2014-06-07, 19:31
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Verkar vara en del som börjat spela Diablo igen. Är det bättre nu sen senaste expansionen? Kändes som folk sågade det rejält när det släpptes.

Ja de e 99^999 ggr bättre nu.
Om de bara fixar optimering för flertrådade cpu så man inte får fps drops i fullt party så får det 10/10
Citera
2014-06-07, 21:25
Medlem
Är man dum i huvudet om man frågar vad clanen heter?
Citera
2014-06-07, 21:53
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sporadisktimpulsiv
Är man dum i huvudet om man frågar vad clanen heter?
Hehe, nej då. Klanen heter Flashback. Skicka bara en förfrågan så borde någon acceptera dig snart!
Citera
2014-06-07, 21:56
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Har en mille dps på min fire wiz, exclusive fire dmg som inte syns på dps. Antar att de är medel dmg nu. Vad är bra dmg? Va har ni för dps?
Sitter på 2.2mil dps 11toughtness med runt 100%fire dmg. Beror lite på gear. Mirror ball conflag build!
Citera
2014-06-07, 22:02
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kort sagt så är de nu äntligen som det borde varit vid release.

Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Ja de e 99^999 ggr bättre nu.
Om de bara fixar optimering för flertrådade cpu så man inte får fps drops i fullt party så får det 10/10
Jaså, det är såpass? Kanske borde slå till på Reaper of Souls då.
Citera
2014-06-07, 23:29
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Vänta dig inga stora förbättringar i story mode bara.
Det är bounties och exploration mode som är det bästa nya.
Senast redigerad av kinky_M 2014-06-07 kl. 23:40.
Citera
2014-06-08, 03:49
Medlem
Citat:

Tycker jag verkligen inte.

Spelet ÄR bättre, men det är inte tillräckligt ännu.

Dock om du tycker om att grinda utan att ha något egentligt mål så är det nog passande för dig.

Finns ingenting att sträva efter i diablo 3, tyvärr.
Citera
2014-06-08, 11:41
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Dock om du tycker om att grinda utan att ha något egentligt mål så är det nog passande för dig.
Så har väl Diablo alltid varit. Vilket SP hack/slash har ett bättre mål? När man dödat slutbossen på högsta svårigheten med alla klasser är väl spelet slut.
Diablo 2 hade bättre omspelbarhet eftersom man kunde bygga varje klass på fler sätt och man var tvunget att starta om ifall man vill byta skillset helt. Minns inte i vilken patch respec kom.
Citera
2014-06-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Tycker jag verkligen inte.

Spelet ÄR bättre, men det är inte tillräckligt ännu.

Finns ingenting att sträva efter i diablo 3, tyvärr.
+1

När blizzard spårade ur och buffade kadala / drop rates, så togs massa ''content'' bort tyvärr, -
och nu är spelet relativt dött, iallafall för mig som har spelat en hel del.
När man kan farma på T6 så har man i mina ögon klarat ut spelet och nu två månader efter släpp så har jag alla de klasser jag är intresserade av redo för T6.. innan denna patch var faktist t5-t6 svårt, men nu är equipment allt för lättillgängligt - 1 dag och du har ett fullt klass-set.

Hoppas ladders är nära nu iallfall
Citera
2014-06-08, 12:52
Medlem
neurogens avatar
Folk som farmar på t6 är dock en minoritet gissar jag på.
De flesta verkar ligga på ca 150-350 paragon och farmar bekvämt på t1-t4.
Men jag håller helt med att man klarar spelet så att säga när man ligger på din nivå Kruzifixxion.

Dock är resan dit väldigt rolig och värt de hundralapparna som spelet kostar.

Det finns också väldigt mkt plats att lägga till mer content med patcher. Det finns stor plats för spelet att växa.
Citera
2014-06-08, 13:01
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcorebobo
Sitter på 2.2mil dps 11toughtness med runt 100%fire dmg. Beror lite på gear. Mirror ball conflag build!
Nice. Jag ligger ungefär 1.4m dmg buffad, 11m toughness men bara 20% extra fire.

