2014-06-10, 21:38
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Skådespeleriet är där väl inget fel på per se men Audrey Hepburn har aldrig varit någon favorit hos mig då jag tycker hon spelar väldigt lik i alla sina filmer. George Preppard var väldigt lik Chris Pine och hade de gjort en remake kunde han spelat Preppards roll.
Betyg: 2/5
Tycker Audrey Hepburn hade en väldig scen-närvaro och att det är ändå tillräckligt stor skillnad i hennes rollprestationer mellan typ filmer som Roman Holiday och Charade eller Breakfast at Tiffany's för att inte hamna i samma fack som typ samtida Marilyn Monroe som allt för ofta spelade samma dumma blondin.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har inte sett den själv men jag gillar verkligen inte den nya alls och den gamla har ju trots allt Ray Harryhausens stop motion-effekter, bara det är en bra sak!
Som i många filmer där Ray Harryhausen har ett finger med i spelet så är han filmens enda riktiga behållning och är det som gör den sevärd.
Citera
2014-06-10, 21:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Som i många filmer där Ray Harryhausen har ett finger med i spelet så är han filmens enda riktiga behållning och är det som gör den sevärd.

Hehe, tror att Lotso snart kommer in och flikar in med ett å annat!

Nä men seriöst, tycker rätt mycket om Jason and the Argonauts, antar att du har sett den?
Citera
2014-06-10, 21:47
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hehe, tror att Lotso snart kommer in och flikar in med ett å annat!

Nä men seriöst, tycker rätt mycket om Jason and the Argonauts, antar att du har sett den?
Aa. En underbar film och hans bästa.
Citera
2014-06-10, 21:59
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Tycker Audrey Hepburn hade en väldig scen-närvaro och att det är ändå tillräckligt stor skillnad i hennes rollprestationer mellan typ filmer som Roman Holiday och Charade eller Breakfast at Tiffany's för att inte hamna i samma fack som typ samtida Marilyn Monroe som allt för ofta spelade samma dumma blondin.
Jo Charade var nog hennes mest "utsvävade" roll men jag tycker hon har samma oskyldig-flicka-aura i både Roman Holiday och Breakfast at Tiffany's. Trovärdighet som call girl är noll.
Citera
2014-06-10, 22:24
Bannlyst
Minority Report

En helt okej film, inte mer. Ganka bra handling dock lite klyshig stundtals och fightingscenerna i filmen är lite mycket. Filmen är inte riktigt fulländad, men sevärd för dig som gillar lite overklig action.

6/10
Citera
2014-06-10, 22:43
Medlem
Catapillas avatar
http://www.imdb.com/title/tt0058997/?ref_=nv_sr_1

Bunny Like is Missing

Jag gillade denna skarpt, den påminde rätt mycket om Hitchcock tyckte jag och som stort Hitchcockfan var det bara att njuta.

8 / 10
Citera
2014-06-10, 22:51
Medlem
Napoleon Dynamite

Udda film som var jäkligt mysig och underhållande. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den, men bra var den. 4/5.
Citera
2014-06-10, 23:23
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Breakfast at Tiffany's (1961)

Ohyggligt överskattad kan jag tycka. Öppningscenen är väldigt snygg och Mickey Rooneys japan bjuder på lite humor men i övrigt är filmen både långtråkig och händelsefattig samt har platta och tråkiga karaktärer som man inte känner någon särskilt sympati för. Den enda man kände sympati för var den stackars katten.

Skådespeleriet är där väl inget fel på per se men Audrey Hepburn har aldrig varit någon favorit hos mig då jag tycker hon spelar väldigt lik i alla sina filmer. George Preppard var väldigt lik Chris Pine och hade de gjort en remake kunde han spelat Preppards roll.

Betyg: 2/5
Oj oj oj, Breakfast at Tiffany's är en av mina favoritfilmer, ser den tre-fyra gånger per år, tycker den är näst intill perfekt.
Citera
2014-06-11, 00:52
Medlem
Lars and the real girl

Jag trodde det skulle vara komedi men det var inte fallet. Annars var väl filmen "okej". Lagom mycket drama. 3/5.
Citera
2014-06-11, 01:05
Medlem
The Stone Roses: Made of Stone - Shane Meadows har dokumenterat det klassiska Manchesterbandets återförening och första spelningar på många år. Resultatet är en fin liten pärla om idoldyrkan fylld med bra musik.

3/5.
Citera
2014-06-11, 01:17
Medlem
NirvanAs avatar
The Grand Budapest Hotel

Blir nog att undvika Wes Andersons filmer framöver, totalt meningslösa och filmer utan humor. Hans "stylistiska" touch på filmerna börjar bli jävligt tröttsamt också, gör nåt nytt din mupp. Bortkastad tid. Hur fan kan denna va på imdb top250? Folk är uppenbarligen dumma i huvudet.

0/5
Citera
2014-06-11, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
The Grand Budapest Hotel

Blir nog att undvika Wes Andersons filmer framöver, totalt meningslösa och filmer utan humor. Hans "stylistiska" touch på filmerna börjar bli jävligt tröttsamt också, gör nåt nytt din mupp. Bortkastad tid. Hur fan kan denna va på imdb top250? Folk är uppenbarligen dumma i huvudet.

0/5

Aldrig tidigare har jag läst ett inlägg där varenda mening går att besvara med det häftiga men ack så uttjatade 'No shit, Sherlock'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in