2014-06-06, 09:04
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Inte från dom men från Skins.nl. Och som redan nämnts tar posten över i Sverige. Däremot bör du be om DPD-nummer för säkerhets skull. Imponerande snabb leverans fö jämfört med tex dhl. Grym doft också, tur man har 15ml . Har du testat Black också?
Japp, har sample av Black, men gillar M betydligt mer.
Citera
2014-06-06, 09:23
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Japp, har sample av Black, men gillar M betydligt mer.
Gillar Black i början sen blir den lite småtrist. M är mycket bättre ja.
Citera
2014-06-06, 09:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Gillar Black i början sen blir den lite småtrist. M är mycket bättre ja.
Du har alltså den lilla varianten i metallflaska? Det var den jag tänkte skaffa också. Ser riktigt snygg ut på bild iaf, ser lite scifi ut . Gissar att den är lika fin i verkligheten? Har du märkt någon skillnad på duttsamples och spray? Många dofter får en annan karaktär beroende på om de duttas eller sprayas. Just M tror jag är en fördel att spraya.
Citera
2014-06-06, 10:10
Medlem
3rds avatar
Citat:
Du har alltså den lilla varianten i metallflaska? Det var den jag tänkte skaffa också. Ser riktigt snygg ut på bild iaf, ser lite scifi ut . Gissar att den är lika fin i verkligheten? Har du märkt någon skillnad på duttsamples och spray? Många dofter får en annan karaktär beroende på om de duttas eller sprayas. Just M tror jag är en fördel att spraya.
Nope, har faktiskt en dekant som jag fick till ett bra pris. Men kan tänka mig att den lilla, 17,5ml alltså, är rätt fin irl. Är det den du funderar på el 60ml? Blindköpte dekanten så jag har inte duttat den. Däremot har jag duttat Black men den har jag å andra sidan inte sprayat .
Citera
2014-06-06, 11:40
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Nope, har faktiskt en dekant som jag fick till ett bra pris. Men kan tänka mig att den lilla, 17,5ml alltså, är rätt fin irl. Är det den du funderar på el 60ml? Blindköpte dekanten så jag har inte duttat den. Däremot har jag duttat Black men den har jag å andra sidan inte sprayat .
Jag tänkte mig den lilla på 17.5 ml ja. Tror inte det är en parfym jag kommer använda jätteofta, så 17.5 ml räcker ett tag. Sedan gillar jag som sagt presentationen.
Citera
2014-06-06, 14:56
Medlem
Cameltotems avatar
Ska lägga en beställning på följande från FragranceX

Creed Royal oud
Nautica Voyage
24 Gold Scentstory
Animale Animale
Aspen by coty
Bvlgari pour homme extreme
Lolita Lempicka by Lolita Lempicka

En del blind buys som jag inte sagt jag ska någonsin göra igen men priset på dessa parfymer är under 200kr så det känns värt endå!
Citera
2014-06-06, 19:28
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Jag tänkte mig den lilla på 17.5 ml ja. Tror inte det är en parfym jag kommer använda jätteofta, så 17.5 ml räcker ett tag. Sedan gillar jag som sagt presentationen.

Den kommer räcka länge, som sagt inget man använder dagligen. Otroligt fin doft iaf. Sitter liksom 3rd på en 15ml dekant som nyttjas väldigt sällan. Dock kanske man ska "festa" till det lite hemma sen med den
Citera
2014-06-07, 15:17
Medlem
Tjena! Tänkte bara inflika igen med en kort åsikt om YSL's l'homme sport. Läst runt lite på nätet och det kryllar av negativa recensioner om hur det är en fantasilös utökning i l'homme-familjen (precis som med sportparfymer för alla varumärken). Håller inte alls med efter en närmare anblick, doften är iofs ganska identisk med l'homme, men ack så fantastisk hållbarheten är. Doften höll sig stark i dryga 8 timmar vilket är imponerande för en sommardoft och vad som är extra utmärkande är att den håller sig stark, men inte överväldigande, under alla dessa 8 timmar. Nu är jag ingen parfymexpert men jag blev imponerad.

Mer citrus än originalet vilket lämpar den mer för sommaren, kan dock användas året runt. Är man ute efter en unik doft är det inget för en, utan ser det mer som en säker komplettering i parfymkollektionen.

40ml finns för ~330kr på harmoniq.se och jag passar på att fråga om nån har erfarenhet av denna sida?
Citera
2014-06-08, 10:31
Medlem
Ni som provat Bel Ami och Rocabar från Hermès, vad tycker ni?
Citera
2014-06-11, 16:10
Medlem
irrblosss avatar
Här går man och väntar på sin Royal Oud från allbeauty.com. Nu har det gått åtta vardagar sedan den skickades och fortfarande ingenting. Jag valde snålfrakten där man inte får något kollinummer heller. Vad är era erfarenheter med allbeauty.com? Jag tror det har gått på max en vecka tidigare gånger jag beställt därifrån (de hette väl cheapsmells förut).
Citera
2014-06-11, 16:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Här går man och väntar på sin Royal Oud från allbeauty.com. Nu har det gått åtta vardagar sedan den skickades och fortfarande ingenting. Jag valde snålfrakten där man inte får något kollinummer heller. Vad är era erfarenheter med allbeauty.com? Jag tror det har gått på max en vecka tidigare gånger jag beställt därifrån (de hette väl cheapsmells förut).

Jag har haft 2 beställningar som aldrig dök upp förut när de hette cheapsmells... men de har väl ändrat lite hur dom fraktar och vart dom fraktar ifrån sen dess?
Citera
2014-06-11, 16:54
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har haft 2 beställningar som aldrig dök upp förut när de hette cheapsmells... men de har väl ändrat lite hur dom fraktar och vart dom fraktar ifrån sen dess?
Valde du gratisfrakt eller spårbart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in