Kör också mirrorball conflag.
Även dubbla mammoth hydra samt explosive blast med 42% cdr.
Ska bara fixa cindercoat och fire soj sen kommer de bli riktigt skoj.
Senast redigerad av neurogen 2014-06-08 kl. 13:13.
Citera
2014-06-08, 13:13
Medlem
Tänker bara göra ett gästspel här. Kommer inte svara på några kommentarer då det visade sig att senast jag gjorde det fick jag hela "allvetare" eliten på mig.

Min DH-Build används numera av var 3e DH, den builden som var allmänt använd då används av få DH's nu.
Pet builds är numera vanligt även bland DH's, jag fick motstå massiv kritik för min build när jag presenterade den på Flashback.

Här en uppdatering på vad som hänt sedan senast.
Jag har två DH's ena kör Engtanglingshot/Clusterarrow builden som var vanlig förr, den som vi diskuterade om senast och jämförde med min build, när många sa att min build var ineffektiv.
Den andra builden är en uppgraderad version av min dåvarande build.

Exempel 1
DH med Engtanglingshot/Clusterarrow utan Sentries , Crittar max 40miljoner per Cluster arrow.
Jag har bättre utrustning än på min andra DH då jag kan ha Cindercoat på denna. Jag kan dö på Torment 3.
Jag körde Hungeringarrow/Clusterarrow ett tag, men den var mycket sämre.

Exempel 2.
DH med Petbuild + 2 sentries. Grenades (för close combat)/Clusterarrow crittar max 30miljoner enbart med DH's Cluster Arrow.
Denna DH'n får sämre Elemental damage än den andra ovan pga att jag måste ha Marauder chest istället för Cindercoat, jag måste ha Marauder Hjälm istället för Andariel med Fire Damage %.

Jag ligger alltså 10miljoner i lägre crit-skada med min DH's Clusterarrow.
Men det är nu Djuren och Sentries kommer med i bilden.
1 Sentry skjuter 1 cluster arrow skott vartannan sekund, så två skjuter 2 Cluster arrows vartannan sekund pga 6-delar (5 med Ring of Grandeur) Marauder set.
Jag har inte längre Bombardier Rucksack som ger 2 Sentries extra.

Mina Sentries crittar max 15 miljoner , alltså 30 miljoner på 2 Sentries.
Med andra ord har jag en crit-skada på 60 miljoner om jag skjuter min cluster arrow samtidigt som Sentryn skjuter sin.
Med tanke på att 1 Sentry skjuter 1 CA per vartannan sekund så är ger det bra mer skada än min Exempel 1 DH.
Den DH' builden som var vanligast senast jag diskuterade med er.

Lägg därtill mina Djur som är omöjligt att se hur mycket dom slår , men uppskattningsvis rör det sig om slagserier på 2-4 lag per sekund , med en skada som varierar mellan 1miljon till 15miljoner.

Mina Djur och mina Sentries slår alltså sina slag både snabbt och hårt, speciellt Sentries som numera skjuter CA skott. Ska skaffa Bombardier rucksack igen så blir skadan ännu större.

Således spelar jag solo på Torment 4-nivå som känns som Normal-nivå , skulle kunnat köra solo på T6 om min Toughness var bättre. Jag har heller ej dött på T4 och nedåt sedan vi diskuterade senast. Kör även Torment 6 utan problem om vi är 2-4 personer.

Min utrustning är inte optimerad då Magefist och Ring of Grandeur saknar CC eller CD.
Kan även få mycket bättre stats på endel av mina Marauder prylar.

Det är iallafall roligt att se att många fler kör min build , och det utan att jag pratat om den någon annanstans än här på Flashback. Det visar att jag inte hadde så fel som endel av er "allvetare" påstod från början.

Hur som helst , detta var bara ett gästspelsinlägg för att visa att er behandling av mig inte var korrekt , tänker inte besvara något i forumet.
Skicka PM om ni vill diskutera vidare med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in