2014-03-20, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassenpfeffer
Absolut, det jag menar är att jag upplever mockasiner/carshoes/loafers som lite för metrosexuella för min del, inte meningen att trampa någon på tårna.

Intressant. Jag har aldrig tänkt på metrosexualitet och loafers samtidigt förut. Min bild av loafers var, tidigare, att det var något gubbar gick runt med. Nu vet jag dock bättre!
Citera
2014-03-20, 15:54
Medlem
hoodogs avatar
Nya skor! Och med tanke på hur diskussionen förts kring olika sexualiteter och skotyper härinne den senaste tiden, kan denna inte komma mer lägligt.

G&G för RLPL, Greenfield/Granton, KN14, Vintage Oak.

http://imgur.com/a/5FG9V
Citera
2014-03-20, 17:07
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Nya skor! Och med tanke på hur diskussionen förts kring olika sexualiteter och skotyper härinne den senaste tiden, kan denna inte komma mer lägligt.

G&G för RLPL, Greenfield/Granton, KN14, Vintage Oak.

http://imgur.com/a/5FG9V
Fulsnyggast hittils. Vad har hänt på vänster skon under läderbandet? Det ser ot som att färgen lossnat lite.
Citera
2014-03-20, 17:17
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failminen
Fulsnyggast hittils. Vad har hänt på vänster skon under läderbandet? Det ser ot som att färgen lossnat lite.

Fulsnyggt? Vad säger du människa?? Du menar väl "skitsnyggt"?

Angående bandet är det nog som du säger - jag får lägga lite extra kräm där tror jag.
Citera
2014-03-20, 18:25
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Fulsnyggt? Vad säger du människa?? Du menar väl "skitsnyggt"?

Angående bandet är det nog som du säger - jag får lägga lite extra kräm där tror jag.
De är både sobra och extravaganta på samma gång, man kan inte låta bli att titta på dem helt enkelt. De ser ut som ett ostron smakar om man skall göra en jämförelse!

Hur många Dover-aktiga split toes är du uppe i nu förresten?
Citera
2014-03-20, 18:34
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failminen
De är både sobra och extravaganta på samma gång, man kan inte låta bli att titta på dem helt enkelt. De ser ut som ett ostron smakar om man skall göra en jämförelse!

Hur många Dover-aktiga split toes är du uppe i nu förresten?

Haha, det var en bra liknelse. Den ska jag använda själv någon gång.

Split-toes med handsydd apron? Nja, inte alltför många tycker jag. Fyra stycken, om jag inte räknat fel. Mao finns det rum för några till.
Citera
2014-03-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Vad tänker du dig för prisklass?
Tänker mig uppåt 3000 riksdaler, inte mer.
Citera
2014-03-20, 19:30
Medlem
Pörrs avatar
Converse hör inte hemma i detta underforum.

/Moderator
Citera
2014-03-20, 20:25
Medlem
Morticians avatar
Det senaste till skosamlingen ett par Edward Green Chelsea fick de till ett riktigt bra pris.
http://imgur.com/a/LVhSx
Citera
2014-03-20, 20:46
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortician
Det senaste till skosamlingen ett par Edward Green Chelsea fick de till ett riktigt bra pris.
http://imgur.com/a/LVhSx

Nu rinner väl sinnet snart över för stackars hoodog. Först de egna fulsnygga skapelserna och sedan dessa skitsnygga (som han vad jag minns har ett par par av).
Citera
2014-03-20, 20:52
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Nu rinner väl sinnet snart över för stackars hoodog. Först de egna fulsnygga skapelserna och sedan dessa skitsnygga (som han vad jag minns har ett par par av).

Haha - alltså vadå "fulsnygga"? Vad håller ni på med i den här tråden nuförtiden egentligen? Har ni helt tappat smakkoncepten?

Och ja, jag har ett par svarta Chelseas. Men dessa ser nästan ut att vara gjord PÅ (!!!) 202-lästen. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2014-03-20, 20:56
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Haha - alltså vadå "fulsnygga"? Vad håller ni på med i den här tråden nuförtiden egentligen? Har ni helt tappat smakkoncepten?

Och ja, jag har ett par svarta Chelseas. Men dessa ser nästan ut att vara gjord PÅ (!!!) 202-lästen. Rätta mig om jag har fel.

Jag tror att det är det där halvtvistade "bandet" många reagerar på. Eller det gör jag i alla fall. Men jag har ju också enligt insatta källor sedan ett tag tillbaka tappat fotfästet i tillvaron.

Ajdå, mina kunskapsluckor blottas (igen...). Jag antog att Chelsea bara gjordes med en och samma läst, men så är det alltså inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in