2014-05-27, 11:15
Medlem
Nimportequis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neumank
Ibland dyker tips om aktuella erbjudanden och rabattkoder upp i tråden - har någon av er någon aning om det går att hitta dessa samlade någonstans?

Tack!
Ta en titt i tråden för erbjudanden och rabattkoder: (FB) Rabattkuponger, realisationer och erbjudanden (/Mod.)
Citera
2014-05-27, 15:39
Medlem
Wedgies avatar
Någon som vet om och i så fall var man kan köpa Tarrago Nanoprotector? Försökt köpa från UK, men man får visst inte skeppa aerosolburkar hur som helst...

Om inte, funkar Saphirs mockaspray lika bra?
Citera
2014-05-29, 11:20
Medlem
Quaterss avatar
Har precis inhandlat ett par Loake Aldwych och tänkte bara fråga vad det är för typ av skovård man bör ge? Har läst denna artikel på Shoegazing men den verkar mer gälla för hur man vårdar äldre och slitna skor än helt nya.
Citera
2014-05-29, 12:02
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quaters
Har precis inhandlat ett par Loake Aldwych och tänkte bara fråga vad det är för typ av skovård man bör ge? Har läst denna artikel på Shoegazing men den verkar mer gälla för hur man vårdar äldre och slitna skor än helt nya.

Trevligt med nya skor! Du får läsa lite noggrannare.. "Jag är också av den bestämda uppfattningen att nya skor bör få en ordentlig grundputs, även om nya kvalitetsskor i regel har behandlats vid fabriken så är ofta det skyddet inte tillräckligt." Mao, jag rekommenderar att man kör steg 4-5 i guiden på nya skor. Känns lädret torrt, om de ex vis stått i kartong väldigt länge, kan man även köra steg 3.
Senast redigerad av AlisterG 2014-05-29 kl. 12:05.
Citera
2014-05-31, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Hartung i KPH har c&j dock nästan uteslutande modellerna på 348 lästen. Lätt snorkig personal men annars en trevlig butik.
Hammargruppen har så vitt jag vet inget med Loake att göra.
Var inne hos både Hartung och Bien Cache igår, inga problem med snorkig personal men ganska dåligt utbud. Fyra olika CJ (Hallam, Tetbury, Lowndes och Merton) i prisklass 4500 DKK plusminus några hundringar samt ett antal Church's och ett tredje märke jag inte kände igen.

Det positiva var att både Hallam och Tetbury satt bra, det negativa var att 348 är en så lång läst att det såg ut som om jag hade clownskor på mig.,

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Loake lär du ju snubbla över både här och där. Du kanske kan få vidare rekommendationer hos http://www.bien-cache.com
Ganska trist utbud här med, hann tyvärr inte med några fler butiker.
Citera
2014-05-31, 14:07
Medlem
Dessa kommer att dimpa ner nästa vecka, kommer bli episkt:

http://www.afinepairofshoes.co.uk/collections/alfred-sargent-exclusive-collection-price-asc/products/alfred-sargent-exclusive-moore-cherry

Citera
2014-05-31, 15:55
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Var inne hos både Hartung och Bien Cache igår, inga problem med snorkig personal men ganska dåligt utbud. Fyra olika CJ (Hallam, Tetbury, Lowndes och Merton) i prisklass 4500 DKK plusminus några hundringar samt ett antal Church's och ett tredje märke jag inte kände igen.

Det positiva var att både Hallam och Tetbury satt bra, det negativa var att 348 är en så lång läst att det såg ut som om jag hade clownskor på mig.,

Ganska trist utbud här med, hann tyvärr inte med några fler butiker.
Såg du på dig själv i en spegel? Mejslade skor känns mycket ovana att titta ner på i början. Man blir lätt skeptisk. Om man däremot ser hur de ser ut i en spegel, dvs hur de ser ut för alla andra blir man glad igen. Ofta fungerar de bättre med vidare byxor.
Citera
2014-05-31, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Såg du på dig själv i en spegel? Mejslade skor känns mycket ovana att titta ner på i början. Man blir lätt skeptisk. Om man däremot ser hur de ser ut i en spegel, dvs hur de ser ut för alla andra blir man glad igen. Ofta fungerar de bättre med vidare byxor.
Nej, det gjorde jag tyvärr inte men tack för tipsen! Jag hade halvtajta, raka jeans på mig så det hjälpte väl inte upp intrycket av den långa lästen.

