2014-05-16, 21:55
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxen24
Kommer spela väldigt mycket golf i sommar så behöver en vagn, pris gör inte så mycket men någonstans mellan 1-3k är jag villig att lägga. Ska de vara 3 eller 4 hjul? Något speciellt märke?
Har den större sizen på en callaway bärbag
Jag kör med en Clicgear 3,5+ när jag orkar släpa fram vagnen. Fungerar mycket bra. Lätt att fälla ihop och transportera och känns stabil när man använder den. Gott om utrymme för telefon/bollar/mackor osv. och dryckeshållaren funkar bra. Tror jag gav strax under 2000 för den förra säsongen. Rekommenderas!
Citera
2014-05-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Jag kör med en Clicgear 3,5+ när jag orkar släpa fram vagnen. Fungerar mycket bra. Lätt att fälla ihop och transportera och känns stabil när man använder den. Gott om utrymme för telefon/bollar/mackor osv. och dryckeshållaren funkar bra. Tror jag gav strax under 2000 för den förra säsongen. Rekommenderas!
Okej kul, jag har tittat på den och den med 4 hjul, känns som att en fyrhjuling är svårare att styra? Känns lite gubbigt också.
Btw vart köpte du den? ligger på 2500 på de flesta nätsidor
Citera
2014-05-16, 22:07
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Okej kul, jag har tittat på den och den med 4 hjul, känns som att en fyrhjuling är svårare att styra? Känns lite gubbigt också.
Btw vart köpte du den? ligger på 2500 på de flesta nätsidor
Från golfstoreeurope. Men ser att dom höjt priset: http://www.golfstoreeurope.com/en/Clicgear-Model-35-Trolley-2013/m-5765.aspx
Citera
2014-05-16, 22:22
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Vad är symptomen för för hårt skaft då?

Ett för hårt skaft gör att klubban inte flexar tillbaks och stänger sig i tid. Som ett resultat kommer du slå praktiskt taget alla bollar med öppet blad.
Citera
2014-05-16, 23:14
Medlem
Ska spela min första 2-manna scramble tävling på söndag och undrar lite hur ni brukar lägga upp strategi m.m under dagen?

Att tänka på är att på första respektive sista 9 så måste varje spelare använda 3st utslag, funderar lite på om man på varje hål ska slå varannat utslag safe och låta den andre "bomba" 2:a bollen hela tiden(på de hålen det behövs förstås)

Så undrar jag lite om hur man gör på andra slaget på varje hål, om vi väljer mitt utslag på hål 1 är det då jag som ska slå först, min medspelare eller spelar det ingen roll? Får man alltså välja vem som ska slå det andra slaget först?

Hur brukar ni eller hade ni gjort?
Senast redigerad av Funrider450 2014-05-16 kl. 23:39.
Citera
2014-05-17, 12:37
Medlem
Har en Clicgear och är riktigt nöjd med den. Känns gedigen och samtidigt smidig när man fäller ihop den. Bra dryckershållare och paraplyhållare ingick. Det lär vara marginellt bättre rull med fyra hjul men känns som tre räcker. Den blir smidigare och ser inte fullt lika gubbig ut
Citera
2014-05-17, 16:31
Medlem
bees avatar
Hej ! nu har jag inte spelat på 10 år, hade officiellt handicap tidigare, nu tänkte jag börja igen, men vet inte riktigt vart jag vill bli medlem än, kontaktade min gamla klubb och jag kan få bli medlem där igen och få tillbaka mitt kort, Nu eftersom jag inte riktigt är säker på om jag vill fortsätta spela där (kanske ska flytta). Tänkte om man inte kan få tillbaka sitt kort utan att bli medlem i någon klubb ? så kan jag då bli medlem senare när jag vet vart jag hamnar så att säga.... funkar inte det ?
Citera
2014-05-17, 20:38
Medlem
Nu är det så att clicgear 8.0 kostar lika mycket som 3.5an pga av vissa kampanjer. vilken borde jag satsa på?
Citera
2014-05-18, 00:01
Medlem
Citat:
Nu är det så att clicgear 8.0 kostar lika mycket som 3.5an pga av vissa kampanjer. vilken borde jag satsa på?

Jag var och kände lite på 8.0 och jag måste nog säga att 3.5:an kändes betydligt stadigare, vet inte om det bara var det demo exet på dormy som var lite sliten.
Jag skulle iaf ha köpt 3.5 om jag inte verkligen ville ha "den senaste" vagnen.
Citera
2014-05-18, 11:21
Medlem
Bär bagen som en man.
Citera
2014-05-18, 18:14
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
janssons87 skrev

Bär bagen som en man.

Jo, eller skaffa en caddy.

Jag såg precis upplösningen av Open de Espana, Jiménez vann i playoff, riktigt kul.
Citera
2014-05-18, 20:31
Medlem
Nu har jag slagit ett antal bollar med nya klubborna och har lite funderingar.

Bollarna fräser mera än vad de gjorde förr, antar att det är mera spinn...betyder det att jag slår dom högre, längre?

Tycker att jag slår bra men får inte bollarna att stanna på green. Kan få en hög boll med tex j9 som landar mitt på green men rullar sedan 10-20m+, de enda bollar som stannar är de som landar före green för att sedan rulla in på green.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in