Citat:
Ursprungligen postat av
christery
Jag måste göra nåt fel, för det ryker inte vansinnigt mycket från min. Dock kan det väl ha att göra med hur mycket fett det droppar från burgarna åxå, älgfärsen även med lite inblandning är i magraste laget. Kött osv som jag marinerat utan olja är inte heller nåt problem.
Det jag inte gillar med min grillpanna är trähandtaget (samma som fanns till försäljning) eftersom det inte passar att köra färdigt köttslamsan i ugnen med.
Använder du riktigt hög temperatur då? Jag kör max. Sedan har jag ingen riktig fläkt, utan endast en sådan där rund ventil ovanför spisen.
Nu har jag även testat Brooklyn-brödet. Tyckte det var riktigt bra, absolut det bästa hamburgerbrödet som går att få tag på om man inte bor nära något bageri som har hamburgerbröd. Hembakat är förstås godare, men kommer köra med det här fler gånger när man inte har några hembakta i frysen. Blev hamburgare kryddade med salt och peppar, perfekt grillade på kontaktgrillen. Till det Brooklyn-brödet med en stor klick Heinz majonnäs (mycket god!), dijonsenap, strimlad isbergssallad, en skiva ost och en klick Texas Longhorn jalapeñoketchup.