Citat:
Ursprungligen postat av
Josefdenfemte
Ett tiotal partimedlemmar kommer att vara där med lite affischer och grejer. För en gångs skulle lyckades vi vara ute i tid och bokade boende och dylikt någon gång tidigt förra hösten.
Förhoppningsvis kommer nya loggan och sånt att offentliggöras inom sådär 2 veckor. Kanske lite mer, men flyter allt på bör hemsida och allt vara klart då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hagringen
Ska KLP göra så mycket liv ifrån sig som möjligt då eller ska ni sitta och ha ett litet bord bara? Då menar jag, kommer ni göra massa kontroversiella uttalanden? Det kan man ju i alla fall hoppas på!
Hoppas också på lite utspel som kan locka uppmärksamhet. Själv skulle jag gärna se att ni t ex tog upp det här med att fria gränser inte går att kombinera med en välfärdsstat, och att ni vill se fri rörlighet mellan gränserna fast utan bidrag och dylikt till de som kommer hit.
Gärna då också fokusera på att ni inte vill att människor ska fastna i utanförskap där de tvingas förlita sig på allmosor från staten, utan istället ska de omedelbart få tillgång till den svenska arbetsmarknaden och själva kunna försörja sig själv och sin familj.
Ta gärna upp det här som uppmärksammats av SVD i dagarna också, att facken missbrukar sin ställning som remissinstans för de som söker arbetstillstånd i Sverige. Ett säkert kort för att få uppmärksamhet och kunna föra ut ert (vårt) budskap.
Jag har åtminstone tolkat det som att det är så ni vill ha det, vilket ju stämmer helt och hållet överens med min syn på frågan.