2014-05-12, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Om det hade lösts upp så hade det åkt igenom filtret med acetonet, det är det löses upp innebär, tydligen så är du ett pundhuvud som inte förstår sånt.
Exakt. Om det vore som jabbadabbadoo säger, ja då hade ingen någonsin behövt filtera sina IV-lösningar för det spelar ju ingen roll då, eftersom amfetaminet/whatever ändå inte följer med genom filtret!

Citat:
Ursprungligen postat av corruptedweed
Ska ha vart 70-80% rent de senaste gånger jag köpt men snarare 30-40% Nytt anlände idag mot alla odds, det är sällan jag får ett sånt flyt. Trodde renligheten skulle skifta så stort som senast men det visade sig också fel.

http://s471.photobucket.com/user/fre...tml?sort=3&o=0
Fina övriga bilder du har lagt upp. Ta bort EXIF på ALLA bilder om du inte redan gjort det, ett tips bara...

Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Tro det eller ej, ett filter fungerar enbart som ett filter.

Molekyl A och B är mindre än filtret så tillåts båda att passera.
Molekyl A är större än filtret och B mindre så passerar enbart B.
Molekyl A och B är större än filtret så passerar ingen utav dom.

Jävla ärthjärna.
Hahha, roligaste jag läst på hela flashback. Antingen trollvarning på hög nivå eller så är du bra snurrig nu jabbadabbadoo!

Fetstilta: Ja ett filter fungerar som ett filter, precis som varje enskild sak fungerar precis som varje enskild sak - hur svår var den logiken?

Kursiva: Det är väl rätt så självklart, det är därför filter används. Som du själv säger: ett filter fungerar bara som ett filter... Däremot har du en brist i ditt resonemang; pröva lägg oupplöst (torrt) salt på en bomullstuss som ligger över ett glas, sedan prövar du att hälla saltat vatten på ett bomullsfilter placerat på ett likadant sätt. Du kommer observera två mycket enkla saker, det saltade vattnet kommer ta sig igenom men det torra saltet kommer inte det.

Understrukna: Kan du vara själv, idiotförklara inte folk fören du själv blivit idiotbefriad.

Du vet, i dessa sammanhang handlar det om att separera icke lösliga ämnen (de man inte vill ha blodomloppet som kan orsaka propp) samt de som löser sig, i vald vätska som fungerar fint att injicera.
Senast redigerad av xiz 2014-05-12 kl. 20:14.
Citera
2014-05-12, 21:35
Bannlyst
Citat:
Knappast.. upplösning innebär enbart separtion mellan två ämnen.
Sen att allt stannar i filtret innebär antingen att ämnena fortfarande är sammanflätade eller att både ämnen är tjockare än filtret.. Jävla pundhuvud. Tro det eller ej, ett filter fungerar enbart som ett filter.

Molekyl A och B är mindre än filtret så tillåts båda att passera.
Molekyl A är större än filtret och B mindre så passerar enbart B.
Molekyl A och B är större än filtret så passerar ingen utav dom.

Jävla ärthjärna.

Om någon som inte e helt efterbliven som denna snubben kan hjälpa mig lite så vore det guld värt.
Senast redigerad av qirtero 2014-05-12 kl. 21:38.
Citera
2014-05-12, 23:17
Medlem
Tresbs avatar
Hur är det med dosering? Jag har aldrig tidigare provat amfetamin men kommer förmodligen testa på en kommande festival då jag inte vill köra mdma tre dagar i rad. Förstår att det är extremt varierande beroende på kvaliten, kroppsbyggnad, toleransnivå osv. Men lite ungefärligt vad för riktlinjer ska man ha? I tråden står de 50mg medans jag på andra ställen läst allt mellan 20-60. Har tänkt att inta det oralt.

Finns det några generella riktlinjer likt mdma 2mg*vikt?
Senast redigerad av Tresb 2014-05-12 kl. 23:20.
Citera
2014-05-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Hur är det med dosering? Jag har aldrig tidigare provat amfetamin men kommer förmodligen testa på en kommande festival då jag inte vill köra mdma tre dagar i rad. Förstår att det är extremt varierande beroende på kvaliten, kroppsbyggnad, toleransnivå osv. Men lite ungefärligt vad för riktlinjer ska man ha? I tråden står de 50mg medans jag på andra ställen läst allt mellan 20-60. Har tänkt att inta det oralt.

Av min erfarenhet så funkar 100mg amfetamin + en del alkohol väldigt bra som en start på kvällen. Drick dig lite full först, sen sväljer du en bomb amfetamin. Kan ta ett tag innan den kickar så du, i ditt onyktra tillstånd, kanske till och med glömmer bort att du är tjackad tills du står och tjötar med en läcker brud och känner dig som kungen själv och kommer på att du intagit en centralstimulant drog.

Du är inte lika känslig som på t.ex. MDMA där 50mg kan göra väldigt stor skillnad, med amfetamin påverkar 50mg men inte i närheten av hur det kan göra på MDMA.

