2014-05-14, 09:30
Medlem
Antitrinitarians avatar
Hon har alltid sagt att hon aldrig nånsin skulle skaffa barn , så varför har hon inte bara steriliserat sig? Bara det att hon inte skyddar sig ordentligt visar ju vilken ansvarskänsla hon har. Och nej, jag tror inte på en eventuell möjlighet att en kondom gått sönder eller nåt, Berny är för jävla lat och egoistisk för att skydda sig.
Citera
2014-05-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Hon har alltid sagt att hon aldrig nånsin skulle skaffa barn , så varför har hon inte bara steriliserat sig? Bara det att hon inte skyddar sig ordentligt visar ju vilken ansvarskänsla hon har. Och nej, jag tror inte på en eventuell möjlighet att en kondom gått sönder eller nåt, Berny är för jävla lat och egoistisk för att skydda sig.

Med tanke på att hon har hepatit och (ryktas det, HIV, vilket hon dock förnekar) borde hon ju skydda sig av den anledningen, att inte sprida smitta eller själv dra på sig ytterligare sjukdomar. Men Berny och ansvar är en omöjlig ekvation.
Citera
2014-05-14, 12:41
Medlem
Blev helt jävla kall i hela kroppen när jag läste att Berny är gravid. Hoppas innerligt att det är ännu en av hennes galna lögner, och om inte, att hon gör det enda rätta och gör abort. Inget barn förtjänar en mor som Berny. Börjar nästan lipa när jag tänker på hur ett spädbarn (eller äldre barn för den delen) skulle må tillsammans med en person som är så självisk, känslokall och empatilös.
Senast redigerad av drunkkidcatholic 2014-05-14 kl. 12:43.
Citera
2014-05-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Den här situationen är sjuk på så många sätt. Är hon gravid på riktigt eller är allt bara en lögn? Vad motiverar den isf? Och om det är sanning vem fan är då pappan? Urvalet är random torsk, mysgubben, Emmas ex, någon från personalen på boendet eller någon lowlife knarklangare. Det är den delen av hennes umgänge som mest sannolikt isf gjort henne på smällen iaf.

Det här är, iaf om vi ska tro Berny, andra gången hon blir gravid. Första gången fick hon missfall enligt egen utsago. Om hon nu är gravid så lär hon ju få missfall igen om hon inte gör abort med tanke på allt hon petar i sig, hennes kropp är inte i skick (inte hennes psyke heller) att genomgå en hel graviditet som resulterar i födsel.

Och det gör mig alldeles från vettet när jag läser kommentarerna om att hon skulle kunna behålla och kunna bli en bra mamma och allt det där. Hon kan inte ta hand om sin hund ordentligt eller ens sig själv! Hon har dessutom missbrukat till och från hela sitt liv (mest till). Då borde vem som helst förstå att det inte är läge att behålla ett barn varken då, nu eller någonsin! Det är liksom inget snack om saken. Jag förstår inte hur dessa människor resonerar! Är man i en sits som Berny så kan man inte bestämma sig för att behålla ett liv som inte ens får en rättvis chans till ett bra liv bara för att man vill ha det som motivation till att bli en bättre människa. Du ska REDAN vara en bra människa när du ska sätta barn till världen. Jag kan inte för mitt liv förstå hur dom kan uppmuntra att hon ska använda ett oskyldigt liv till att motivera sig till att sluta knarka. Om man vill ha barn och ge dem ett bra liv så får man se till att det är läge för det i livet och inte lägligt för att man behöver motivation till att bli drogfri och ordna upp sitt liv, det får man se till att ha gjort långt innan man ens funderar på att försöka bli gravid.
Det kan mycket väl ha varit en superbra motivation för en del mammor att sluta knarka och styra upp men det finns inget som säger att det är rätt att göra så bara för det! Vad är det för fel dom har i huvudet när dom resonerar sådär!?

Jag har inte ens i närheten av de problem som Berny har, är inte psyksjuk, knarkar inte, dricker knappt, jag är fattig men jag betalar mina utgifter och jag tycker fan inte ens att JAG ska ha barn. Jag är mest bara fattig liksom. Då förstår ni ungefär vart MIN ribba ligger och det finns många som lägger den betydligt högre än så. Det SKRÄMMER mig från vettet att det finns människor som lägger så låg ribba för ett barns liv. Hade man minsta lilla hopp kvar för mänskligheten så är ju det definitivt borta nu.

