2014-05-15, 07:34
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empiri
Kanske tolkade fel men trodde hon menade mer än vikt av vätska då hon är van att pendla i vikt.

Så kanske det är. Jag har svårt att tolka vad hon skriver så du har säkert uppfattat det rätt i såfall.

EDIT: Som ett litet tillägg till det tidigare inlägget om varför man går upp i vikt redan tidigt i graviditeten så ökar även moderns blodvolym för att även kunna försörja fostret (men detta syns ju kanske inte så mycket utanpå som på vågen).
Senast redigerad av litendocka 2014-05-15 kl. 07:38.
Citera
2014-05-15, 10:18
Medlem
"Jag är inte en sådan som går under. Jag kan fästa mig vid vänner men jag knäcks inte när människor dör. Jag går vidare med mitt liv. Det kanske låter hårt och avtrubbat, det är det inte."
Vingklippt ängel & hennes bilddagbok är väl ett ypperligt exempel på raka motsatsen...
Citera
2014-05-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Kollar man inlägget innan på bloggen ville hon ju gärna ha "traumabehandling" men blev varnad för att det var lång kö. En påhittad graviditet som slutar i ett dramatiskt missfall skulle nog göra henne kvalificerad för att få gå före i kön tänker hon.

"Jag står i kö nu till Kriscentrum. Dom tog emot mig."

Men så lägligt då!
Citera
2014-05-15, 12:53
Medlem
Hon skriver i bloggen:

"Nej mina läsare. Jag är inte schizofren och jag har förstått att jag aldrig varit det och aldrig hört röster på det sätt som schizofrena gör. Jag har aldrig sagt att jag ljuger om den saken."

I det privata brevet skriver hon däremot:

"Berny Pålsson som hon sedan lanserades eller lanserade sig själv föddes just det året. Det låter kanske styltigt och dravel men något skedde och jag skapade ett varumärke eller en illusion, jag hamnade på psyket och ingen kunde utreda mig ordentligt. Jag drog åt mig mest och lärde mig om psykiatrin och psyket. Jag minns ögonblicket då jag förstod detta med rösthallucinationer, att det var en galenskap långt bortom vanlig borderline och jag testade mig fram. Jag har aldrig hört röster. Jag har nog inte bara borderline heller, jag är ombytlig i mina relationer på ett kallare sätt."

Jag tycker då det låter som en fet lögn.

Vidare på bloggen: "Jag har inte autismspektrastörning och jag har inte psykopati ."

Från brevet:

"Psykopatisk i vilken grad vet jag inte och vill kanske inte veta. Min dissociationsproblem kan lika hjärna vara en psykopats strategi men jag vet inte. Fake it til you make it är en farlig sak.
Min bok som jag förmodligen aldrig kommer orka skriva klart börjar med frågan "Är jag psykopat" och läkaren svarar din fråga är svaret för en psykopat ställer inte den frågan. Jag köper inte det. Hela mitt liv har denna rädsla funnits och rädslor har iaf någon verklig kärna i sig."

Ljug mer på din blogg Berny, dina sektanhängare tror på dig åtminstone.
Citera
2014-05-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Min bok som jag förmodligen aldrig kommer orka skriva klart börjar med frågan "Är jag psykopat" och läkaren svarar din fråga är svaret för en psykopat ställer inte den frågan. Jag köper inte det. Hela mitt liv har denna rädsla funnits och rädslor har iaf någon verklig kärna i sig."

Ljug mer på din blogg Berny, dina sektanhängare tror på dig åtminstone.

Det blir sa uppenbart ocksa att hon ljuger nar hon slanger ur sig "fakta" om sin psykopati - som till mesta delen ar falsk. En psykopat skulle mycket val kunna stalla den fragan, men hen skulle daremot inte vara orolig for att hen skulle vara psykopatisk. Hon ramblar dessutom pa om "medfodd" psykopati som inte kan botas, vilket ar felaktiga eller forhastade slutsatser. Om hon nu ska skriva sin bok om psykopati kan hon gora det ratt tycker jag, fast det blir val bara keso anda. MVH en som hobbyforskar i psykopati.
Citera
2014-05-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
skulle du kunna posta en printscreen för oss facebooklösa? tack på förhand

http://oi61.tinypic.com/v4q7o5.jpg

Hoppas bilden funkar
Citera
2014-05-15, 21:17
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nijichou
http://oi61.tinypic.com/v4q7o5.jpg

Hoppas bilden funkar

Emma uppdaterar en del på sin instagram som tyder på att hon sitter i en jobbig sits.
Hoppas verkligen inte det gäller henne.
Citera
2014-05-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Emma uppdaterar en del på sin instagram som tyder på att hon sitter i en jobbig sits.
Hoppas verkligen inte det gäller henne.

Har sett det också. Tycka vad man vill om Emma, men det är inte sjysst
att skylla över sin skit på henne i vilket fall. Hon verkar ju ha det tufft nog som
det är. :/

Det var någon under Bernans status som sa till henne att stå för sin skit
och stå för vad hon gjort och det tog hon upp i bloggen nu senast.
Man kan väl hoppas att det går in..
Citera
2014-05-15, 23:43
Medlem
Kardnialvokals avatar
Tja, Berny har ju skrivit att hon blev kallad till förhör och att flera är inblandade. Antar att hon syftar på Emma eftersom Daniel bad Berny "skylla allt" på henne. Samtidigt kanske det skulle bli en läxa för Emma om hon nu varit involverad i något skit. Jag kan absolut tänka mig att hon bett Bönan ge henne en sil t ex eftersom hon går ashårt in för att vara både missbrukare och psykiskt sjuk.
Citera
2014-05-16, 00:58
Medlem
elizadeaths avatar
Fy vad träligt, men än finns det hopp om henne. Bara hon byter umgänge så blir det nog bättre.
Emma förtjänar bättre.
Citera
2014-05-16, 10:35
Medlem
Gafflens avatar
Om det faktiskt är så som några misstänker, att Berny kommer skylla allt på Emma trots att hon inte gjort någonting, då har jag förlorat all respekt som någonsin funnits för henne.

Då kan jag nog säga att jag faktiskt kommer ett steg närmre att hata Berny.

Tror att Emma gjorde ett stort misstag genom att ta kontakt med Berny från första början.

Och vem fan är den där Daniel hemlig?
Citera
2014-05-16, 11:00
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Tror att Emma gjorde ett stort misstag genom att ta kontakt med Berny från första början.

Och vem fan är den där Daniel hemlig?

Alla som kommer i kontakt med B gör nog ett stort misstag. Tex mysiga farbror Janne, OM han nu bara gör en dokumentär om henne. Kul att bli utmålad som en avdankad knarkares kåtgubbe.

Daniel är väl Emmas ex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in