2014-06-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det tror jag också. Jag tror att skylla på balkongolycka bara var ett försök att förklara hennes skador.

Som jag tolkat det finns de flesta spår i lägenheten. Inte under balkongen. Om något fanns där alls.
Citera
2014-06-11, 22:15
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om man kommer från ett krigshärjat land är väl inte bomber och granater något man frivilligt utsätter sig för.

Det får bara ångesten att öka (Post Traumatiskt Stress Syndrom).

EDIT.http://sv.wikipedia.org/wiki/Posttra...t_stressyndrom

Jag vet vad det innebär (av helt annan anledning).

Det finns många invandrare som känner rädsla för fyrverkerier och smällare.
På en gård i en förort där min kompis bodde kom de överens om att inte skjuta raketer med hänsyn till tre libanesiska familjer som bodde där.
Jag kan ju förstå de familjer som vistades i Bagdad under den spektakulära raketnatten om dom gömmer sej i garderoben.
Citera
2014-06-11, 22:16
Medlem
Så länge vi inte har FUP:en kan vi bara försöka pussla ihop ett tänkbart scenario. Att balkongen varit på tal redan från början nämns av dessa tre postare.

Citat:
2014-05-01, 12:15 #63 kingbengan
Med tanke på den tekniska undersökningen utanför huset och att dom fotograferar balkongen till hörnlägenheten så hittades väl flickan utanför? På en av bilderna ser man också någon form av ventilationsrör som slitits av från vägen.

Citat:
2014-05-01, 13:03 #109 BokoHaram
Polisens tekniker skall tydligen vara på plats enligt BLT och fotograferar balkongen samt undersöker marken under.

Citat:
2014-05-01, 15:47 #182 KluvenTunga
Polisen vill i nuläget inte avslöja var flickan anträffades när första polispatrullen kom till platsen. Men polisens tekniker ägnade under torsdagen stor uppmärksamhet kring ett avspärrat område alldeles utanför entrén och under flera av fastighetens balkonger.
Citera
2014-06-11, 22:25
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Så länge vi inte har FUP:en kan vi bara försöka pussla ihop ett tänkbart scenario. Att balkongen varit på tal redan från början nämns av dessa tre postare.

Citat:
Med tanke på den tekniska undersökningen utanför huset och att dom fotograferar balkongen till hörnlägenheten så hittades väl flickan utanför? På en av bilderna ser man också någon form av ventilationsrör som slitits av från vägen.

Citat:
Polisens tekniker skall tydligen vara på plats enligt BLT och fotograferar balkongen samt undersöker marken under.

Citat:
Polisen vill i nuläget inte avslöja var flickan anträffades när första polispatrullen kom till platsen. Men polisens tekniker ägnade under torsdagen stor uppmärksamhet kring ett avspärrat område alldeles utanför entrén och under flera av fastighetens balkonger.

Ja, och ändå har vi inte fått nån info om att nåt intressant hittats av teknikerna på gården.
Det känns långt till FUP. Det ska bli intressant att se teknikernas iakttagelser.
Citera
2014-06-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, och ändå har vi inte fått nån info om att nåt intressant hittats av teknikerna på gården.
Det känns långt till FUP. Det ska bli intressant att se teknikernas iakttagelser.

Nej, det har verkligen varit locket på. Vill minnas att den kunde komma 27 juni.
Citera
2014-06-11, 22:39
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:

Citat:

Var det inte också så, att man inte kunde/ville precisera mordplatsen till just lägenheten utan hade en skrivning som innebar en "utökad brottsplats" i häktesframställan?
"Platsen preciseras till Holmgatan i Karlskrona", (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Jag hade inte sett detta om "någon form av ventilationsrör som slitits av från vägen".
Det är lite intressant för min del, eftersom jag tänker mig att Yara försökt klättra ut, hasa ned längs en stolpe eller ett rör, tappat greppet och fallit". Vilket inte hindrar att jag tror att hon misshandlats så till den grad att hon skulle dött av skadorna. Men att skador från misshandel och fall gav en stor och lite mer komplicerad skadebild (kanske inte alls komplicerad för obducenten, men för dem som var först på plats)
Senast redigerad av tantigheter 2014-06-11 kl. 22:43.
Citera
2014-06-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Var det inte också så, att man inte kunde/ville precisera mordplatsen till just lägenheten utan hade en skrivning som innebar en "utökad brottsplats" i häktesframställan?
"Platsen preciseras till Holmgatan i Karlskrona", (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Jag hade inte sett detta om "någon form av ventilationsrör som slitits av från vägen".
Det är lite intressant för min del, eftersom jag tänker mig att Yara försökt klättra ut, hasa ned längs en stolpe eller ett rör, tappat greppet och fallit". Vilket inte hindrar att jag tror att hon misshandlats så till den grad att hon dött av skadorna. Men att skador från misshandel och fall gav en stor och lite mer komplicerad skadebild (kanske inte alls komplicerad för obducenten, men för dem som var först på plats)

Hittills har vi inte sett något resultat från obduktionen. Så himla glasklart kan det ju inte varit ändå.
Citera
2014-06-11, 22:53
Medlem
Citat:
Hittills har vi inte sett något resultat från obduktionen. Så himla glasklart kan det ju inte varit ändå.
Nej, det tror inte jag heller.
Jag ska försöka hålla mig med spekulerandet, men det är svårt för oss alla att sluta grunna på det.

