2014-06-11, 00:56
Medlem
Shivalovies avatar
Vad menar du med att det inte skulle funka?
Citera
2014-06-11, 01:02
Medlem
Barnflods avatar
att jag inte ska somna, helt enkelt. men det är väl bara att testa.
Citera
2014-06-11, 01:07
Medlem
Shivalovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
att jag inte ska somna, helt enkelt. men det är väl bara att testa.

Om du somnar bra av den hemma borde du ju göra det någon annanstans också. Jag tar inte Imovane varje kväll utan vid behov (och det tar emot för jag får en vidrig smak i munnen i nästan ett dygn efteråt!!). Men när jag tar Theralen har det fungerat lika bra hemma som någon annanstans Det allra värsta som kan hända är väl att du inte somnar, men den går ju ut hyfsat snabbt så ja, då är det som det är. Men då har du försökt iallafall. Troligtvis somnar du ju! Hoppas det går bra!
Citera
2014-06-11, 13:55
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
ni som tar imovane för sömnens skull, hur brukar det gå för er när ni ska sova borta? vill följa med mina vänner på en liten roadtrip men är rädd för att det inte ska funka.
Du får väl ta med dig tabletterna. Svårare än så är det inte.
Citera
2014-06-11, 16:37
Medlem
Risplockarns avatar
Tror ni man kan skada hjärnan eller få några bestående men efter att ha flummat på höga doser (ofta blandningar, alkohol, lyrica, stess/ikto/xanor osv) regelbundet i flera år?
Citera
2014-06-11, 16:51
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Tror ni man kan skada hjärnan eller få några bestående men efter att ha flummat på höga doser (ofta blandningar, alkohol, lyrica, stess/ikto/xanor osv) regelbundet i flera år?

Din GABA-A receptor lär ha fått rejält med stryk i alla fall men som sagt hjärnan återhämtar sig snabbt vid en längre tids nykterhet.
Citera
2014-06-11, 18:23
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Hej har en liten fråga. Varför nämns inte Z-Analogen Eszopiklon i FAQ´en? Den finns ju att få på apotek i vissa länder... Och det sägs även att det kall vara starkare än Zopiklon. Undrar bara eftersom att det också är en Z-Analog. Har ni glömt den eller?

/Mvh
Citera
2014-06-11, 22:42
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Din GABA-A receptor lär ha fått rejält med stryk i alla fall men som sagt hjärnan återhämtar sig snabbt vid en längre tids nykterhet.

Tack för svaret! Trodde inte det var så illa, får ta det lite lugnt ett tag framöver då. Anledningen att jag frågade var för att jag kände mig lite efter-flöddrad av imovanen flera dagar efter intaget, konstiga flödder-tankar om total nonsens och andra saker jag inte kan förklara riktigt, inget obehagligt eller så, bara konstigt.
Citera
2014-06-12, 00:13
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Hej har en liten fråga. Varför nämns inte Z-Analogen Eszopiklon i FAQ´en? Den finns ju att få på apotek i vissa länder... Och det sägs även att det kall vara starkare än Zopiklon. Undrar bara eftersom att det också är en Z-Analog. Har ni glömt den eller?

/Mvh
Jag skulle tro att det beror på att man har valt att exemplifiera med de vanligaste preparaten i Sverige. Jag ser dock inget hinder att man diskuterar även andra z-analoger om man vill det.
Citera
2014-06-12, 00:15
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Äre lugnt att ta imovane om man har andningssvårigheter och använder inhalator och tar allergimedicin? Pollenallergi eller nåt, förmodligen inget allvarligt lite svårt att andas ut bara. Måste fan bli lugn ikväll
Citera
2014-06-12, 00:25
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe

/Mvh

Kanske för att det är ovanligt i Sverige och inte särskilt många känner till det. Jag skulle dock vilja höra någon med erfarenhet av det tala om hur det är.
Citera
2014-06-12, 00:50
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Kan man få utskrivet att man ska ta två 7.5 mg av läkare? Jag somnar inte på en. Måste ta minst 2 men då får jag ju problem när jag ska hämta ut nytt recept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in