2013-12-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Att jag inte tänkt på det innan! Det tar minst tre månader innan man kan mäta eventuella antikroppar i blodet. Så nej, rimligtvis kan de inte ha tagit HIV-test på henne när hon kommit in akut

Berny, någonting du vill tillägga?

Så här är det med allt hon påstår. Förr eller senare spricker lögnerna i ett moln av änglastoft och glitter.
Citera
2013-12-17, 19:32
Medlem
bjoernfjarnelids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Att jag inte tänkt på det innan! Det tar minst tre månader innan man kan mäta eventuella antikroppar i blodet. Så nej, rimligtvis kan de inte ha tagit HIV-test på henne när hon kommit in akut

Berny, någonting du vill tillägga?

Jag har följt tråden passivt under en längre tid och gottat mig i hur ni spräckt lögn på lögn, MEN, i det här fallet tror jag inte att hon ljuger.
Jag fick nämligen också göra ett HIV-test när jag åkte in akut efter en incident. Konstigt kan jag tycka men det var rutin fick jag höra då.
Tillhör iofs inte samma landsting som Berny, men tänkte informera
Citera
2013-12-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer

Skulle nog Theus vinna på också. Istället för att Bjärndöd hela tiden stressar honom med "bääääbis" och "piraaaaat" kan hon gasta efter "Paaaajaaas" istället.
Näj näj näj, det du menar är "Paajniiis"! ;p

Tja, jag tycker iallafall att ni dissar henne överdrivet. Alla småbagateller..Who gives a shit? Hacka på de som verkligen missköter sina djur och lever loppan istället. Berny är bara en piss i mississippi, era fucktards.
Citera
2013-12-17, 20:42
Medlem
Berny har haft en liten frågestund på bloggen.
Säger bland annat att hon aldrig mer kommer prata om eller nämna sin biologiska familj "av flera skäl".
Berny kan mörka bäst hon vill men tror nog det ligger ett hot om anmälan för ärekränkning och förtal från familjen bakom hennes plötsliga tystnad...
Citera
2013-12-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Allting som Berny kastar ur sig när uppmärksamheten svalnar kommer visa sig att vara en lögn och hon kommer sluta prata om det när det nästan är avslöjat att det är en lögn.

Angående behandlingshem och assistent, hoppas Berny får den hjälp hon behöver på riktig.
Alltså total avskärmning från internet och andra saker och att hon får ordentlig terapi, det är någonting hon faktiskt behöver.

Hon behöver nån form av beteendeterapi, dbt eller kbt. Sen skulle hon behöva bo på ett gruppboende där hon får social träning och med personal dygnet runt som ser till det inte kommer in sprit, droger och sugardaddies....
Citera
2013-12-17, 21:43
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung

Tja, jag tycker iallafall att ni dissar henne överdrivet. Alla småbagateller..Who gives a shit? Hacka på de som verkligen missköter sina djur och lever loppan istället. Berny är bara en piss i mississippi, era fucktards.

Ursäkta till er andra för OT, med vem är det som är ett fucktard här? Du har har sedan i somras enkom skrivit här för att kommentera vår aktivitet här och gjort flera försök att hänga ut användare här, under två olika användarkonto dessutom. Du kallar oss för mobbare samtidigt som du sitter och kallar en helt normalviktig kvinna, Emma, för "riktigt mullig", bara för att säga något elakt om henne. Seriöst, kill your darlings alltså. Vi kommer inte sluta diskutera B för att du ser upp till henne och tycker hon är "mystisk" och "vacker" och en författare i "världsklass". Kan du inte hålla dig till ämnet så får du söka dig någon annanstans men en gång för alla - den här tråden handlar om B och inte oss eller vad du tycker om oss.

Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Berny har haft en liten frågestund på bloggen.