Finns det några andra CJ-läster med liknande bredd och insteg som inte är fullt så långa?
Citera
2014-06-01, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Nej, det gjorde jag tyvärr inte men tack för tipsen! Jag hade halvtajta, raka jeans på mig så det hjälpte väl inte upp intrycket av den långa lästen.

Finns det några andra CJ-läster med liknande bredd och insteg som inte är fullt så långa?

Varför snöa in sig på C&J? C&J är i dagsläget inte alls särskilt prisvärda. Jag har gått över till Alfred Sargent Exclusive, mycket prisvärda med en kvalitét som motsvarar om inte överträffar C&J handgrade till ett mycket förmånligt pris (ca. 4400 kr). Lästade skoblock ingår. De är inte så långa som C&J 348 men mycket eleganta.
Citera
2014-06-01, 14:23
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Publicus
Varför snöa in sig på C&J? C&J är i dagsläget inte alls särskilt prisvärda. Jag har gått över till Alfred Sargent Exclusive, mycket prisvärda med en kvalitét som motsvarar om inte överträffar C&J handgrade till ett mycket förmånligt pris (ca. 4400 kr). Lästade skoblock ingår. De är inte så långa som C&J 348 men mycket eleganta.

Sakta i backarna. AS Exclusive har, som jag förstått, ungefär som C&J BG i ovanlädret men med bättre sula. Mao motsvarar de inte C&J HG, än mindre överträffar de dem.

Att folk väljer C&J beror väl på att de är bra skor, har många modeller och läster samt finns att prove relativt enkelt i Sverige. Sen ska man inte heller underskatta passform och lästpreferens. Och beställer man från UK (vilket man ju får göra med AS ändå) blir det inte heller så dyrt som du verkar låta påskina.

Edit: för egen del har jag ett par C&J Weymouth (HG) som jag är sjukt nöjd med och som jag tycker håller en väldigt hög kvalitetsnivå rakt igenom. Särskilt till det pris man får betala i UK (ca 5k).
Senast redigerad av hoodog 2014-06-01 kl. 14:25.
Citera
2014-06-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Sakta i backarna. AS Exclusive har, som jag förstått, ungefär som C&J BG i ovanlädret men med bättre sula. Mao motsvarar de inte C&J HG, än mindre överträffar de dem.

Att folk väljer C&J beror väl på att de är bra skor, har många modeller och läster samt finns att prove relativt enkelt i Sverige. Sen ska man inte heller underskatta passform och lästpreferens. Och beställer man från UK (vilket man ju får göra med AS ändå) blir det inte heller så dyrt som du verkar låta påskina.

Då jag både har C&J BG och HG står jag för min bedömning, ovanlädret är i paritet med C&J HG i min mening, men sularbetet är aningen vassare på AS. AS exclusive och C&J BG går inte att jämföra, stor skillnad i kvalitét.

Det finns dock en väsentlig skillnad vad det gäller beställningen från UK: Du slipper vänta 2-3 månader och det ingår lästade skoblock, vilket det inte gör med C&J. Det skiljer endast 400kr i pris mellan AS och C&J BG, en no-brainer i min mening. Räknar man in blocken är AS t.o.m. billigare.
Citera
2014-06-01, 14:42
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Publicus
Då jag både har C&J BG och HG står jag för min bedömning, ovanlädret är i paritet med C&J HG i min mening, men sularbetet är aningen vassare på AS. AS exclusive och C&J BG går inte att jämföra, stor skillnad i kvalitét.

Det finns dock en väsentlig skillnad vad det gäller beställningen från UK: Du slipper vänta 2-3 månader och det ingår lästade skoblock, vilket det inte gör med C&J. Det skiljer endast 400kr i pris mellan AS och C&J BG, en no-brainer i min mening. Räknar man in blocken är AS t.o.m. billigare.

Okej, men du är nog den första jag hört inta den ståndpunkten. Dessvärre kan jag inte avgöra frågan själv, eftersom jag inte äger några AS... Men efter en googling hittade jag iaf detta: http://www.shoegazing.se/2014/03/16/guide-min-skosamling-2/ (se om AS Hunt längre ned på sidan).

Däremot är alla nog överens om att AS Handgrade är något utöver det vanliga och därmed bättre än C&J HG. Men det är å andra sidan en helt annan fråga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in