De förstår nog tyvärr inte skillnaden på att ett barn kan vara en räddning och att ett barn ska skaffas för att vara en räddning. Om de på allvar resonerar att "Hon misslyckades med sub-behandlingen, jamen då om hon får en BEBIS så har hon en bra morot till att bli frisk!" då är det inte mycket i skallen på dessa personer. Inget som kan förknippas med verkligheten i alla fall.

Berny har skrivit att hon inte tänker behålla och hennes kropp skulle nog inte klara en graviditet. Vet inte om man ens kan kalla det hennes eget val.

Ber Berny om ursäkta för att jag hånade henne lite igår men jag var ARG och besviken. Kan inte vara lätt att abortera ett barn man vill behålla.

Håller fullständigt med dig om att det är fruktansvärt att det finns människor som på allvar menar att ett spädbarn ska rädda Berny. Mår dåligt av att tänka på att ett barn skulle födas in i det hon lever i nu, men önskar verkligen inte Berny denna situation.
Citera
2014-05-14, 16:43
Medlem
litendockas avatar
Jag måste erkänna att jag tycker synd om B. För första gången någonsin. Förutsatt att detta är sant förstås.

Jag hade inte velat vara hon nu. Det vill jag ju inte annars heller, men det här är ju en hemsk situation! Att abortera ett önskat barn, det vore ju en mardröm. Usch...

Jag vet inte hur eller ens om Hepatit C smittar från mor till barn under graviditeten, tänkte bara tillägga att HIV faktiskt INTE smittar det ofödda barnet, åtminstone inte medan det ligger i magen. Om barnet smittas så sker detta under själva förlossningen, då barnet kommer i kontakt med moderns slemhinnor, blod, sekret, etc.

Därför utförs oftast/alltid ett planerat kejsarsnitt i de fall man vet att den blivande modern är HIV-positiv. På så sätt kan man helt undvika att barnet utsätts för smittan (risken blir iaf väsentligt mindre då man har kontroll över exakt vad barnet kommer i kontakt med vid födseln).

Vet som sagt inte om detta även gäller för Hepatit C.
Tänkte bara passa på att sprida lite kunskap om HIV.

Var på någon föreläsning med skolan där någon HIV-positiv kvinna som "tog tillvara på varje dag" skulle lära oss allt om sjukdomen och motverka fördomar. Hon hade två småbarn som hon fått typ 5-10 år efter hon fick diagnosen (inget av barnen hade HIV).
Senast redigerad av litendocka 2014-05-14 kl. 16:46. Anledning: Glömde C efter Hepatit.
Citera
2014-05-14, 17:03
Medlem
Enl. Bernys facebook har hon haft polisförhör via telefon och säger så här bland kommentarerna:

Citat:
Berny Pålsson Narkotikabrott våren 2013. Jag blir kallad för fortsatt förhör men första förhöret gick rätt bra men ja Svettigt. Det rör sig om en hel del heroin. Men vi är två som skyller på varandra. Så det ordnar sig. Men har fler förhör på nyare saker som väntar samtidigt. Hej frivården.

Varpå "Mr.Hemlig" säger:

Citat:
Skyll på du vet vem...även om hon inte fanns i bilden.det funkar alltid :P

Tarvligt om det är så att Bernan skyller saker hon gjort på Emma...
Citera
2014-05-14, 20:53
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nijichou
Enl. Bernys facebook har hon haft polisförhör via telefon och säger så här bland kommentarerna:

Varpå "Mr.Hemlig" säger:

Tarvligt om det är så att Bernan skyller saker hon gjort på Emma...

skulle du kunna posta en printscreen för oss facebooklösa? tack på förhand
Citera
2014-05-14, 21:44
Medlem
shittingbrickss avatar
Det lär ju vara personer som inte har barn själva som uppmuntrar Berny att fortsätta vara gravid.

En kvinna som har egna barn (nej, att ha syskon eller att psyksjuka vänner som är mammor räknas inte som personlig erfarenhet av föräldraskap) vet att det är så extremt påfrestande att ha ett barn varesig man är frisk eller inte, tror jag aldrig skulle uppmuntra en person som Berny att behålla ett barn för att hon skulle bli "världens bästa mamma". Om det nu mot all förmodan skulle vara någon som är mamma själv som skriver så, kan denne knappast ha mycket att tänka med: Berny är inte bara en extremt manipulativ, egoistisk heroinist. Lägg på odefinierat psyksjuk, ensamstående, arbetslös/ingen ekonomisk stabilitet på det. Finns det NÅGOT som liknar bra förutsättningar för ett barn? Vart någonstans låter det som en lämplig blivande förälder?

