2014-05-12, 04:19
Medlem
Jaggermeisters avatar
Jag har både dextro och GRIPEN's aceton hemma. Ska jag prova eller? Jag vet faktiskt inte
Citera
2014-05-12, 04:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tokzic
(FB) Tjackfrågetråden - Undrar ni något? Ställ frågor!
Citerar då xanax99 som skrev:
Förutatt att du blev av med allt oönskat utblandat med amfetaminet.
Aceton löser dextro men löser det verkligen allt annat tänkbart nermalt med tjacket? ex kinin,ammoniumklorid koffein mm.
Svaret är nej, skulle tippa att du kan dela dina 40% i 2 så är du närmare sanningen, tyvärr.
Tips: Läs på om polaritat och a/b extraction.

Jag säger helt enkkelt att xanax99 har fel, jag har själv testat att lösa upp dextro i aceton och det fungerade inte, då blandade jag i 5 min, lät det stå i 20 min å blanda i 10 min igen, inte ett enda mg dextro försvann, allt fastnade i filtret.

Nu e jag ingen kemist men det är bevis nog att det inte löses upp i aceton.
Senast redigerad av qirtero 2014-05-12 kl. 04:28.
Citera
2014-05-12, 09:28
Medlem
Hej flashbackare

Varje gång jag har tagit tjack så svartnar det alltid framför ögonen, ungefär som när man ska svimma. Tappar även balansen och känner mig svag. detta pågår i några sekunder men ibland håller de i sig längre och det gör mig rädd.

Detta sker när jag reser mig eller sträcker på mig. Även om jag överanstränger mig. Krävs inte mycket för det ska hända.

Har jag ett svagt hjärta kanske? borde jag avstå från och ta mer tjack?

kan även tillägga att jag är i extremt dålig form och min kondition är obefintlig. väger också väldigt lite och är nästan underviktig.

får även stora pupiller på tjack vilket jag tycker är konstigt. har läst att stora pupiller indikerar på högt blodtryck.
Senast redigerad av Rodden 2014-05-12 kl. 09:39.
Citera
2014-05-12, 11:06
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodden
Hej flashbackare

Varje gång jag har tagit tjack så svartnar det alltid framför ögonen, ungefär som när man ska svimma. Tappar även balansen och känner mig svag. detta pågår i några sekunder men ibland håller de i sig längre och det gör mig rädd.

Detta sker när jag reser mig eller sträcker på mig. Även om jag överanstränger mig. Krävs inte mycket för det ska hända.

Har jag ett svagt hjärta kanske? borde jag avstå från och ta mer tjack?

kan även tillägga att jag är i extremt dålig form och min kondition är obefintlig. väger också väldigt lite och är nästan underviktig.

får även stora pupiller på tjack vilket jag tycker är konstigt. har läst att stora pupiller indikerar på högt blodtryck.

inget konstigt alls, du är antagligen medellång/lång och smal och har lågt blodtryck.
Samma här, och det förvärras oftast under tjackrus eller ATn, tänk bara på att ta det lugnt när du reser dig snabbt osv.

Och ät mat.
Inte heller konstigt med stora pupiller, standard på tjack.
Citera
2014-05-12, 11:18
Medlem
Tack som fan för de svaret, det stämmer helt in på mig
Citera
2014-05-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Jag säger helt enkkelt att xanax99 har fel, jag har själv testat att lösa upp dextro i aceton och det fungerade inte, då blandade jag i 5 min, lät det stå i 20 min å blanda i 10 min igen, inte ett enda mg dextro försvann, allt fastnade i filtret.

Säger inte att du har fel då du verkar ganska kunnig inom ämnet, ville bara hjälpa dig
Hoppas det löser sig för dig!
Citera
2014-05-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodden
Tack som fan för de svaret, det stämmer helt in på mig
Va noga med att äta och dricka mycket om du är underviktig så ska det nog bli bra!
Citera
2014-05-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Men alltså.. Dextro är väldigt fint pulver. Amfetamin pasta ser typ ut som soltorkad smörklick.. :P Just denna batch är gulaktig, men brukar få vitt.

Men hur bankar du pasta med dextro? Även fast färgen är vit, så är det ju inte samma denstitet och utseende. Liksom, äkta pasta kan du inte få till pulver. Visst kan du finfördela det osv, men du kan inte få det till bokstavligt pulver som dextro är

Förresten, vet du vad det är för något som avger tjack lukten? Jag vet att helt rent Amfetamin är luktlös om vi ska gå genom boken, men du fattar vad jag menar Metylamin är det inte, för det luktar typ som piss, så 1 substans borta.
Fetstilta: Torka din pasta så långt det går, hacka upp till så fint "pulver" som går, väg upp lämplig mängd dextro och sedan blandar du det bara så fint du bara kan... När du sedan lägger de färdiguppvägda påsarna i kylen/whatever och det blir pasta igen så kommer du inte märka någon skillnad... Pastan liksom "blöter" dextro:t, så att det ser ut som att det ingår i pastan obemärkt. Samma princip som att lösa två vattenlösliga ämnen med vatten, båda löser sig i en lösning helt enkelt.

Understrukna: Jag vill jättegärna också veta detta, det enda jag vet är att det är skit och att bland annat det som gör lösningen grumlig.
Citera
2014-05-12, 17:03
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:

Bara för att allt fastnar i filtret betyder det INTE att aceton inte löser upp dextro...
Det borde vilket pundhuvud som helst förstå.
Självklart handlar det enbart om själva filtreringen och inget annat.
Citera
2014-05-12, 17:49
Medlem
Ska ha vart 70-80% rent de senaste gånger jag köpt men snarare 30-40% Nytt anlände idag mot alla odds, det är sällan jag får ett sånt flyt. Trodde renligheten skulle skifta så stort som senast men det visade sig också fel.

http://s471.photobucket.com/user/fre...tml?sort=3&o=0
Citera
2014-05-12, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Bara för att allt fastnar i filtret betyder det INTE att aceton inte löser upp dextro...
Det borde vilket pundhuvud som helst förstå.
Självklart handlar det enbart om själva filtreringen och inget annat.

Om det hade lösts upp så hade det åkt igenom filtret med acetonet, det är det löses upp innebär, tydligen så är du ett pundhuvud som inte förstår sånt.
Senast redigerad av qirtero 2014-05-12 kl. 17:57.
Citera
2014-05-12, 19:16
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Om det hade lösts upp så hade det åkt igenom filtret med acetonet, det är det löses upp innebär, tydligen så är du ett pundhuvud som inte förstår sånt.

Knappast.. upplösning innebär enbart separtion mellan två ämnen.
Sen att allt stannar i filtret innebär antingen att ämnena fortfarande är sammanflätade eller att både ämnen är tjockare än filtret.. Jävla pundhuvud. Tro det eller ej, ett filter fungerar enbart som ett filter.

Molekyl A och B är mindre än filtret så tillåts båda att passera.
Molekyl A är större än filtret och B mindre så passerar enbart B.
Molekyl A och B är större än filtret så passerar ingen utav dom.

Jävla ärthjärna.
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2014-05-12 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in