Citat:
Exakt. Om det vore som jabbadabbadoo säger, ja då hade ingen någonsin behövt filtera sina IV-lösningar för det spelar ju ingen roll då, eftersom amfetaminet/whatever ändå inte följer med genom filtret! 
Citat:
Fina övriga bilder du har lagt upp. Ta bort EXIF på ALLA bilder om du inte redan gjort det, ett tips bara...Ska ha vart 70-80% rent de senaste gånger jag köpt men snarare 30-40% Nytt anlände idag mot alla odds, det är sällan jag får ett sånt flyt. Trodde renligheten skulle skifta så stort som senast men det visade sig också fel.
http://s471.photobucket.com/user/fre...tml?sort=3&o=0
http://s471.photobucket.com/user/fre...tml?sort=3&o=0
Citat:
Hahha, roligaste jag läst på hela flashback. Antingen trollvarning på hög nivå eller så är du bra snurrig nu jabbadabbadoo!Tro det eller ej, ett filter fungerar enbart som ett filter.
Molekyl A och B är mindre än filtret så tillåts båda att passera.
Molekyl A är större än filtret och B mindre så passerar enbart B.
Molekyl A och B är större än filtret så passerar ingen utav dom.
Jävla ärthjärna.
Molekyl A och B är mindre än filtret så tillåts båda att passera.
Molekyl A är större än filtret och B mindre så passerar enbart B.
Molekyl A och B är större än filtret så passerar ingen utav dom.
Jävla ärthjärna.
Fetstilta: Ja ett filter fungerar som ett filter, precis som varje enskild sak fungerar precis som varje enskild sak - hur svår var den logiken?

Kursiva: Det är väl rätt så självklart, det är därför filter används. Som du själv säger: ett filter fungerar bara som ett filter... Däremot har du en brist i ditt resonemang; pröva lägg oupplöst (torrt) salt på en bomullstuss som ligger över ett glas, sedan prövar du att hälla saltat vatten på ett bomullsfilter placerat på ett likadant sätt. Du kommer observera två mycket enkla saker, det saltade vattnet kommer ta sig igenom men det torra saltet kommer inte det.
Understrukna: Kan du vara själv, idiotförklara inte folk fören du själv blivit idiotbefriad.

Du vet, i dessa sammanhang handlar det om att separera icke lösliga ämnen (de man inte vill ha blodomloppet som kan orsaka propp) samt de som löser sig, i vald vätska som fungerar fint att injicera.

Senast redigerad av xiz 2014-05-12 kl. 20:14.
Senast redigerad av xiz 2014-05-12 kl. 20:14.