Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-15, 11:02
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Oj, det motsvarar 740:- i månaden för 500 MBit det priset. För 799:- får jag Bredband 500/50, TiVo Max och telefon. Det verkar som Com Hem är billigare.

Jag glömde liten detalj Bredband / telefon och tv för 148 kronor =)! Så nej COMHEM är dyrare
Citera
2014-05-15, 11:08
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag glömde liten detalj Bredband / telefon och tv för 148 kronor =)! Så nej COMHEM är dyrare

Okej. Du har inspelningsbar digitalbox och allt det där? Det är ju lysande i så fall. Vad heter paketet hos BBB? Kanske skall byta.
Citera
2014-05-15, 12:31
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftwaffles
Värt att veta beroende på vad du har så kommer Comhem att lägga ner deras Play-tjänster till förmån för TiVo. Ska du ha någon form av interaktivitet och inte bara "dum-TV" så måste du skaffa TiVo. Vet du vad du har på ditt gamla kort?

Nej, jag hade inget "play" vad jag vet - känner inte till det alls, så det kan jag inte ha haft.

Det jag är intresserad av är: SVT1HD, SVT2HD, SVT24, TV4HD och TV12 - det är allt.
Citera
2014-05-15, 13:00
Medlem
Bor i ett comhem-hus.

Om jag beställer bredband från dem, måste det vara bindningstid på 12 månader? Vet inte ens om jag bor här mer än ett halvår.

Andra frågan: Trots att jag bor i ett comhem-hus (hyresrätt), kan jag ändå ha bredbandsbolaget eller något annat?
Citera
2014-05-15, 16:57
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Bor i ett comhem-hus.

Om jag beställer bredband från dem, måste det vara bindningstid på 12 månader? Vet inte ens om jag bor här mer än ett halvår.

Andra frågan: Trots att jag bor i ett comhem-hus (hyresrätt), kan jag ändå ha bredbandsbolaget eller något annat?
Comhem har väl som alla andra 1 månads uppsägningstid på avtal tecknade efter den 1/4 i år.
Har du Comhem så har du Comhem inga andra får vara i deras nät vad jag vet.
Citera
2014-05-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Comhem har väl som alla andra 1 månads uppsägningstid på avtal tecknade efter den 1/4 i år.
Har du Comhem så har du Comhem inga andra får vara i deras nät vad jag vet.

Jaha, var står det? 12 månaders bindningstid stod det på deras hemsida. Så om man bara bor här ett halvår vill jag inte betala de sista sex månaderna i onödan.
Citera
2014-05-15, 17:22
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Jaha, var står det? 12 månaders bindningstid stod det på deras hemsida. Så om man bara bor här ett halvår vill jag inte betala de sista sex månaderna i onödan.
12 månader gäller deras kampanjpriser. du kan ha 1 månad om du vill det. maila kundtjänst och se vad det kostar...
Citera
2014-05-15, 17:24
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Bor i ett comhem-hus.

Jag tror att du får bindningstid om du tecknar abonnemang och får routern på köpet. Alternativt är att du köper modemet via comhem och då får du bara 1 månads uppsägningstid. Det är inget dom gör mycket reklam för eftersom dom tjänar mer på att bjuda på routern och du får stå och betala för 12 månader även om du inte använder det mer än 1 månad.

Så var det hos Comhem förut iallafall.
Citera
2014-05-15, 19:12
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Okej. Du har inspelningsbar digitalbox och allt det där? Det är ju lysande i så fall. Vad heter paketet hos BBB? Kanske skall byta.

De finns inte tyvärr, såg jag nu. De verkar som om vår förening i huset har skaffat de här speciella avtalet. Kör du på ditt comhem de blir säkert jätte bra =)...
Citera
2014-05-30, 11:00
Medlem
Kosmos.s avatar
Jag har fått en faktura på en sk. "nedgraderingsavgift" på 400kr. Detta trots att jag valde deras lägsta utbud från början. Eller säljaren sa att du får en "gratis" månad med det stora utbudet. Detta borde ju räknas som bedrägeri?

För övrigt vill jag säga att comhem är skit. Deras säljare var en skurk och bluffmakare och blåste mig och deras avgifter är höga jämfört med andra.
Citera
2014-05-31, 15:51
Medlem
Jag kan få comhem fiberkoax. Vad är det för något?
Citera
2014-05-31, 15:52
Medlem
dyslexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Jag kan få comhem fiberkoax. Vad är det för något?

Med Coax uttag ger dig möjlighet till Tivo och snabbare bredband, typ 500mb/s. Rätta mig gärna om jag har fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in