Citat:
Ursprungligen postat av
Publicus
Varför snöa in sig på C&J? C&J är i dagsläget inte alls särskilt prisvärda. Jag har gått över till Alfred Sargent Exclusive, mycket prisvärda med en kvalitét som motsvarar om inte överträffar C&J handgrade till ett mycket förmånligt pris (ca. 4400 kr). Lästade skoblock ingår. De är inte så långa som C&J 348 men mycket eleganta.
Sakta i backarna. AS Exclusive har, som jag förstått, ungefär som C&J BG i ovanlädret men med bättre sula. Mao motsvarar de inte C&J HG, än mindre överträffar de dem.
Att folk väljer C&J beror väl på att de är bra skor, har många modeller och läster samt finns att prove relativt enkelt i Sverige. Sen ska man inte heller underskatta passform och lästpreferens. Och beställer man från UK (vilket man ju får göra med AS ändå) blir det inte heller så dyrt som du verkar låta påskina.
Edit: för egen del har jag ett par C&J Weymouth (HG) som jag är sjukt nöjd med och som jag tycker håller en väldigt hög kvalitetsnivå rakt igenom. Särskilt till det pris man får betala i UK (ca 5k).