2014-06-08, 16:00
Medlem
fgnms avatar

Du är bara för rolig, givetvis har alla dhs med 6p mara dig att tacka för idéen att köra sentrys. Förändringen kom efter patch 2.0.5 när dom buffa 6p mara, innan dess var sentrys inte speciellt bra. Inte för att det spelar någon roll, är bara en korkad "allvetare", men jag kör t6 solo på ungefär 8-12 min och mina sentrys ca crittar för 40 mil (harrington).

Sen är taskers bis för sentry builds, gör rätt nice skillnad att nå 2.13 attack speed breakpoint för sentrys.

Inte spelat på ett tag men min armory om någon undrar
Citera
2014-06-08, 19:53
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Nice. Jag ligger ungefär 1.4m dmg buffad, 11m toughness men bara 20% extra fire.

Kör också mirrorball conflag.
Även dubbla mammoth hydra samt explosive blast med 42% cdr.
Ska bara fixa cindercoat och fire soj sen kommer de bli riktigt skoj.

tyckte inte denna build passade med explosive blast så jag bytte ut den mot Black Hole.
Mycket roligare. Med mkt CDR synergiserar (ord?) den jävligt nice med Mammoth Hydra x2 (Serpent wanden) och även Magic Missile x3 (Mirrorball) conflag ..
Eftersom Mammoth Hydra skjuter eld på marken och skadar bara om fienden står i den - och Black Hole samlar fienderna på ett ställe - och man spammar Magic Missile på dom - så dör allt jävligt snabbt.
Detta i kombo med Dominance, Blur och Crystal Shell så dör jag aldrig

Explosive blast lämpar nog sig enbart om man har WoW.

dock bytte jag ut Conflagration mot Unwavering will eftersom jag tyckte den gav mig mer nytta än 6% extra crit..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/agentpewpew-2358/hero/284120
allt stämmer dock inte .. har mer crit och crit dmg tex, än vad den visar , och mirrorball visar bara +7-8 dmg.. lite annat som inte stämmer heller....

Citat:
Ursprungligen postat av fgnm

Du är bara för rolig, givetvis har alla dhs med 6p mara dig att tacka för idéen att köra sentrys. Förändringen kom efter patch 2.0.5 när dom buffa 6p mara, innan dess var sentrys inte speciellt bra. Inte för att det spelar någon roll, är bara en korkad "allvetare", men jag kör t6 solo på ungefär 8-12 min och mina sentrys ca crittar för 40 mil (harrington).

Sen är taskers bis för sentry builds, gör rätt nice skillnad att nå 2.13 attack speed breakpoint för sentrys.

Inte spelat på ett tag men min armory om någon undrar

men han verkar inte helt frisk i huvet heller. Syftar på hur egocentrerad han är och det verkar nästan schizofrent..
Senast redigerad av neurogen 2014-06-08 kl. 19:59.
Citera
2014-06-08, 22:23
Medlem
Kenpachys avatar
Dags att fråga om lite råd! Hitta en moonlight ward idag (Yay, första rare användbara legendaryn efter allt för länge) och är lite kluven i hur jag ska rolla på den.

Så här ser den ut nu

20% arc dmg
737 INT (REROLL)
5%ias
9%cchange

Frågan är då om det är värt att behålla inten eller om det kommer gynna mig mer att rolla om till 100% cdmg.

Vad tror ni?
Citera
2014-06-08, 22:29
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Wall of text.
Varför inte bara skaffa bombadier's rucksack och köra 4 sentries? Gick från att köra t4 till att köra t6 hur enkelt som helst när jag fick min marauder 6 set bonus. Har verkligen inte optimerat gear på min DH då den är en alt, men jag kör klart en t6 rift på mindre än 10 minuter. Sen har jag bara 8.4 miljoner toughness med awareness & perfectionist men det funkar bra ändå.
Citera
2014-06-09, 02:25
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpachy
Dags att fråga om lite råd! Hitta en moonlight ward idag (Yay, första rare användbara legendaryn efter allt för länge) och är lite kluven i hur jag ska rolla på den.

