter av Stilnoct är att det är skit. Flummar som fan på det och mår piss dagen efter och har glömt vad jag gjorde halvtimmen innan jag somnade. Behöver typ 10h sömn minst på det också för att orka gå upp. Men visst är det flumma ni är ute efter så kan man flumma rejält på Stilnoct, men fan inget jag skulle vilja bli beroende av igen. Jag ångrar som fan att jag tog sånt förut, fick depression av de jävla tabletterna. Dessutom är det inget kul att flumma och glömma vad man gjort dagen innan. Kan tillägga att tog citodon förut pga. en skada och sen typ två stilnoct=slutade andas och fick åka ambulans. Håll er borta från Stilnoct! Då är nog fan heroin nyttigare

Imovane tar bort lite lite ångest under kvällen men märker inte så mycket av att man tagit något öht. Tog 3 och en halv tablett Imovane inatt utan att känna mig flummig. Sen somnar jag och mår skitbra dagen efter Behöver inte sova länge heller, kan räcka med 4-5h ibland. Känner ingen dålig smak i munnen heller som folk pratat om. Det enda jobbiga är att en tablett inte riktigt biter men ska se om man kan få fler att sova på.

Imovane>Stilnoct alla dagar i veckan!
Citera
2014-06-13, 17:00
Medlem
Hej! Min polare ville så gärna vara vaken i Zolpidemdimman efter att han druckit, trots mina varningar. Han kände inte ett skvatt efter 20mg och en okänd mängd alkohol. Hur kommer detta sig?

Är det bättre att dricka alkohol efter intag utav Z:an istället, eller har det en ens någon betydelse?

Eller är det så att man enbart börjar "spåra" när man är ensam? Jag kommer inte riktigt ihåg då jag nu enbart använder dem i sömnsyfte (vilket inte fungerar så bra längre).
Citera
2014-06-13, 18:45
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teraopie
Hej! Min polare ville så gärna vara vaken i Zolpidemdimman efter att han druckit, trots mina varningar. Han kände inte ett skvatt efter 20mg och en okänd mängd alkohol. Hur kommer detta sig?

Är det bättre att dricka alkohol efter intag utav Z:an istället, eller har det en ens någon betydelse?

Eller är det så att man enbart börjar "spåra" när man är ensam? Jag kommer inte riktigt ihåg då jag nu enbart använder dem i sömnsyfte (vilket inte fungerar så bra längre).
Har din polare någon tolerans för Z-analoger eller Bensodiazepiner?
Citera
2014-06-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Har din polare någon tolerans för Z-analoger eller Bensodiazepiner?
Nej, inte det minsta! Det är därför jag tyckte att 20mg borde räcka gott och väl!
Citera
2014-06-13, 20:29
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teraopie
Nej, inte det minsta! Det är därför jag tyckte att 20mg borde räcka gott och väl!
Själv så tycker jag inte 20 mg är så jätte mycket.
Om han nu så gärna vill bli väck så får han väl ta någon mer!
Citera
2014-06-13, 20:48
Medlem
mmmmhm, håller med STtone.

Man kan bli väck, och man kan bli väck, liksom...
Citera
2014-06-13, 21:30
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
mmmmhm, håller med STtone.

Man kan bli väck, och man kan bli väck, liksom...

Jo jo man kan vara helt borta på Imovane. Allt flyter med m.m.
Citera
2014-06-17, 08:20
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Benso(analoger) är inte benso utan alkohol. Är det någon här som har samma vanor som jag? Brukar alltid sluka i mig ett par imovane eller två-tre sobril innan (har tyvärr inget bättre utskrivet, men med stilnoct/xanor osv lär jag inte våga blanda) eller ibland under alkoholtillställningar blir det hela ännu bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in