Theus skulle ju bli hennes "räddning" från missbruket. Nu när han misslyckats gång på gång kommer ju säkert ett barn (som kräver 100 ggr mer stabilitet och ansvarstagande än en hund) göra ett bättre "jobb"... Eller? Bönan ger inte ens Theus tillräckligt med motion, stabilitet och vård samt åker in och ut på psyket stup i kvarten och lämnar Theus hemma något dygn i stöten TROTS att hon ääälskar honom så mycket och gör vad som helst för att han ska må bra, yadda yadda... Sanningen är att hon älskar ingen (och kommer aldrig älska någon) mer än sig själv. Ska hon lämna ett barn ensam hemma också när polisen stormar in och tar henne till psyk, eller hade hon tänkt ta med barnvagnen till psyk också?

Hur i helvete tänker folk?
Citera
2014-05-14, 22:28
Medlem
Är inte direkt expert på ämnet då jag aldrig gått igenom en graviditet, men är inte det där konstiga symptom på en tidig graviditet som hon tar upp? Att få annorlunda bröstvårtor är väl något man får efter en hel graviditet och inte efter några veckor? Precis som viktuppgång? Har även fått uppfattningen, från vänner som både gjort abort & fött barn, att illamåendet vid en graviditet är mycket annorlunda från det man upplever som symptom på annat och inget man blandar ihop. (Tänker att det är lite som att jag känner skillnad på om jag mår illa för att jag inte ätit på länge, höjt min dos ritalin, är åksjuk osv. Det är inte bara olika styrka, utan också olika illamående.)

För mig låter det där snarare som googlade symptom som hon inte lyckats förstå och hålla isär.
Citera
2014-05-14, 22:43
Medlem
sinfons avatar
Om vi bortser från att hon konstant tar återfall, bor i en LSS-lägenhet, har skulder upp över öronen, menar själv att hon är psykopat, är aktuell i pågående polisutredningar och inte ens har någon som kan hjälpa henne med hunden när det krisar....så är väl ändå den mest uppenbara anledningen till varför ett barn inte kan vara hennes "räddning" att OM DET INTE BLIR DET DÅ? Om Berny fuckar upp det, vilket hon gjort med precis allting annat i sitt liv hittills, vad händer då? Då har man liksom chansat med ett människoliv, en oåterkallelig existens, en impuls och känsla så egoistisk att det saknar motstycke. Nej, de som skriver så har garanterat inte barn själv. Och Börny själv borde läsa lite om spädbarnstid och anknytning, och hur denna formar en person för resten av livet, innan hon visualiserar sig själv berätta sagor och förklara saker för en flera år gammal unge.
Citera
2014-05-14, 22:47
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empiri
Är inte direkt expert på ämnet då jag aldrig gått igenom en graviditet, men är inte det där konstiga symptom på en tidig graviditet som hon tar upp? Att få annorlunda bröstvårtor är väl något man får efter en hel graviditet och inte efter några veckor? Precis som viktuppgång? Har även fått uppfattningen, från vänner som både gjort abort & fött barn, att illamåendet vid en graviditet är mycket annorlunda från det man upplever som symptom på annat och inget man blandar ihop. (Tänker att det är lite som att jag känner skillnad på om jag mår illa för att jag inte ätit på länge, höjt min dos ritalin, är åksjuk osv. Det är inte bara olika styrka, utan också olika illamående.)

För mig låter det där snarare som googlade symptom som hon inte lyckats förstå och hålla isär.

"Annorlunda bröstvårtor" (vilket jag tolkar som mörkare/större vårtgårdar) är ett av de vanligaste, tidigaste tecknen på graviditet. Likaså viktökning. I början av graviditeten är det dock inte själva bebisen som skapar viktökningen utan bara kroppen som binder vätska p.g.a den ökade mängden östrogen.

Så, ovanliga symptom? Nej. Googlade? Kanske.
Citera
2014-05-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
"Annorlunda bröstvårtor" (vilket jag tolkar som mörkare/större vårtgårdar) är ett av de vanligaste, tidigaste tecknen på graviditet. Likaså viktökning. I början av graviditeten är det dock inte själva bebisen som skapar viktökningen utan bara kroppen som binder vätska p.g.a den ökade mängden östrogen.

Så, ovanliga symptom? Nej. Googlade? Kanske.

Kanske tolkade fel men trodde hon menade mer än vikt av vätska då hon är van att pendla i vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in