Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Vilket nonsens.
Port Authority hade 3 val, sälja byggnaderna, leasa ut dom eller riva byggnaderna.
Ingen ville köpa dom eftersom alla visste om asbest problemen.
Och rent tekniskt så ägde Port Authority byggnaderna. Detta gäller alltså 1 WTC, 2WTC, 4WTC och 5 WTC.
Så du kan ju ta en funderar varför Silverstein Properties and Westfield America valde leasingen i stället för köpet av fastigheterna 1 WTC, 2WTC, 4WTC och 5 WTC.
Silverstein valde inte mellan att hyra eller köpa eftersom han inte hade det valet. Han kunde välja mellan att hyra eller inte hyra. Mark på sådana områden säljs inte hur som helst.
Wiki:
A sale of the property was considered too complex, so it was decided by the Port Authority to open a 99-year lease to competitive bidding.
Citat:
Så jag trodde du visste att $9 miljarder är summan för att återställa området.
Hur mycket har Det var Silverstein Properties and Westfield America fått ut i försäkringspengar då?
Av 11 bolag har man fått ut ca $4,6 miljarder.
Leasingkostnaden var $3,2 miljarder.
Utebliven inkomst för uthyrning av kontorslokaler.
Total kostnad för att återställa efter 1 WTC, 2WTC, 4WTC och 5 WTC $9 miljarder.
Så hur detta kunnat bli en bra affär för någon mer än byggbolagen är en gåta för alla utom foliehattarna.
Du är ju fullständigt blåst, så här skrev du tidigare:
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Den nya skyskrapan har hittills kostat $9 miljarder.
Och:
Citat:
Fortfarande väldigt långt i från till en god affär för Silverstein Properties and Westfield America eftersom bygget av ett nytt torn har fram till idag kostat ca $9 miljarder.
Du svamlar om dessa 9 miljarder som en idiot men har inte den blekaste aning om vad det är som kostar 9 miljarder eller vem som ska stå för den kostnaden.
Hur ska du ha det nu, var värdet på de raserade byggnaderna 9 miljarder eller har tornet till dags dato kostat 9 miljarder eller kommer återställandet av området kosta 9 miljarder?
Dessutom, från Wiki,
After the September 11 attacks, the United States Congress approved $8 billion in tax-exempt Liberty Bonds to fund development in the private sector at lower-than-market interest rates.
Så jo, de tre byggnader Larry smäller upp kommer sannerligen gå med vinst, jag litar hur som helst mer på Ken Zakin än dig och ditt jävla svammel.
"Notwithstanding the emotional difficulty of celebrating anything related to the World Trade Center is the fact that upon completion of its acquisition by Larry Silverstein, it was clearly the deal of the year for the industry, and now more than ever, a deal of [a] lifetime for Silverstein" said Ken Zakin, managing director at Insignia/ESG.
Citat:
Eftersom du fortfarande inte fatta att Larry Silverstein inte har pungat ut med ett enda öre på detta så kommer du heller aldrig få ihop ekonomin.
Det var Silverstein Properties and Westfield America som ägde leasingkontraktet.
Klart han inte pungat ut med ett enda öre, hur var det nu med detaljerna, inte så viktigt för din egen del vad det verkar, men snabb att hacka på andra. Den som gräver en grop osv.
Citat:
Jag tror dock att ersättningen Larry och hans kompanjoner fick i försäkringspengar kom i dollar och inte i kronor. Men det kanske var en detalj du inte tänkte på. Inte den första för din del.
Okej, så Larry har inte pungat ut med ett enda öre ur egen ficka men jag antar att en del av vinsten kommer hamna i sionisten Larrys ficka, ja det verkar ju vara en dålig affär.
Citat:
Totalt irrelevant, eftersom dom redan satt på ett leasingkontrakt på 99 år för existerande byggnader som inbringade mycket pengar. Spekulationer vad det skulle kosta att köpa mark och sen behöva bygga på detta är inte relevant i detta fall. Och det är ni foliehattar som hävdar att det är just 9/11 händelserna som är det Silverstein Properties and Westfield America tjänat på. All annan fakta pekar på att om 9/11 inte hade hänt så hade Silverstein Properties and Westfield America tjänat ännu mer pengar.
Varför sumpa detta och behöva punga ut med $9 miljarder för att återställa området och ha chansen att få in samma hyra som innan 9/11?
Kanske ni foliehattar har en annan sorts matematik då det kommer till ekonomi?
Det är så klart inte irrelevant hur experter på området värderar affären. Tramspelle.
Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Det vad ju det jag skrev från böran. Men du påstod att jag gjorde kommentaren om youtub mot den länken du gav mig till CB´s inlägg. Jag påpekade felet med din syftning och klargjorde även att du hade fel så du sa att CB hade skrivit den texten själv.
Jag vet inte, men det finns tydligen en ganska bra tjänst som heter goggle-translate. Du kanske sitter som skriver in allt på engelska för hand i ena rutan i den tjänsten, trycker på knappen "översätt". Då får du ett resultat i högra rutan. Sen skriver du av det resultatet i rutan på Flashback. Vem hjälper dig men den proceduren? Knota Hedenhös!
Det felaktiga i detta är att du skrev att CB skrivit texten. Vilket du senare bevisade för os att han inte hade gjort. Släpp detta nu.
Originaltexten:
All the
evidence suggests that 9/11 was an Israeli false flag operation, carried out with the assistance of key individuals and elements within the United States by a Zionist elite. One of these individuals is Larry Silverstein, who purchased the 99 year lease on the World Trade Center complex in July 2001 and who oversaw control of the complex before and during the attacks, along with Australian real estate tycoon
Frank Lowy of Westfield America.
Google translate:
Alla bevis tyder på att 9/11 var en israelisk false flag operation, som utförs med hjälp av nyckelpersoner och element inom USA av en sionistisk elit. En av dessa personer är Larry Silverstein, som köpte 99 årigt hyreskontrakt på World Trade Center komplex i juli 2001 och som övervakade kontroll av komplexet före och under attackerna, tillsammans med australiska fastighets tycoon Frank Lowy i Westfield America.
Citat:
Ursprungligen postat av CowboyBurt
Alla bevis tyder på att 9/11 var en israelisk ”false flag operation”, som utförts med hjälp av nyckelpersoner och element inom USA av en sionistisk elit. En av dessa personer är Larry Silverstein, som köpte ett hyreskontrakt för 99 år för World Trade Centerkomplexet i juli 2001 och som övervakade kontrollen av komplexet före och under attackerna, tillsammans med australiska - israeliska fastighetsmongulen Frank Lowy i Westfield America.
Så här skrev du.
Citat:
Fast som vanligt så missar du och andra foliehattar att Larry inte var ensam i detta leasingkontrakt.
Så ev. vinst skall delas. Nu blev det ju ingen vinst men Larry var inte ensam i detta. Men det är väl inget som filmerna på youtube tar upp. Drygt att behöva leta på nätet i 2 minuter för att få fram fakta tydligen.
Det är klart och tydligt fastställt att CB tagit reda på det du påstår att han inte tagit reda på och det framgår att han gjort det från text och inte Youtube.
Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Sionister för kampen för en judisk stat. Du använder detta för att få Larry Silverstein verka som en girig kapitalist. Totalt onödigt och helt irrelevant för ämnet.
Vad svamlar du nu om, först påstår du att jag tar upp Larrys sionism för att jag "sorterar folk efter religion" och när jag förklarar för dig att sionism inte är en religion utan en israelnationalistisk politisk hållning så bara fortsätter du som en vettlös idiot och påstår att jag tar upp sionismen för att framställa honom som en girig kapitalist. Vad menar du nu, att sionism är en samhällsekonomisk åskådning? Du hade ju rätt i din första mening, de vill ha en judisk stat, och jag menar att Larrys inblandning i terrordådet baseras på att främja den judiska staten. Och sko sig själv naturligtvis, som den giriga judiska kapitalistsionisten han är.
Citat:
Dom var 20 st som planerade detta. 19 utförde attackerna. Men det finns ju en bra historia varför dom inte var 20 st som utförde detta. Klart att FBI släppte 19 bilder efter attackerna, den 20:e hade man ju redan i förvar.
Detta är ju allmänt känt. Att du inte vill veta av den 20:e personen är väl fullt förståligt eftersom det har hållits en rättegång mot personen i fråga och att han har erkänt inblandningen och bekräftat historien om dom 20 som planerade detta.Zacarias Moussaoui är fälld i domstol för att varit med och planerat och det var meningen att han skulle vara med i utförandet också. 16 aug 2001 grep FBI Zacarias Moussaoui för brott mot migrationslagarna.
Så du menade inte de 19 kaparna plus Bin Laden utan de 19 kaparna plus Moussaoui, jag menade de 19 kaparna, bara. Det är de som skylls för attentatet nämligen, sedan tillkommer planerare, finansiärer, ledare och säkert andra också.