Misslyckades med min uppkörning igår. Känns inte särskilt roligt. Felet var att jag hade för högt tempo i stadstrafik, och jagade folk över övergångsställen... Inget annat. Bara det och att jag parkerade för nära en annan bil. Kände mig så säker inför uppkörningen, tog en tur med läraren innan och allt gick perfekt, som på räls sa läraren... Inget om för högt tempo, inget om högerregeln och inget om accelerationsfält. Sen gick det bra på uppkörningen, körde först på landsväg, backade runt hörn och körde tillbaka, fick följa lite skyltar och småprata med läraren.
Sen när jag kom in i bostadsområden så tystnade hon och jag tänkte att "fan... har jag dålig uppsikt?" så såg till att stanna i varje någorlunda skymd korsning. Sen körde vi igenom stan, släppte förbi alla gående och cyklister som var nära inpå eller på övergångsställen, saktade alltid ner när övergångsställena var skymda av bilar men ändå så hade jag tydligen för högt tempo... Varför har inte min lärare sagt något om det? När jag ändå kört ca 20 lektioner med honom... När vi hade en sån där "låtsasuppkörning" så var det bara påfart till lands- och motorväg som var problemet.
Fan vad tråkigt det är, ska ut och övningsköra nu men är inte alls taggad inför det, det är inte roligt att köra bil längre.