2014-05-31, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dyslexia
Med Coax uttag ger dig möjlighet till Tivo och snabbare bredband, typ 500mb/s. Rätta mig gärna om jag har fel

Jag spelar online spel och vill ha så låg ping som möjligt. Är fiberkoax bra?
Citera
2014-05-31, 16:03
Medlem
dyslexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Jag spelar online spel och vill ha så låg ping som möjligt. Är fiberkoax bra?

Kan inte tänka mig att det skulle vara ett dugg sämre än vanligt 'fiber', förmodligen bättre då det är nyare och har bättre kapacitet.

Jag kan nog med säkerhet säga att du kommer ha bra ping i diverse spel.

Mvh
Citera
2014-05-31, 16:31
Medlem
Citat:
Kan inte tänka mig att det skulle vara ett dugg sämre än vanligt 'fiber', förmodligen bättre då det är nyare och har bättre kapacitet.

Mvh

Även fast många är uppkopplade? Funderar mellan 100/50 eller 250/10 hmmm
Citera
2014-05-31, 16:59
Medlem
dyslexias avatar
Citat:
Även fast många är uppkopplade? Funderar mellan 100/50 eller 250/10 hmmm

Absolut! Har tyvärr inte coax här hemma men jag kör med comhems 100mb fiber och vi är 4-5 uppkopplade här hela tiden, och man kan tex spela dota medans någon annan tankar utan problem.

Mvh
Citera
2014-05-31, 17:12
Medlem
Citat:
Absolut! Har tyvärr inte coax här hemma men jag kör med comhems 100mb fiber och vi är 4-5 uppkopplade här hela tiden, och man kan tex spela dota medans någon annan tankar utan problem.

Mvh

Okej men vilka hastighet rekommenderar du som jag skrev ovanför?
Citera
2014-06-02, 12:52
Medlem
Citat:
Okej men vilka hastighet rekommenderar du som jag skrev ovanför?
Beror på hur många som är anslutna samtidigt, skulle gissa på att 100/10 räcker relativt bra, beroende på vad du spelar/hur du spelar osv. en 100-lina räcker långt
Citera
2014-06-03, 20:57
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:

Mvh
Med "vanlig fiber", menar du då fiberlan? Fiberlan är att föredra framför fibercoax. DOCSIS kan vara väldigt känsligt för störningar utifrån.
Citera
2014-06-04, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Med "vanlig fiber", menar du då fiberlan? Fiberlan är att föredra framför fibercoax. DOCSIS kan vara väldigt känsligt för störningar utifrån.
Måste själv säga att jag föredrar Docsis, betydligt stabilare. mindre saker som kan bli fel.
Hur menar du med störningar utifrån?
Citera
2014-06-04, 10:22
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McRoger
Måste själv säga att jag föredrar Docsis, betydligt stabilare. mindre saker som kan bli fel.
Hur menar du med störningar utifrån?
Docsis är känsligt för störningar i returkanalen. Detta kan uppstå av att klånfingergrannen mekar med uttaget och kan ta ett jävla tag att spåra.

Lan ÄR bättre än Docsis. Docsis är i sin tur mycket bättre än till exempel dsl.
Dessutom får man ytterligare en potentiell felkälla i docsis i och med modemet. I fiberlan har du en felkälla, konvertern från optisk till elektrisk signal.
Citera
2014-06-12, 19:02
Medlem
WiFi: Är 5 GHz-bandet att föredra framför 2,4GHz? Vad är skillnaden? Plus, minus?
Citera
2014-06-12, 22:37
Är det bara jag som nu helt plötsligt kan se flera andra kanaler som jag vanligtvis inte kan se? Har Medium 8 abonnemang. Frivisning?

Och hackar SVT 1 HD för er med? Försöker se VM men bara hackar. Enda kanalen som hackar för tillfället.

För övrigt verkar det ha tillkommit flera HD kanaler i utbudet!
Senast redigerad av jurabergen 2014-06-12 kl. 22:45.
Citera
2014-06-12, 23:07
Medlem
watchdogss avatar
Jag har problem med min Tivo där jag kan inte se någon kanal utan att bilden flimrar och ljudet glappar. Den är direkt kopplad till fiber vägguttaget. Vill också påpeka att mitt internet på datorn blir sjukt seg när Tivo:n sätts på. Har ringt till comhem men de letar fortfarande efter problemet och det har gått lite mer än 2 veckor nu. vf ska detta hända just mig av alla.

är det bara jag som upplevt detta problem eller finns det någon som har haft eller har samma problem?? i så fall skulle jag jätte gärna vilja veta hur det har gått för dig med detta problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in