2014-05-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALLTIDFAKTA
....Bla....Bla....Bla...

Vi väntar på svar mot mina uträkningar , som visar att Lyoness går back om dom blir för stora och det blir för bra täckning.
Vi väntar på kvitton inscannade som visar att du spenderar 85% av dina utgifter på Lyoness anslutna företag.
Vi väntar på utbetalningar från Lyoness på tusentals kronor inscannade.

Du fortsätter endast säga att vi har fel - men du kommer inte med ett endaste motbevis som vi ber om.

Tills den dagen kommer där du kan motbevisa oss - så kvarstår faktum

Lyoness är ett Pyramidspel.
Lyoness kommer att försvinna.
Citera
2014-05-07, 18:26
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
[...]
P.s. Jag ska respektera Admins kommentar, bara en sista information eftersom ingen av gossarna verkar veta att alla direkthandelsföretag är MLM bolag. [...]
Det där är absolut och avgjort helt fel.
Det finns åtskilliga direkthandelsföretag, och distributörer som använder direkthandelsformen, som inte på minsta vis är uppbyggda enligt MLM-principer.
Och framför allt INTE pyramidprinciper.

Direkthandlens Förening i Sverige skriver i sina Etisk principer
Citat:
”Företag och direktsäljare får inte tillåta en verksamhet varigenom en direktsäljare eller konsument betalar belopp i pengar under förespegling av förtjänster baserade på att de värvar andra att delta och betala motsvarande belopp i pengar, snarare än på försäljning eller konsumtion av en produkt. Även en företeelse där förhållandet mellan ersättning för rekrytering och ersättning för försäljning av produkter är sådant att direktsäljarens fokus blir att rekrytera snarare än att sälja skall vara förbjudet.”
och varnar uttryckligen för pyramidupplägg av den sort som Lyoness representerar.
http://www.direkthandeln.org/BizPart.aspx?tabId=182&tci=161
Citera
2014-05-07, 21:37
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Gossar små, ni får själva ta er till en presentation och där ta reda på FAKTA. Jag har mycket viktigare saker att göra med min tid, tjäna pengar t.ex. Jag har däremot lagt ner min tid på att göra en riktig due diligence och vill ni veta sanningen så får ni göra detsamma, mig kvittar det lika, Lyoness växer och kommer att bli ett världsledande företag oavsett vad ni sitter i den här tråden och gapar... Låt oss se vem som får rätt. Time will tell...

Så innan ni öppnar munnen igen om Lyoness eller andra seriösa bolag som arbetar med MLM eller rekommendationer så för guds skull läs på, TA REDA PÅ FAKTA!!!

Du som är så insatt och vill att vi tar reda på fakta kan väl börja med att svara på alla tidigare frågor i tråden. För att vara så oerhört insatt och heta "ALLTIDFAKTA" kommer du med väldigt lite fakta och smiter ständigt undan alla frågor.
Citera
2014-05-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Du som är så insatt och vill att vi tar reda på fakta kan väl börja med att svara på alla tidigare frågor i tråden. För att vara så oerhört insatt och heta "ALLTIDFAKTA" kommer du med väldigt lite fakta och smiter ständigt undan alla frågor.

Vi har , sedan tråden startade , 2011-06-15, 18:57
Inte sett ett endaste bevis på det vi efterfrågat.....

Men det är väl som det står i avtalet som jag hänvisade till ngra sidor bak

Att ingen ansluten till Lyoness får uttala sig om dom....
Citera
2014-05-09, 01:26
Medlem
Denna videon är rolig https://www.youtube.com/watch?v=zZiw15VgWoI&feature=youtu.be eller vad tycker du Pentyl?
Citera
2014-05-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filiphjson
Denna videon är rolig https://www.youtube.com/watch?v=zZiw15VgWoI&feature=youtu.be eller vad tycker du Pentyl?

Vad gulligt, nästa predikant postar tecknad film. Pyramidsekten slår till igen. :-)
Citera
2014-05-09, 09:25
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Bla bla

Ditt dravel om sakens förträfflighet tillför inget i saken, men låt mig kommentera åtminstone detta.

Citat:
De har inga kostnader för marknadsföring förrän en kund de facto har kommit dit och handlat, en helt genial affärsidé och ett mycket mer lönsamt sätt för dagens företag att marknadsföra sig på. Varför tror ni att alla stora kedjeföretag idag sitter och knyter avtal med varandra? Om den ena styr en kund till det andra företaget så tjänar båda på det, nää, grabbar sätt er i skolbänken och läs marknadsföring så kommer ni inte att skriva ett knyst mer i denna tråd!

Att investera nästan 20 000, plus kortläsare, plus betala för medlemmarnas rabatter – är det ingen kostnad menar du? Det vore billigare att köpa sig en google annons eller jobbade på sitt varumärkesbyggande med rätt produkter och tjänster som skapar mervärden.
Festligt hur ni marknadsförare av b-modell ena sekunden talar om nätverksmarknadsföring som en positiv sak för att i nästa tala om marknadsföring som ett problem.
Frågan här är väl vem som står för kostnaden av marknadsföringen. Det är inte bara de anslutna butikerna utan också privatpersoner som investerat i pyramiden.

