Fortsättning på föregående inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Jasså!!!
Om Ken Zakin skrev detta INNAN 11 sep 2001 så kommenterade han det faktum att Silverstein Properties and Westfield America gjorde en mycket bra deal med att leasa husen. Vilket ingen jag vet förnekar.
Men då är dina försök att just detta uttalande skulle förklara att Silverstein Properties and Westfield America tjänat på attackerna falla platt. (som vanligt)
On March 31, six weeks prior to the deal, Insignia ESG's managing director Ken Zakin said that the World Trade Center deal was the deal of the year for the commercial property industry, and the deal of a lifetime for Larry Silverstein.
Så, då har vi svaret. Du har suttit och runkat till en artikel som beskriver det lyckade leasingkontraktet Silverstein Properties and Westfield America skrev på innan den 11 sep 2001.
Att du nu idag försöker använda denna artikel för att ge din fantasi om att Silverstein Properties and Westfield America tjänat på attackerna tar pinsamheten till nya nivåer.
Du kanske skulle läst lite till om kommentaren han gör, innan du försöker använda den för att framföra dina fantasier. PINSAMT!
Pinsamt var ordet ElGiganten men om du hade sparat lite på förolämpningarna skulle det fall jag skrev om tidigare inte blivit så långt och landningen lite mjukare. Men det är något fel på dig som gör att samtidigt som du helt ogenerat ljuger i syfte att plocka ganska obetydliga poäng så kan du inte låta bli att också gå till personangrepp och som i detta fall beskriva onaniövningar du tydligen fantiserar om att jag ägnar mig åt under mina diskussioner med dig och jag får väl krossa ditt hjärta och dementera att sådant förekommer.
Men så till saken ElGiganten och nu ska jag vara så pedagogisk jag bara kan samt skriva sakta så även du hänger med. Tror du att tidskriften
Real Estate finance & investment utser 2001 års bästa fastighetsaffär i mars 2001? Är inte det lite tidigt på året för en sådan utmärkelse? Hänger du med så här långt in i resonemanget, förstår du att redan här blir det lite skevt. Vidare kan vi se på den mening i citatet du valde att klippa bort;
"Notwithstanding the emotional difficulty of celebrating anything related to the World Trade Center [...] Ajdå Elgiganten, den meningen känns lite malplacerad för att vara skriven i mars 2001, gör den inte?
Men det citat du så kreativt och oförblommerat lögnaktigt klippt och klistrat i säger ju också;
six weeks prior to the deal, hur kan detta vara? nu stämmer ju ingenting längre, det är ju uppenbart att stycket är taget ur en längre text och affären det talas om, alltså den affär som tog plats sex veckor efter Zakins uttalande, är en annan stor affär som gjordes och alltså inte blev utsedd till årets affär. För hur skulle Zakin kunna utse Silversteins affär till årets affär innan den var gjord? Börjar det klarna?
Men om detta logiska resonemang blev för svårt för dig kan vi göra detta väldigt enkelt genom att helt enkelt titta på originalkällan till uttalandet, nämligen Real Estate. Och där står det ju, klar och tydligt.
Citat:
March 31, 2002. Deal of the Year: World Trade Center, New York, NY
SELLER: Port Authority of New York and New Jersey
BUYER: Silverstein Properties and Westfield America
ARRANGER: Sonnenblick-Goldman
Weighing in at $3.2 billion, the acquisition of the 99-year leasehold of the World Trade Center was the largest of the year. "Notwithstanding the emotional difficulty of celebrating anything related to the World Trade Center is the fact that upon completion of its acquisition by Larry Silverstein, it was clearly the deal of the year for the industry, and now more that ever, a deal of [a] lifetime for Silverstein," said Ken Zakin, managing director at Insignia/ESG.
Jag förstår att för en notorisk lögnare som dig går sådant här inte att motstå, klipp bara bort årtalet så stämmer ju allt in på din lögn, att någon skulle få för sig att kontrollera är en åtgärd så oerhörd att den övergår ditt förstånd, eller slänger du bara ur dig dina lögner och hoppas på det bästa? Pinsamt var ordet.
Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Zionism (Hebrew: צִיּוֹנוּת, translit. Tsiyonut) is the national movement of Jews and Jewish culture that supports the creation of a Jewish homeland in the territory defined as the Land of Israel. A religious variety of Zionism supports Jews upholding their Jewish identity, opposes the assimilation of Jews into other societies and has advocated the return of Jews to Israel as a means for Jews to be a majority in their own nation, and to be liberated from antisemitic discrimination, exclusion, and persecution that had historically occurred in the diaspora.
Så släpp detta nu. Du använder det faktum att Larry Silverstein skulle vara jude för att påskina att han är inblandad i detta. Religiöst tillhörighet har inte med detta att göra. Bara idioter och du då använder detta som ett argument då ni inte har något annat att skriva om personen i fråga. Fakta kan ju vara en bra start. Men snart 13 år och inget bevis för konspirationen. Då kanske det enda man ha kvar är att tillskriva personer religösa tillhörigheter. Gammal foliehattstaktik,
Det går fan inget bra för dig alltså, att det finns en religiös variant av sionism slår en gång för alla fast att sionism inte är en religion, det vore ju som att det uppstår en parallell religiös variant av islam, förstår du hur jävla korkat du resonerar. Det finns som sagt ateistiska sionister och i Silversteins fall är sionismen av intresse för diskussionen då jag menar att sionismen var hans och många andras motiv. Förstått?
Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Så du skriver först av den engelska texten in i den vänstra rutan på google-translate?
Och sen trycker du på knappen "Översätt". Får den engelska resultatet i den högra rutan. Där efter skriver du av det resultatet i ett nytt inlägg här i tråden?
CB har inte skrivit den texten du länkade till. Han har kört copy-paste på den. I hans fall hade jag gjort exakt lika dant. Men jag hoppas inte att någon skriver att jag har skrivit den texten. För det var exakt det du gjorde. Vilket var fel.
Jag gav ju ett exempel i det inlägg du gjort ett erbarmligt dåligt försök att gå i svaromål på där jag tog samma text och visade att Google translates text och CB:s text skiljer sig åt, det är möjligt att han använt funktionen men har trots det skrivit om texten, alltså skrivit. Men detta är väl oväsentligheter ElGiganten? det finns väl viktigare saker att diskutera än om jag skriver "skrivit" eller "copy pastat och Google translatat"? Jag förstår att om det går åt helvete för en i allt väsentligt är det lätt hänt att man håller sig fast vid oväsentligheter som en dåre om man tror att man äntligen kan få rätt men det är ju inte svårare än att CB skrivit ett inlägg, möjligen med hjälp av c/p och Gt. Och om det är så att det rent språkvetenskapligt är fel att använda sig av ordet skriva om redskap som c/p och översättning använts så tar jag på mig det, den pyrrhussegern kan jag bjuda på i ditt långa långa fall.
Till sist ElGiganten så uppmanar jag dig å det bestämdaste att om du tänker gå i svaromål på detta inlägg så citerar du
hela mitt inlägg, du klipper inte bort besvärliga delar och du använder dig inte av manipulerade citat i syfte att förvilla läsaren. Du behöver naturligtvis inte svara på allt men då ska det framgå klart och tydligt vilka delar du väljer att inte svara på genom att det finns citerat.
Så, nu hoppas jag att du lärt dig något och att du trots allt får en fin eftermiddag. Själv tänker jag ta en lång promenad i sommarvärmen.