2014-09-15, 17:24
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag tycker det är rökigheten som gör Aventus till en underbar doft, fast det är ju en smaksak .
Instämmer . Dessvärre verkar rökigheten tonats ner rätt mycket i de senaste batcherna tyvärr, iaf de jag haft.
Citera
2014-09-15, 17:29
Medlem
irrblosss avatar
På tal om rök, jag mailade både Essenza Nobile och L'Antichambre eftersom jag är väldigt sugen på att köpa Le Tabac. Det enda stället som jag hittat som har den är Luckyscent och då riskerar man tull och moms + lång leveranstid + dyr frakt. Essenza Nobile svarade snabbt och önskar de kunde erbjuda L'Antichambres dofter, och att de varit i kontakt med dem flera gånger men aldrig fått något svar. Från L'Antichambre själva har inte jag heller fått något svar. Äckliga högfärdiga snobbar som inte ens bemödar sig att svara på potentiella kunders mail. Egentligen ska man inte lägga pengar på deras parfymer när de beter sig så.
Citera
2014-09-15, 18:04
Medlem
Citat:
På tal om rök, jag mailade både Essenza Nobile och L'Antichambre eftersom jag är väldigt sugen på att köpa Le Tabac. Det enda stället som jag hittat som har den är Luckyscent och då riskerar man tull och moms + lång leveranstid + dyr frakt. Essenza Nobile svarade snabbt och önskar de kunde erbjuda L'Antichambres dofter, och att de varit i kontakt med dem flera gånger men aldrig fått något svar. Från L'Antichambre själva har inte jag heller fått något svar. Äckliga högfärdiga snobbar som inte ens bemödar sig att svara på potentiella kunders mail. Egentligen ska man inte lägga pengar på deras parfymer när de beter sig så.
Nej, det ska man verkligen inte. Kan de inte ens svara på ett simpelt mail, ska de heller inte ha ens pengar.

Tog på mig Farenheit Absolute idag, var kyligt imorse påväg till jobbet. Värmdes upp under dagen, men jag gillade den ändå.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-09-15 kl. 18:06.
Citera
2014-09-15, 18:07
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Tog på mig Farenheit Absolute idag, var kyligt imorse påväg till jobbet. Värmdes upp under dagen, men jag gillade den ändå.
Ja den är snart dags att gräva fram .
Citera
2014-09-15, 18:13
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore

Hållbarhet känns som ett rätt förekommande problem på sommardofter. Jag är väldigt sugen på Frapins L'humaniste inför nästa sommar trots hållbarheten dock. Även VIW från Creed lockar men även där har vi hållbarheten, men det är väl sånt man får ta.

Kan ju säga att det är klart bättre hållbarhet på VIW än l'humaniste.

Har iofs bara ett 5ml spray sample av l'humaniste så vet ju inte hur mycket riktiga flaskan sprutar ur sig.

Men får runt 6-7 timmar med l'humaniste. Men den doftar något helt underbart, man blir ju genuint glad av känna av den

Ibland vill man ju bara ha något lätt som inte behöver hålla hela dagen och då tror jag den passar perfekt! Såg att den kostar bara runt 900kr på http://www.shopping-premiereavenue.com/l-humaniste-frapin.3946.1.product.en.html
Senast redigerad av Cameltotem 2014-09-15 kl. 18:16.
Citera
2014-09-15, 18:23
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Såg att den kostar bara runt 900kr på http://www.shopping-premiereavenue.com/l-humaniste-frapin.3946.1.product.en.html

20€ i frakt är rätt saftigt dock från det stället.
Citera
2014-09-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Kan ju säga att det är klart bättre hållbarhet på VIW än l'humaniste.

Har iofs bara ett 5ml spray sample av l'humaniste så vet ju inte hur mycket riktiga flaskan sprutar ur sig.

Men får runt 6-7 timmar med l'humaniste. Men den doftar något helt underbart, man blir ju genuint glad av känna av den

Ibland vill man ju bara ha något lätt som inte behöver hålla hela dagen och då tror jag den passar perfekt! Såg att den kostar bara runt 900kr på http://www.shopping-premiereavenue.com/l-humaniste-frapin.3946.1.product.en.html

Jaså? Trodde det skulle vara likvärdigt typ. Tycker man hört mycket om dålig hållbarhet på VIW.

Håller med om att den är jävligt bra i alla fall!

Förresten, varför finns den inte på Frapins hemsida länge? Har dom slutat tillverka den eller har dom bara lite sämre utbud på sin egna hemsida?
Citera
2014-09-15, 18:58
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Jaså? Trodde det skulle vara likvärdigt typ. Tycker man hört mycket om dålig hållbarhet på VIW.

Håller med om att den är jävligt bra i alla fall!

Förresten, varför finns den inte på Frapins hemsida länge? Har dom slutat tillverka den eller har dom bara lite sämre utbud på sin egna hemsida?
Den är nog slut, det var den sist jag mailade och frågade dem. Det kommer nya leveranser lite då och då.

Edit: För övrigt har jag strukit den från listan. Den var ganska trevlig, men det finns så många andra citrusdofter som är bättre, t.ex. AdP Colonia Assoluta.
Citera
2014-09-15, 19:17
Medlem
Citat:
Den är nog slut, det var den sist jag mailade och frågade dem. Det kommer nya leveranser lite då och då.

Edit: För övrigt har jag strukit den från listan. Den var ganska trevlig, men det finns så många andra citrusdofter som är bättre, t.ex. AdP Colonia Assoluta.

Ah det är så enkelt alltså. Det jag gillar med L'humaniste ju dock inslaget av gin. Finns det någon liknande på det viset?

AdP har jag inte riktigt hunnit testa faktiskt. Får försöka göra det någon gång.
Citera
2014-09-15, 21:35
Medlem
Princessus avatar
Kan någon hjälpa mig med vad för parfym jag borde ha? Har i mina tonår använt de självklara Britney Spears, Christina A., Paris Hilton osv. precis som de flesta tjejerna på min skola använde. Men det känns så opersonligt. Man vill ha en signaturdoft. Några tips?

Jag som person ser väldigt oskuldsfull ut, "devil in disguise" säger vissa. Svårflirtad men väldigt flirtig. Jag är även ganska lekfull och kaxig av mig. Jag vill ha en kvinnlig doft, relativt söt. Finns det någon parfym med dessa egenskaper? Några parfymproffs med tips? Någon? Vem som helst?
Citera
2014-09-15, 21:40
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princessu
Kan någon hjälpa mig med vad för parfym jag borde ha? Har i mina tonår använt de självklara Britney Spears, Christina A., Paris Hilton osv. precis som de flesta tjejerna på min skola använde. Men det känns så opersonligt. Man vill ha en signaturdoft. Några tips?

Jag som person ser väldigt oskuldsfull ut, "devil in disguise" säger vissa. Svårflirtad men väldigt flirtig. Jag är även ganska lekfull och kaxig av mig. Jag vill ha en kvinnlig doft, relativt söt. Finns det någon parfym med dessa egenskaper? Några parfymproffs med tips? Någon? Vem som helst?
By Kilian Flower of Immortality.
Citera
2014-09-15, 22:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princessu

Jag doftade på en väldigt god kvinnodoft nyligen. "Dueto Parfums - Lady Cool". Sampla den vet ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in