2014-06-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
De e ingen skillnad. +fire dmg på bracers tex höjer inte skadan på ditt vapen.
Eller?!?

Det är ju just det, helt onödigt isf att ha olika typer av DMG som man kan rolla eller få, någon nytta bör det väll göra? Fast tror inte det finns +firedmg på gear utan det är ju e.g "16% fire skills" på gear vilket innebär att dina skills ökar i dmg..
Men funderar ju mest på vapnet varför det finns olika typer av DMG opm det ändå inte spelar någon roll?
Citera
2014-06-09, 14:33
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Det är ju just det, helt onödigt isf att ha olika typer av DMG som man kan rolla eller få, någon nytta bör det väll göra? Fast tror inte det finns +firedmg på gear utan det är ju e.g "16% fire skills" på gear vilket innebär att dina skills ökar i dmg..
Men funderar ju mest på vapnet varför det finns olika typer av DMG opm det ändå inte spelar någon roll?
Vissa skills procar från ele dmg på ditt vapen.
Elemental exposure tex. Har du fire dmg på ditt vapen behöver du isåfall bara lightning, cold och arcane för att få hela debuffen.
Finns säkert andra skills och items elemental dmg på ditt vapen hjälper till att proca.
Sen har jag för mig att tex cold på ditt vapen markerar fienderna som snare:ade så att skills som gör mer skada på snare:ade mobs nyttjar det

Men i ren skada så kvittar de vilken typ ditt vapen har
Citera
2014-06-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Vissa skills procar från ele dmg på ditt vapen.
Elemental exposure tex. Har du fire dmg på ditt vapen behöver du isåfall bara lightning, cold och arcane för att få hela debuffen.
Finns säkert andra skills och items elemental dmg på ditt vapen hjälper till att proca.
Sen har jag för mig att tex cold på ditt vapen markerar fienderna som snare:ade så att skills som gör mer skada på snare:ade mobs nyttjar det

Men i ren skada så kvittar de vilken typ ditt vapen har

Sant iofs, smart tänkt

Fortfarande ingen som vet vilket set som är bra att använda till DH? Så jag kan börjar farma lite
Citera
2014-06-09, 20:20
Medlem
Citat:
Sant iofs, smart tänkt

Fortfarande ingen som vet vilket set som är bra att använda till DH? Så jag kan börjar farma lite

Natalya och marauder är två bra DH set.
Har själv inte lagt ner speciellt mycket tid på denna klass i RoS, men du får gärna kika på min om du nu vill.
Det bör annars finnas några bättre demon hunters på detta forum

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/37870827
Citera
2014-06-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Natalya och marauder är två bra DH set.
Har själv inte lagt ner speciellt mycket tid på denna klass i RoS, men du får gärna kika på min om du nu vill.
Det bör annars finnas några bättre demon hunters på detta forum

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/37870827

Tackar

Har inte fått Maurderplan än tyvärr, droppas den vart som helst så att säga eller är det hos någon speciell elite?
Citera
2014-06-10, 10:34
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Tackar

Har inte fått Maurderplan än tyvärr, droppas den vart som helst så att säga eller är det hos någon speciell elite?
Du craftar inte marauder, de droppar på torment.
Citera
2014-06-10, 10:49
Moderator
^Eazs avatar
Har ändrat lite i min build nu då jag inte har perma akarat (9sec downtime).

Kör med Provoke (Hit Me), Shield Glare (Zealous Glare), Laws of Valor (Unstoppable Force) och Long arm of the Law för att få Unstoppable Force att köra 10sek så jag kan spamma shotgun även när Akarat's är nere.

Sen när jag börjar bli tom på wrath så blir det en Provoke eller Shield Glare för att få wrath, och så triggar jag Akarat så fort den poppar.

Jag försöker få en Akarat's Awakening (Fått en men kass roll), vars effekt är: "Every successful block has a 20–25% chance to reduce all cooldowns by 1 second." vilket i praktiken borde innebära perma akarat's iom ~57% block.

Edit: Iaf borde det innebära perma akarat så länge man har mobs runt sig.
Citera
2014-06-10, 12:59
Medlem
swebarbs avatar
Bara jag som inte kan logga in nu ? code 73.
Citera
2014-06-10, 13:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Bara jag som inte kan logga in nu ? code 73.

Bnet loggar på, sitter på jobbet så bara loggat in på battlenet men inte startat spelet som sådant.
Citera
2014-06-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Du craftar inte marauder, de droppar på torment.

Okej, helt random också kan jag tänka mig och inte på något speciellt ställe? Så det är bara att nöta få, har bara fått 1 set av den än sålänge!

EDIT: Vad är en respektabel nivå att ligga på med % i critchans samt % i attackspeed, dvs "extra" ?
Senast redigerad av Ixxen 2014-06-10 kl. 15:07.
Citera
2014-06-10, 15:16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Okej, helt random också kan jag tänka mig och inte på något speciellt ställe? Så det är bara att nöta få, har bara fått 1 set av den än sålänge!

EDIT: Vad är en respektabel nivå att ligga på med % i critchans samt % i attackspeed, dvs "extra" ?

Allt loot är random (förrutom leg crafting materials), så bara att nöta och köpa av Kadala.
Citera
2014-06-10, 15:40
Medlem
svampen211s avatar
Vilken komet är bäst att änvända. Har använt dem små kometerna sen spammar ja den som in i helvete, med alla dmg buffs ja kan typ. Än så länge går de bra. Har 1,2 mille dps och c 6-7k toughness.

Klarar mig i t5, gör ok dmg men dör när de blir för mycket med elites och för lite tank av andra spelare. Har indestructible gear så de är chill behöver inte oroa mig över att dö^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in