2014-05-26, 22:53
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Tråkigt att man ska behöva gå med förlust med en tier 8 vagn när man spelat bra i en match trots förlust. 11500 för att reparera en AMX 50-100 är på tok för mycket. Sedan tillkommer ammopåfyllningen..
Varför fortsätter du spela det här spelet?
Är det inte MM, RNG, bottar eller spelare som är AFK, så är det fel på ammo & reparationskostnaderna!
Du kan verkligen inte ha kul när du spelar!
Citera
2014-05-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Varför fortsätter du spela det här spelet?
Är det inte MM, RNG, bottar eller spelare som är AFK, så är det fel på ammo & reparationskostnaderna!
Du kan verkligen inte ha kul när du spelar!

Bry dig inte.
Citera
2014-05-27, 04:53
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
När du kommer till E50M är det värt grinden genom E50.

Det hoppas jag verkligen, hade precis en match på El Halluf, där jag startade på södra sidan, körde snabbt ner och tog mig förbi kullen och rusade mot skyddet på andra sidan. Väl där väntande en lågtier scout, som först satte mig i brand, sen slog han ut ammoracket och commandern. Jag släckte elden, lagade ammoracket och hade ihjäl scouten, med 800 skada som följd, sen tog sig en chi-ri fram och pajade mitt ammorack igen med hjälp av ett enda skott... Fan lustigt att den brinner både av skott framifrån och från sidan.
Citera
2014-05-27, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Det hoppas jag verkligen, hade precis en match på El Halluf, där jag startade på södra sidan, körde snabbt ner och tog mig förbi kullen och rusade mot skyddet på andra sidan. Väl där väntande en lågtier scout, som först satte mig i brand, sen slog han ut ammoracket och commandern. Jag släckte elden, lagade ammoracket och hade ihjäl scouten, med 800 skada som följd, sen tog sig en chi-ri fram och pajade mitt ammorack igen med hjälp av ett enda skott... Fan lustigt att den brinner både av skott framifrån och från sidan.

Säkert RNG som spökar.
Citera
2014-05-27, 07:57
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Weak spot mods, vagnarna ser ut som clowner men kan underlätta för en nybörjare, obs 3d weak spots är inte tillåtna bara 2d.
http://worldof-tanks.com/category/zone_penetration_wot/

På youtube hittar du lite guider och annat bra.

Nu gick det iofs lite bättre, jag verkar ha greppat vinklarna lite bättre och lyckas bounca saker rätt bra. Men fan att jag minns vilka weakspots vagnarna har, mötte en annan SuperPershing i min egen och allt jag skjuter bara studsar medans han minsann penetrerar och skadar med varenda skott. Till slut blir man ju bara förbannad.
Men om man kör en sån weakspots mod ett tag så kanske man nöter in weakspotsen på dom olika vagnarna till slut.

Den som var s/v verkade ju ganska ok, annars såg ju vagnarna mycket riktigt ut som clowner.
Citera
2014-05-27, 08:25
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Nu gick det iofs lite bättre, jag verkar ha greppat vinklarna lite bättre och lyckas bounca saker rätt bra. Men fan att jag minns vilka weakspots vagnarna har, mötte en annan SuperPershing i min egen och allt jag skjuter bara studsar medans han minsann penetrerar och skadar med varenda skott. Till slut blir man ju bara förbannad.
Men om man kör en sån weakspots mod ett tag så kanske man nöter in weakspotsen på dom olika vagnarna till slut.

Den som var s/v verkade ju ganska ok, annars såg ju vagnarna mycket riktigt ut som clowner.
Du ser ju själv vart du blir träffad? Är ju bara att skjuta på samma ställen själv. Möter jag en SP skjuter jag bara tuberna på taket, pennar varje gång.
Citera
2014-05-27, 08:44
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Du ser ju själv vart du blir träffad? Är ju bara att skjuta på samma ställen själv. Möter jag en SP skjuter jag bara tuberna på taket, pennar varje gång.

Så tänkte ju jag också.
Citera
2014-05-27, 10:10
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Är du s ä k e r på att det är en E50 du kör? För min är ett monster. Ok, jag skall inte överdriva men den är jäkligt tuff jämfört med mycket annat i samma tier. Känner inte riktigt igen mig i det som händer dig/er?

Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Tråkigt att man ska behöva gå med förlust med en tier 8 vagn när man spelat bra i en match trots förlust. 11500 för att reparera en AMX 50-100 är på tok för mycket. Sedan tillkommer ammopåfyllningen..
Jag har inte kollat mer exakt men visst känns det som att det gäller hela liret? Ffa att de dragit ner på inkomsterna rent generellt? För min del kan det iofs ha att göra med att det är betydligt dyrare att spela högtier och jag skjuter nog lite mer premiumammo än tidigare. Men ändå...?

--------

Från det ena till det andra. Är det någon som kört testservern ännu? Är lite nyfiken på bl.a. den nya kartan.

Är f.ö. klar med Obj 704 nu. En av mina stora favoriter i liret all time med en snittdamage på över 2.000 på 200 matcher! Det är fan bra för en vanlig grind, mestadels solo. Blir tufft att sälja den men jag måste om jag skall ha råd med Obj 268. Nu har jag bara Waffen E100, STB-1 och dödsstjärnan kvar, sen är jag klar med alla tior som jag vill ha (17 st). Känns lite sorgligt nästan. Funderar på om man skulle regga ett nytt konto och börja om från början...
Citera
2014-05-27, 10:23
Medlem
knypplarNs avatar
Blev precis automatiskt bannlyst för första gången. Spelade Himmelsdorf (sydspån) med min BC25t och precis efter countdown blir jag rammad av en Leo PTA i egna laget. Jag ber honom vänligt i chatten att ge fan i att krocka med mig eftersom att BCn inte direkt är spelets hårdaste vagn. Det slutar med att han följer efter mig upp på kullen och hela tiden försöker knuffa ut mig framför fiendevagnarna. Till slut tröttnar jag och skjuter två skott i honom och åker ner för berget. Då följer den fege fan efter och försöker skjuta och ramma mig när jag flyr ner över egen bas. Jag jag till slut får ladd bränner jag fyra skott i Leon och blir automatiskt avstängd i 1 timme. Är det verkligen såhär det ska fungera? Att det är helt okej att knuffa ut medspelare och när man försöker försvara sig blir man avstängd?
Citera
2014-05-27, 10:31
Medlem
Citat:
Blev precis automatiskt bannlyst för första gången. Spelade Himmelsdorf (sydspån) med min BC25t och precis efter countdown blir jag rammad av en Leo PTA i egna laget. Jag ber honom vänligt i chatten att ge fan i att krocka med mig eftersom att BCn inte direkt är spelets hårdaste vagn. Det slutar med att han följer efter mig upp på kullen och hela tiden försöker knuffa ut mig framför fiendevagnarna. Till slut tröttnar jag och skjuter två skott i honom och åker ner för berget. Då följer den fege fan efter och försöker skjuta och ramma mig när jag flyr ner över egen bas. Jag jag till slut får ladd bränner jag fyra skott i Leon och blir automatiskt avstängd i 1 timme. Är det verkligen såhär det ska fungera? Att det är helt okej att knuffa ut medspelare och när man försöker försvara sig blir man avstängd?

Har hänt mig också ett antal gånger. Men nu väntar jag tills spelaren blir cyanblå då är det fritt fram att förstöra hans vagn utan att något händer. Ja du går väl miste om fri xp den matchen men det kan det vara värt.
Citera
2014-05-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag har inte kollat mer exakt men visst känns det som att det gäller hela liret? Ffa att de dragit ner på inkomsterna rent generellt? För min del kan det iofs ha att göra med att det är betydligt dyrare att spela högtier och jag skjuter nog lite mer premiumammo än tidigare. Men ändå...?

Ja jag anar detsamma som du, kreditinkomsterna har sänkts överlag. Det beror väl på som någon tidigare skrev att Wargaming vill att man ska öppna plånböckerna och köpa mera premiumvagnar och goldbundles etc.
Citera
2014-05-27, 10:37
Medlem
Citat:

Men rekylfjädrarna som sitter på taket är väl ingen weakspot längre på SP.

Vad jag har vetskap om så är det kupolen och kulsprutan som är weakspots efter ninja nerfen av SP.

Därför använder jag nu bara SP som ren sniper större delen av matcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in