Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Skulle inte grannarna ha upptäckt att hon slängdes från balkongen. Ambulansen kom ju klockan halv tio på kvällen och då borde de flesta av grannarna varit uppe. De var dessutom intresserade av familjen med tanke på att de anmält familjen till socialen tidigare. Jag tror inte hon att slängdes, eller föll från balkongen.

Jag tror att Y hade vaksamma grannar som var oroliga (annars kontaktar man inte skolan) och noterade saker som hände kring Y. Dom brydde sig.

Så jag tror deras uppgifter är tillförlitliga.

Om det varit stök och liv på balkongen hade dom nog noterat det också.
Citera
2014-06-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det var trots allt Valborg; grannar kan ha varit ute eller firat framför Tvn.

Jag gissar (självklart är vi alla medvetna om det!) att Yara fått dalj tidigare på kvällen, så mycket att hon inte kunnat visas upp. Alltså fick hon inte följa med ut. Nu vet jag inte hur det firas i Karlskrona, så ni får säga till om det inte är ett rimligt scenario.
Familjen gick ut för att vara med om folklivet.

Valborgsmässoafton firas i tämligen få länder Tyskland, Sverige, Estland, Finland ....
Citera
2014-06-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Valborgsmässoafton firas i tämligen få länder Tyskland, Sverige, Estland, Finland ....

Varför skulle inte paret ha tyckt att det var trevligt att gå ut och titta på en svensk tradition? Eldar, fyrverkerier m.m.
Citera
2014-06-11, 21:31
Medlem
Citat:
Och just därför, för att det är så speciellt, tycker många invandrare och turister om att vara med!
I alla fall i min del av landet ...
Och varför inte? Vintern är lika lång och mörk för oss alla.
Citera
2014-06-11, 21:31
Medlem
Citat:

Varför skulle inte paret ha tyckt att det var trevligt att gå ut och titta på en svensk tradition? Eldar, fyrverkerier m.m.
Citera
2014-06-11, 21:34
Medlem
Jag har sett bilder från huset och balkongraden, men hittar inte på stubben.
Kan någon annan göra det? Tackar för hjälp!
Citera
2014-06-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius

Om man kommer från ett krigshärjat land är väl inte bomber och granater något man frivilligt utsätter sig för.

Det får bara ångesten att öka (Post Traumatiskt Stress Syndrom).

EDIT.http://sv.wikipedia.org/wiki/Posttraumatiskt_stressyndrom

Jag vet vad det innebär (av helt annan anledning).
Senast redigerad av Remark 2014-06-11 kl. 21:41.
Citera
2014-06-11, 21:45
Medlem
Citat:
Om man kommer från ett krigshärjat land är väl inte bomber och granater något man frivilligt utsätter sig för.

Det får bara ångesten att öka (Post Traumatiskt Stress Syndrom).

Dessutom har inte fått intrycket om att den här familjen var så social. Jag har svårt att tänka mig att de skulle ha deltagit i något lokalt valborgsmässofirande. Och det är också oklart när Rami kom hem från sin Hollandsresa.
Citera
2014-06-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Dessutom har inte fått intrycket om att den här familjen var så social. Jag har svårt att tänka mig att de skulle ha deltagit i något lokalt valborgsmässofirande. Och det är också oklart när Rami kom hem från sin Hollandsresa.

Tycker också det skall bli intressant att se hans tidslinje.
Citera
2014-06-11, 21:58
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Hon kan ha slängts från balkongen i ett försök att dölja skador och skapa ett troligt dödsscenario.
För att sedan bäras upp till lägenheten innan de ringde ambulans. Kanske bara min morbida fantasi. Men tror de skapade någon form av plan efter mordet där balkongen kan ha ingått. Båda nekar. Antingen skyller de på varandra eller så berättar de ett tredje scenario som kan handla om en "olycka".

Då har jag lika morbid fantasi. Att balkongen på nåt sätt har ingått i deras efterplanering tror jag. Troligen som ett försök att bortförklara skadorna.
Det vore väl lite riskabelt att slänga henne från balkongen för att kamoflera skador med tanke på grannar som både kunnat se själva kastet och/eller när de hämtade upp henne, men ingenting känns omöjligt i det här fallet.
Citera
2014-06-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Då har jag lika morbid fantasi. Att balkongen på nåt sätt har ingått i deras efterplanering tror jag. Troligen som ett försök att bortförklara skadorna.
Det vore väl lite riskabelt att slänga henne från balkongen för att kamoflera skador med tanke på grannar som både kunnat se själva kastet och/eller när de hämtade upp henne, men ingenting känns omöjligt i det här fallet.

OM det har hänt, var Y säkerligen redan död vid det laget. Annars skulle hon skrikit för full hals.

Ett försök att dölja den faktiska dödsorsaken. Kan vara troligt.

Mordet tror jag skedde i lägenheten, nämligen.
Senast redigerad av Remark 2014-06-11 kl. 22:06.
Citera
2014-06-11, 22:07
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
OM det har hänt, var Y säkerligen redan död vid det laget. Ett försök att dölja den faktiska dödsorsaken. Den tror jag skedde i lägenheten, nämligen.

Det tror jag också. Jag tror att skylla på balkongolycka bara var ett försök att förklara hennes skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in