Jösses att det ryms så mycket samlad okunskap hos några som ändå inte skäms för att gå ut och skriva alla dessa tokerier. Det enda ni gör är att komma med en mängd fabricerade påståenden som ni sen vill att vi ska argumentera emot... Varför ska vi lägga ner vår dyrbara tid på att argumentera mot era fantasier? Om ni vill ha den typen av diskussion så skapa en tråd som heter Science Fiction, där kan ni kanske väcka den typen av dialog medlemmar emellan.
Här vill vi debattera med människor som är pålästa, som vet vad de pratar om, som kan skilja på äpplen och päron. Och som faktiskt har tagit reda på FAKTA både om Lyoness och då per automatik om vad det betyder att bygga en business via rekommendationer eller MLM. Men ni har verkligen noll koll...
I stort sett alla bolag som är medlemmar i Direkthandelns förening har kompensationsplaner liknande Lyoness. Och det är ingenting vi behöver argumentera om för det är också väldigt enkelt att kolla, ring allihop eller gå ut och läs på deras hemsidor och ta reda på FAKTA!
Du får betalt om du bygger en organisation av framgångsrika människor. Ingen framgång = ingen försäljning av varor/tjänster = ingen inkomst. Hur enkelt och logiskt som helst. Och ingen av dem tjänar pengar på medlemsavgifter, inte heller Lyoness, de har inga medlemsavgifter alls!
Är det en enda av er som kort kan redogöra klart och tydligt vad som kännetecknar ett pyramidspel? Nää, jag skulle inte tro det, för då skulle inte denna tråd existera.
Att ni sen blandat ihop vad ett premiummedlemskap innebär är också lite pinsamt. Hur kan man om man vill ha hedern i behåll påstå så mycket tokigheter som är så lätt att ta reda på? Både ni och alla andra kan gå på en presentation och ställa alla frågor om kompensationsplanen, premiummedlemskapet, handpenningar, var/vad jag kan handla? Och sen är det klart! Sen kan alla själva konstatera om de vill ha ett kort eller inte, det är gratis och helt valfritt!
Då har man snabbt förstått att oj, jag kan faktiskt redan idag använda mitt gratis medlemskap när jag bl.a. handlar:
mat
bensin
elektronik
bil
äter ute
kläder
skor
leksaker
allt till baby/barn
resor
hotell
bilreparationer, däck m.m.
tandläkare
optiker
bokföringstjänster
mäklare
hantverkare
köpa nytt kök
köpa nytt hus
växter/blommor
böcker
m.m.
För mer info kan ni alla själva läsa på hemsidan
www.lyoness.se så vi behöver inte hålla på att tjafsa om vilka företag man kan handla hos, det är bara att LÄSA innantill!
Och ja, jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst, men det hjälper ju inte er för ni har liksom inte förstått poängen. Och det är helt ok! Företagen behöver kunder som betalar fullt pris också så fortsätt gärna med det! Jag tror inte att någon bryr sig!
Bara som kort info:
Om du valt att bli premiummedlem så innebär det inte att du måste rekommendera andra att också bli premiummedlemmar. Man kan närsomhelst börja använda sina 19 000:- som handpenning när man handlar. Så ni har helt enkelt fått det mesta om bakfoten, precis som den stackars handläggaren på Lotteriinspektionen. Men det kommer garanterar att resultera i konsekvenser, en myndighet måste också hålla sig till lagen. Och här börjar det verkligen lukta skunk, det kommer med största sannolikhet att få konsekvenser. Det kan nog bli en riktigt intressant del i denna tråd!