Såg detta. Hon besvarar ju även aktivt folks spekulationer på bloggen. Bloggandet handlar i princip bara om vad vi diskuterar här nu. Klassiskt hur hon aktivt låter bli att kommentera kring det påstådda brottet och istället försöker skifta fokus till hur "skrattretande okunniga" vi är.
Citera
2013-12-17, 22:47
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung

...verkligen missköter sina djur? Hur i helvete kan du bortse/ha missat bilderna från Maddes hus, historier från hennes vänner eller varför inte BERNYS EGNA ERKÄNNANDE ATT HON MISSKÖTT SINA DJUR!
Citera
2013-12-17, 23:29
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
...verkligen missköter sina djur? Hur i helvete kan du bortse/ha missat bilderna från Maddes hus, historier från hennes vänner eller varför inte BERNYS EGNA ERKÄNNANDE ATT HON MISSKÖTT SINA DJUR!

...verkligen ett mysterium att folk i hennes omgivning arbetat aktivt med att ta ifrån henne både katter samt hund...
Citera
2013-12-18, 08:12
Medlem
NaughtyNurses avatar
Citat:
Kim:
hej berny. kan du inte berätta hur det gått med ditt fall där du blev inlåst av en man??? ska det inte bli någon rättegång? om inte, varför???

Denna man blev förd till Österåker efter att suttit anhållen/häktad och förhörd osv. Han hade fotbojja redan innan och det var ett av skälen att han fördes till Österåker i samband med det som hände.
Nej det ska verkligen inte bli någon rättegång. Jag ville inte gå vidare med ens förhör eller brottsutredning. Jag har ingen som helst lust att vara golare, hur fegt det än låter. Inte när det kommer till en sådan man.
Dom enda förhör som hölls med mig var när jag hämtades av polis och sedan fördes till SÖS. Jag vägrade samarbeta och brottsutredningar kan i vissa fall fortsätta ändå men det gjorde den inte.
Mannen har ingen fotbojja idag vad jag förstått och är en fri man.
"Jag har ingen som helst lust att vara golare" - är hon dum i huvudet eller? Hur fan är det att gola om man faktiskt anmäler någon som FRIHETSBERÖVAT NÅGON (även fast det förmodligen inte alls har hänt mer än i Bernys huvud...)

Frågor och svar från hennes frågestund ligger i alla fall uppe nu, det dök upp vid 2 inatt.
Citera
2013-12-18, 09:09
Medlem
Klossmongos avatar
Många brott faller under allmänt åtal. Blev själv anmäld för ett brott där målsägande inte var anmälaren. Så på skadeståndsyrkande hade målsägande uppgett 0kr.
Målsägande hade inte intresse av att fallet drevs till domstol, heller ej jag. Men då det fanns bevis att det aktuella brottet skett togs det ändå vidare till rättegång. Ingen blev ju gladare av det och ingen av oss önskade vara där. Jag fick betala 500 till brottsofferfonden då målsäganden inte yrkat på något skadestånd.

"Också i vissa målsägandebrott – till exempel då det gäller familjevåld – får åklagaren väcka åtal när allmänt intresse förutsätter det, även i sådant fall då målsäganden inte yrkar på straff för den som är skyldig till brottet. Det förekommer också fall där målsäganden behöver bevis på att ett brott begåtts, för att en åtgärd skall kunna vidtas eller en förmån bestå. I dylika fall görs en förundersökning också om målsäganden inte yrkar på straff för den som är skyldig.*"
Det fanns alltså inga bevis, lr tillräckligt för att kunna leda till åtal.
Citera
2013-12-18, 12:24
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaughtyNurse
"Jag har ingen som helst lust att vara golare" - är hon dum i huvudet eller? Hur fan är det att gola om man faktiskt anmäler någon som FRIHETSBERÖVAT NÅGON (även fast det förmodligen inte alls har hänt mer än i Bernys huvud...)

Frågor och svar från hennes frågestund ligger i alla fall uppe nu, det dök upp vid 2 inatt.

HON VILL INTE VARA GOLARE MEN ÄNDÅ SÅ SKRIVER HON OM DET I SIN BLOGG, LÅT MIG SKRATTA
Citera
2013-12-18, 13:07
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaughtyNurse

Hon vill inte "gola" på någon som hon påstår ha frihetsberövat henne, men smutskasta hela sin familj i böcker och på nätet när det inte finns några som helst bevis för det hon påstått har hänt, det kan hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in