2014-04-28, 20:42
Medlem
Sarlaccs avatar
Kärrtorps krog hängde man på en del förr om åren då det var livat och kanongod stämning. Men nu det senaste året eller två har det fallerat med stämningen och folket blivit betydligt färre.

Finns något nytt ställe längre bort åt Dalens sjukhus till som enligt utsago ska vara en riktigt gemytlig kvarterskrog. Besöks inom kort!
Citera
2014-05-15, 07:36
Medlem
don tonys avatar
Det verkar som klientelet från Sever inn har flyttat till Grimsta krog

www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=681653501897855&set=pcb.68165548189 7657&type=1&theater
Citera
2014-05-15, 09:21
Medlem
DarbarSinghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
Det verkar som klientelet från Sever inn har flyttat till Grimsta krog

www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=681653501897855&set=pcb.68165548189 7657&type=1&theater
Va, är lördagskaraoke på Sever Inn nu blott ett (o)ljuvt minne?!
Citera
2014-05-15, 10:31
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarbarSingh
Va, är lördagskaraoke på Sever Inn nu blott ett (o)ljuvt minne?!

Nu kör dom på Romri i Hässelby och Grimsta krog i Vällingby
Citera
2014-05-15, 15:47
Medlem
Mustigastes avatar
Hahah missat den här tråden vilken guldgruva. Har mina top3. Paddys pub i Sollentuna alkoliserade kärringar och kl 13.00 på en måndag är det mer ös än fredag kväll sist jag var där sprang det omkring 2 hundar lösa inne i puben 1 rottweiler och 1 tjock labrador. Nr 2 anrika karlavagnen i Fruängen dom har bytt ägare nu men förut hade dom ett runt bord i mitten där alla alkisar satt "looserbordet" allt från fulla taxi chaufförer som tar körningar på fyllan och din lokala uteliggare det absolut värsta är när alkisarna tror dom är rockstjärnor saltade popcorn som man får halsbränna av. Nr 3 Lion bar Hornstull varit där 2 gånger dom fått stänga för spriten och ölen tar slut.
Citera
2014-05-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustigaste
Hahah missat den här tråden vilken guldgruva. Har mina top3. Paddys pub i Sollentuna alkoliserade kärringar och kl 13.00 på en måndag är det mer ös än fredag kväll sist jag var där sprang det omkring 2 hundar lösa inne i puben 1 rottweiler och 1 tjock labrador. Nr 2 anrika karlavagnen i Fruängen dom har bytt ägare nu men förut hade dom ett runt bord i mitten där alla alkisar satt "looserbordet" allt från fulla taxi chaufförer som tar körningar på fyllan och din lokala uteliggare det absolut värsta är när alkisarna tror dom är rockstjärnor saltade popcorn som man får halsbränna av. Nr 3 Lion bar Hornstull varit där 2 gånger dom fått stänga för spriten och ölen tar slut.
Bra tips! Nästa anhalt Fruängen och Sollentuna då!
Citera
2014-06-30, 14:39
Medlem
don tonys avatar
Lite bilder ifrån Romri en karaoke-kväll

https://www.facebook.com/#!/groups/1438415433051496/?fref=ts
Citera
2014-06-30, 21:28
Bannlyst
Några sköningar dömdes just för att ha slagit sönder salladsbaren och en polis på Pizzeria Ringen i Tyresö.
För några år sedan betraktade jag en man som vankade av och an därifrån samtidigt som han muttrade "helvete, helvete". Efter en närmare titt insåg jag att irritationen berodde på att han inte hunnit till toaletten.
Citera
2014-06-30, 21:38
Medlem
Hardstekts avatar
Hur är det med diset nuförtiden?

Det kanske har ändrats. Men det måste ju vara stockholms dräggigaste krog genom tiderna, alla kategorier.

Man behövde inte ens gå in på stället för att bli påhoppad av gästerna. Jag tog en promenad förbi för dryg 10 år sedan. Hade ingen aning om ställets historia. Men jag promenerade förbi, nykter typ en onsdag. Ändå var det någon störig jävel som gormade "ööööha vad glor du påå" och skulle slå in skallen på mig.

Efter det har jag hört historierna från andra. Måste vara värsta rövhålet någonsin.
Senast redigerad av Hardstekt 2014-06-30 kl. 21:43.
Citera
2014-07-01, 19:21
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Hur är det med diset nuförtiden?

Det kanske har ändrats. Men det måste ju vara stockholms dräggigaste krog genom tiderna, alla kategorier.

Man behövde inte ens gå in på stället för att bli påhoppad av gästerna. Jag tog en promenad förbi för dryg 10 år sedan. Hade ingen aning om ställets historia. Men jag promenerade förbi, nykter typ en onsdag. Ändå var det någon störig jävel som gormade "ööööha vad glor du påå" och skulle slå in skallen på mig.

Efter det har jag hört historierna från andra. Måste vara värsta rövhålet någonsin.

Underbart ställe, (Para)Diset fortfarande helt klart värt en omväg, skrev denna recension i november förra året.

(FB) Dräggigaste krogen i STHLM?

/Provokatör
Citera
2014-07-02, 00:45
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred-Asp
Fridhelmsplan ligger väldigt bra till som ''skitställenas kapital''. Sunkhak är charmigt på något sätt om det är medvetet, problemet är bara att krogarna på Fridhelmsplan försöker verkligen vara fräscha och ''up to date''. De misslyckas däremot helt. Nivå 22 och Viperroom är verkligen höjden på dekadens. Helt proppfullt med white trash och asiatiska turister. Tror inte ens att det går att låsa toaletten på Viper, stället är helt sönderfallet. Billig öl förvisso, men det är förståeligt varför de andra klubbarna inte kör billigare. Att dra Vipertyper in mot Stureplan vore katastrof.

Andra ställen jag avskyr vid det här laget är ''sjätte tunnan'' som mina polare tycker man måste älska för att det är ett medeltida tema, men personligen tycker jag bara att det är trångt, tråkigt och dyrt.

Sjätte tunnan suger fan kuk. Riktigt jävla skitställe när det finns krogar i gamla stan med EXTREMT bra utbud (Corner Club tex.). Jag är inte rik men när blir meddragen till skitkrogar för att polarna gillar billig öl blir man fan lack.
Citera
2014-07-03, 16:50
Medlem
atomizers avatar
Konstigt att ställen som Lion bar/nivå nämns kring Fridhemsplan.
Fridhems på Fridhemsgatan 34 är den dräggiaste krogen runt Fridhemsplan som jag har besökt.

På sommaren brukar uteserveringen vara packad av diverse uteliggare, tjackisar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in