Jag hade kört på 100mg att börja med, sen kommer du definitivt vilja fylla på under kvällens gång. Men glöm inte att ju högre du kommer desto hårdare faller du. Jag har, utan tolerans, fått i mig 1g amfetamin på en kväll (kanske ger en hunch om hur mycket man kan uppskatta ruset).

Om någon tycker mina doseringsråd låter tokiga får denne gärna dela med sig av sina tankar
Citera
2014-05-13, 00:14
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb

KÖr på känsla, blir bäst så
Citera
2014-05-13, 10:22
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Exakt. Om det vore som jabbadabbadoo säger, ja då hade ingen någonsin behövt filtera sina IV-lösningar för det spelar ju ingen roll då, eftersom amfetaminet/whatever ändå inte följer med genom filtret!

Fina övriga bilder du har lagt upp. Ta bort EXIF på ALLA bilder om du inte redan gjort det, ett tips bara...

Hahha, roligaste jag läst på hela flashback. Antingen trollvarning på hög nivå eller så är du bra snurrig nu jabbadabbadoo!

Fetstilta: Ja ett filter fungerar som ett filter, precis som varje enskild sak fungerar precis som varje enskild sak - hur svår var den logiken?

Kursiva: Det är väl rätt så självklart, det är därför filter används. Som du själv säger: ett filter fungerar bara som ett filter... Däremot har du en brist i ditt resonemang; pröva lägg oupplöst (torrt) salt på en bomullstuss som ligger över ett glas, sedan prövar du att hälla saltat vatten på ett bomullsfilter placerat på ett likadant sätt. Du kommer observera två mycket enkla saker, det saltade vattnet kommer ta sig igenom men det torra saltet kommer inte det.

Understrukna: Kan du vara själv, idiotförklara inte folk fören du själv blivit idiotbefriad.

Du vet, i dessa sammanhang handlar det om att separera icke lösliga ämnen (de man inte vill ha blodomloppet som kan orsaka propp) samt de som löser sig, i vald vätska som fungerar fint att injicera.

Detta är ju bara larvigt.
Förstår du inte att du säger emot dig själv?
Endosmos och exosmos egenskaper skiljer sig.
Egenskapen i filtret är bestämt och har dessutom enbart EN egenskap.
Använder jag ett durkslag som också är ett filter så måste du väl förstå att dess egenskaper skiljer sig ifrån ett vanligt melitta?
Inte heller har filtret några magiska egenskaper som avgör vad som är lösligt och inte.
Det gör lösningsämnet och inget annat.

Ni gör det alldeles för enkelt för er när ni enbart tar hänsyn till filtret, dessutom inte gör skillnad på filter och filter.
Citera
2014-05-13, 12:05
Medlem
Citat:
Detta är ju bara larvigt.
Förstår du inte att du säger emot dig själv?
Endosmos och exosmos egenskaper skiljer sig.
Egenskapen i filtret är bestämt och har dessutom enbart EN egenskap.
Använder jag ett durkslag som också är ett filter så måste du väl förstå att dess egenskaper skiljer sig ifrån ett vanligt melitta?
Inte heller har filtret några magiska egenskaper som avgör vad som är lösligt och inte.
Det gör lösningsämnet och inget annat.

Ni gör det alldeles för enkelt för er när ni enbart tar hänsyn till filtret, dessutom inte gör skillnad på filter och filter.
Alltså hahahaha
Citera
2014-05-13, 15:03
Medlem
KringExs avatar
Går det bra att landa på Atarax efter ett race?? snabbt svar
Citera
2014-05-13, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx

Har testat det för att dämpa illamåendet så man kan äta, funkar lite. Men det har inte direkt hjälpt något mot ångest eller för att kunna sova. Om det är farligt vet jag inte.

Tror det finns risk att du kan få myrkrypningar om du tar för mycket för att man drivit ur vätska och näringsämnen ur kroppen. Notera att det är en hemsnickrad teori, inget jag upplevt.
Citera
2014-05-13, 15:14
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Går och går, de är ju en ganska svag benso så du får ju räkna med att få slänga i dig ett par nävar... men testa du, "man tar vad man har" som man säger
Citera
2014-05-13, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Går och går, de är ju en ganska svag benso så du får ju räkna med att få slänga i dig ett par nävar... men testa du, "man tar vad man har" som man säger

Ska...slappna av....och...vara...tolerant...ATARAX ÄR INGEN BENSO, det är en antihistamin!
Citera
2014-05-13, 15:18
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Ska...slappna av....och...vara...tolerant...ATARAX ÄR INGEN BENSO, det är en antihistamin!
De skrivs väl ut för ångest o sömn t.ex? så jag antog att de gick under namnet benso...

Men där ser, lär sig nåt nytt varje dag!

Eller om jag skriver "benso" istället då, låter de bättre?
Senast redigerad av fr3aksh0w 2014-05-13 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in