Så här ser den ut nu

20% arc dmg
737 INT (REROLL)
5%ias
9%cchange

Frågan är då om det är värt att behålla inten eller om det kommer gynna mig mer att rolla om till 100% cdmg.

Vad tror ni?

crit dmg eller så rullar du bort attackspeeden för cd.
Citera
2014-06-09, 10:17
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
crit dmg eller så rullar du bort attackspeeden för cd.

Han har väl redan rullat en gång och fått int?
Citera
2014-06-09, 10:33
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpachy

Så här ser den ut nu

20% arc dmg
737 INT (REROLL)
5%ias
9%cchange

Vad tror ni?

tycker du ska behålla inten, alt rolla den högre (vet inte hur högt den går).
Citera
2014-06-09, 11:46
Medlem
Vilket set tycker ni att jag ska använda mig av till en fire DH?

EDIT: Hur viktigt är det att tex ha 1000-1200 firedmg på sitt vapen iställer för vanlig DMG eller cold när man kör då fire? Vad blir dne stora skillnaden? Kanske rejält korkad fråga men det är ju fortfarande dmgn som räknas oavsett?
Senast redigerad av Ixxen 2014-06-09 kl. 11:50.
Citera
2014-06-09, 11:52
Medlem
joeyopals avatar
När man drömmer att man sitter på restaurang, och bordsgrannen sitter och skär med en starmetal kukri. Och tanken är att knycka den när han går på muggen. Då vet man att man lirar för mycket d3.

När man tappar matkassen i drömmen och sakerna sprutar ut i ett goblinkillregn. Då lirar man flr mycket d3.

Känns lite tungt o lira när man spelar för 2 specifika items.
Citera
2014-06-09, 12:07
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Vilket set tycker ni att jag ska använda mig av till en fire DH?

EDIT: Hur viktigt är det att tex ha 1000-1200 firedmg på sitt vapen iställer för vanlig DMG eller cold när man kör då fire? Vad blir dne stora skillnaden? Kanske rejält korkad fråga men det är ju fortfarande dmgn som räknas oavsett?
De e ingen skillnad. +fire dmg på bracers tex höjer inte skadan på ditt vapen.
Eller?!?
Citera
2014-06-09, 12:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeyopal
När man drömmer att man sitter på restaurang, och bordsgrannen sitter och skär med en starmetal kukri. Och tanken är att knycka den när han går på muggen. Då vet man att man lirar för mycket d3.

När man tappar matkassen i drömmen och sakerna sprutar ut i ett goblinkillregn. Då lirar man flr mycket d3.

Känns lite tungt o lira när man spelar för 2 specifika items.

Haha, japps har drömt en kombination av D3 liknande drömmar och terrorister (börjat kolla på serien 24 från början, är på 4:e säsongen).

Man vet när man hjärntvättar sig för mycket när man drömmer om att skjuta terrorister som har förgiftat massa samtidigt som man rusar genom grottor och sagda terrorister droppar loot med orange beams.
Citera
2014-06-09, 12:37
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
+1

När blizzard spårade ur och buffade kadala / drop rates, så togs massa ''content'' bort tyvärr, -
och nu är spelet relativt dött, iallafall för mig som har spelat en hel del.
När man kan farma på T6 så har man i mina ögon klarat ut spelet och nu två månader efter släpp så har jag alla de klasser jag är intresserade av redo för T6.. innan denna patch var faktist t5-t6 svårt, men nu är equipment allt för lättillgängligt - 1 dag och du har ett fullt klass-set.

Hoppas ladders är nära nu iallfall

De måste dem göra! De här spelet börjar ta ut sin rätt! De är sjukligt tråkigt just nu, och intresse för lira upp någonting eller ens öppna en rift känns förbaskat tråkigt. Desssutom är guldet slut, och sitta farma efter guld öö Nej tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in