2021-11-12, 17:33
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Ska kolla den sidan. Tack för tips!

Bra tips, men på Sephora så kostar 75 ml endast 605 kr. Men man blir ju lite spak när man läser recensioner. Men jag antar att ingen av er handlat därifrån.
Handlar jag på nätet så blir det notino. Inget att klaga på där, Sephora har jag ingen erfarenhet av.
Citera
2021-11-12, 17:37
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Handlar jag på nätet så blir det notino. Inget att klaga på där, Sephora har jag ingen erfarenhet av.

Okej.
Citera
2021-11-12, 21:25
Medlem
maxatdunders avatar
Köpte Dolce & Gabana The one. Parfym.

Snabb sammanfattning, get den betyg 6 av 10.

Doftar helt okej, dock för mycket kardemumma för min smak. Jag förstår varför folk gillar den dock, kryddig, manlig, känns intim och man kan gärna överspraya den utan att det blir påtagligt. Sätter sig nära huden och inte som en aura runt dig. Fungerar på höst/vinter som alla säger, hade aldrig använt den en sommar den känns lite för mustig för det. Prestationen var lagom, jag gillar inte längre parfymer som sitter i länge så den här var bra, satt väl 6-8h innan det domnar bort.

Enligt andra recensioner verkar kvinnor uppskatta denna doft och rekommenderas under en dejt. Jag skulle absolut kunna ta på mig den på en dejt ifall det blir närkontakt under vintertiden men inte en favorit.

Ivrig på att söka en ännu bättre parfym som kan passa till en dejt, ge gärna tips.
Citera
2021-11-12, 21:26
Medlem
Masingas avatar
Någon som vet om YSL Rive Gauche pour homme finns att köpa fortfarande i butiker på taxfree utomlands?
Citera
2021-11-12, 22:39
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder

Doftar helt okej, dock för mycket kardemumma för min smak. Jag förstår varför folk gillar den dock, kryddig, manlig, känns intim och man kan gärna överspraya den utan att det blir påtagligt. Sätter sig nära huden och inte som en aura runt dig. Fungerar på höst/vinter som alla säger, hade aldrig använt den en sommar den känns lite för mustig för det. Prestationen var lagom, jag gillar inte längre parfymer som sitter i länge så den här var bra, satt väl 6-8h innan det domnar bort.

Enligt andra recensioner verkar kvinnor uppskatta denna doft och rekommenderas under en dejt. Jag skulle absolut kunna ta på mig den på en dejt ifall det blir närkontakt under vintertiden men inte en favorit.

Ivrig på att söka en ännu bättre parfym som kan passa till en dejt, ge gärna tips.
Om du rullar upp på en dejt och luktar Guerlain Homme Ideal så ligger du bra till👌
Citera
2021-11-13, 09:30
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder

Tom Ford Noir Extreme och Valentino Uomo Intense brukar funka bra
Citera
2021-11-13, 09:43
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Någon som vet om YSL Rive Gauche pour homme finns att köpa fortfarande i butiker på taxfree utomlands?

Du tänker på den lilla fyrkantiga flaskan som även finns i Jazz, M7 osv?
Jag tror faktiskt inte den finns heller längre.
Har du testat Drakkar Noir?
Citera
2021-11-13, 10:05
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Du tänker på den lilla fyrkantiga flaskan som även finns i Jazz, M7 osv?
Jag tror faktiskt inte den finns heller längre.
Har du testat Drakkar Noir?
Nej, jag tänker på en avlång flaska med som är svart och silvrig. Ser ut såhär men denna är den kvinnliga versionen.

https://www.notino.se/yves-saint-laurent/rive-gauche-rive-gauche-eau-de-toilette-for-kvinnor/p-61148/
Citera
2021-11-13, 10:59
Medlem
Citat:
Nej, jag tänker på en avlång flaska med som är svart och silvrig. Ser ut såhär men denna är den kvinnliga versionen.

https://www.notino.se/yves-saint-laurent/rive-gauche-rive-gauche-eau-de-toilette-for-kvinnor/p-61148/
Den är diskad sedan länge.
Citera
2021-11-13, 11:14
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Den är diskad sedan länge.
Misstänkte det!
Citera
2021-11-13, 11:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Misstänkte det!

Ja den är borta sen länge men nysläpptes i en annan form

https://www.nordicfeel.se/doft/parfym/herrparfym/yves-saint-laurent-rive-gauche-pour-homme-36061

Har ingen aning om det var någon skillnad doftmässigt men denna kanske man kan rota fram på eBay eller ngt.

Men som sagt, testa Drakkar Noir. Inte lika mjuk som Rive Gauche men ändå väldigt lik och har bättre prestanda imo.
Citera
2021-11-13, 11:32
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ja den är borta sen länge men nysläpptes i en annan form

https://www.nordicfeel.se/doft/parfym/herrparfym/yves-saint-laurent-rive-gauche-pour-homme-36061

Har ingen aning om det var någon skillnad doftmässigt men denna kanske man kan rota fram på eBay eller ngt.

Men som sagt, testa Drakkar Noir. Inte lika mjuk som Rive Gauche men ändå väldigt lik och har bättre prestanda imo.
Får kika på den, du har ju hört den till skyarna tidigare 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in