PTSD är något fröfärligt och jag beklagar dig!
Ibland får man se det som ett herrans under att inte fler drabbas -men det är kanske fler än man anar.
La Scalas berättelse om visad hänsyn mot libaneserna tycker jag är fin.
Citera
2014-06-11, 22:55
Medlem
Citat:
Jag tror att Y hade vaksamma grannar som var oroliga (annars kontaktar man inte skolan) och noterade saker som hände kring Y. Dom brydde sig.

Så jag tror deras uppgifter är tillförlitliga.

Om det varit stök och liv på balkongen hade dom nog noterat det också.

Med full vetskap om jag nu fullständigt rör mig i spekulationsernas värld så ser min teori ut
så här.

Flickan har misshandlats till döds eller är döende och möjligtvis har det använts tillhygge.
MGM har en viss tid på sig att arrangera någon form av scenario som gör att flickan
kan ha dött av "naturliga orsaker" och samtidigt förklarar/döljer hur illa tilltygad hon är.

Det enklaste vore ett kraftigt fall från balkongen. Det behöver inte ha skett under något
stök och bråk, flickan var redan död och majoriteten av grannarna firade valborg.
Och de väljer ett ögonblick då de var säkra på att det var tomt på nyfikna grannar.
Det hela går på några sekunder. De rusar sedan ut och hämtar flickan som "fallit" under
stor turbulens och gråt. Ambulans tillkallas osv.

Jag tror inte att det isolerade paret firade med grannskapet som ringt polis. soc mm Det bäddar sällan för en otvungen och glad gemenskap.

Jag tror att Rami har ändrat sin historia tilll att Amina var den enda som bevitnade fallet
Citera
2014-06-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Med full vetskap om jag nu fullständigt rör mig i spekulationsernas värld så ser min teori ut
så här.

Flickan har misshandlats till döds eller är döende och möjligtvis har det använts tillhygge.
MGM har en viss tid på sig att arrangera någon form av scenario som gör att flickan
kan ha dött av "naturliga orsaker" och samtidigt förklarar/döljer hur illa tilltygad hon är.

Det enklaste vore ett kraftigt fall från balkongen. Det behöver inte ha skett under något
stök och bråk, flickan var redan död och majoriteten av grannarna firade valborg.
Och de väljer ett ögonblick då de var säkra på att det var tomt på nyfikna grannar.
Det hela går på några sekunder. De rusar sedan ut och hämtar flickan som "fallit" under
stor turbulens och gråt. Ambulans tillkallas osv.

Jag tror inte att det isolerade paret firade med grannskapet som ringt polis. soc mm Det bäddar sällan för en otvungen och glad gemenskap.

Jag tror att Rami har ändrat sin historia tilll att Amina var den enda som bevitnade fallet

Mmm, det är också möjligt.
Men jag misstänker att Rami kört samma historia hela tiden. Har inte advokaten redan tidigt sagt att om Raḿis berättelse kan styrkas, så är det klart att han inget hade med händelsen att göra?
Citera
2014-06-11, 23:17
Medlem
Att det gjordes så grundlig undersökning av balkongen och marken måste ha berott på något. Såg poliserna blodspår inifrån rummet och ut till balkongen? Har någon granne sett något och belagts med "yppandeförbud"? Påstod MGM att det var en olycka? Vad sade Amani i 112-samtalet?

Den grundliga undersökningen kan bero på att polisen vill undanröja alla påståenden från MGM att det var så det gick till (motbevisa).
Citera
2014-06-11, 23:29
Medlem
Citat:
Att det gjordes så grundlig undersökning av balkongen och marken måste ha berott på något. Såg poliserna blodspår inifrån rummet och ut till balkongen? Har någon granne sett något och belagts med "yppandeförbud"? Påstod MGM att det var en olycka? Vad sade Amani i 112-samtalet?

Den grundliga undersökningen kan bero på att polisen vill undanröja alla påståenden från MGM att det var så det gick till (motbevisa).
Är mycket osäker men har ett mycket svagt minne av att jag läst att blod hade funnits nedanför balkongen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in