Citat:
Och jag vet också hur ett premiummedlemskap fungerar, herregud, det är inte ens komplicerat. Det man gör om man vill bli Premiummedlem är att betala in en handpenning på kommande köp, dvs jag förbinder mig att handla för pengarna hos de företag som finns med i lojalitetsprogrammet, och vill jag inte handla hos de företagen nää då finns det heller ingen som helst vits med att bli premiummedlem. Och om ni har polare som dillat i er något annat, ja gå på dem då för Lyoness har aldrig sagt något annat.

De faktiska köpen blir aldrig av. Och det vet du, lögnhals.
Handpenningen är således på 19000 och motsvarar 10 procent av det köp som du måste göra. Antingen betalar du direkt 19 000 som inte kan generera köp förrän du handlar för 190 000 i lyonessanslutna butiker.

Du kan också hoppa över handpenningen och bli premiummedlem om du handlar för 190 000 under ett år. Kommer du upp i det kan du ha nytta av ditt premiummedlemskap annars är pengarna i sjön.

Låt oss göra ett räkneexempel på Sven Svensson i Svedala:

Medelinkomst brutto 30 000 /månad
Årsinkomst netto 280 000
Fasta kostnader för boende, bil, bredband, försäkringar etc 15 000/månad
Ger årliga kostnader på 180 000

Resterande att handla för är 100 000

Det saknas 90 000 för att din handpenning på framtida köp ska kunna generera ett reellt köp, ens i teorin. I praktiken är det helt jävla omöjligt eftersom du inte kan täcka dina behov ens om viljan finns, eftersom Lyonessbutikerna knappt existerar.

TILLÄGG. Och den där handpenningen genererar givetvis inte ett skit förrän du rektyterar andra under dig som gör samma sak. För att komma upp i de stora inkomsterna krävs hundratals i din downline som också degar 19 000 i sjön eller 190 000 årligen för Lyonessshopping.

Det är detta Lotteriinspektionen ser, Lotteritilsynet ser och detta faktum som ligger bakom deras polisanmälan / utredning. Inte ert jävla, värdelösa cashbackkort eller vouchers.
Senast redigerad av Remloff 2014-05-09 kl. 09:31.
Citera
2014-05-11, 13:34
Medlem
Jösses att det ryms så mycket samlad okunskap hos några som ändå inte skäms för att gå ut och skriva alla dessa tokerier. Det enda ni gör är att komma med en mängd fabricerade påståenden som ni sen vill att vi ska argumentera emot... Varför ska vi lägga ner vår dyrbara tid på att argumentera mot era fantasier? Om ni vill ha den typen av diskussion så skapa en tråd som heter Science Fiction, där kan ni kanske väcka den typen av dialog medlemmar emellan.

Här vill vi debattera med människor som är pålästa, som vet vad de pratar om, som kan skilja på äpplen och päron. Och som faktiskt har tagit reda på FAKTA både om Lyoness och då per automatik om vad det betyder att bygga en business via rekommendationer eller MLM. Men ni har verkligen noll koll...

I stort sett alla bolag som är medlemmar i Direkthandelns förening har kompensationsplaner liknande Lyoness. Och det är ingenting vi behöver argumentera om för det är också väldigt enkelt att kolla, ring allihop eller gå ut och läs på deras hemsidor och ta reda på FAKTA!

Du får betalt om du bygger en organisation av framgångsrika människor. Ingen framgång = ingen försäljning av varor/tjänster = ingen inkomst. Hur enkelt och logiskt som helst. Och ingen av dem tjänar pengar på medlemsavgifter, inte heller Lyoness, de har inga medlemsavgifter alls!

Är det en enda av er som kort kan redogöra klart och tydligt vad som kännetecknar ett pyramidspel? Nää, jag skulle inte tro det, för då skulle inte denna tråd existera.

Att ni sen blandat ihop vad ett premiummedlemskap innebär är också lite pinsamt. Hur kan man om man vill ha hedern i behåll påstå så mycket tokigheter som är så lätt att ta reda på? Både ni och alla andra kan gå på en presentation och ställa alla frågor om kompensationsplanen, premiummedlemskapet, handpenningar, var/vad jag kan handla? Och sen är det klart! Sen kan alla själva konstatera om de vill ha ett kort eller inte, det är gratis och helt valfritt!

Då har man snabbt förstått att oj, jag kan faktiskt redan idag använda mitt gratis medlemskap när jag bl.a. handlar:
mat
bensin
elektronik
bil
äter ute
kläder
skor
leksaker
allt till baby/barn
resor
hotell
bilreparationer, däck m.m.
tandläkare
optiker
bokföringstjänster
mäklare
hantverkare
köpa nytt kök
köpa nytt hus
växter/blommor
böcker
m.m.

För mer info kan ni alla själva läsa på hemsidan www.lyoness.se så vi behöver inte hålla på att tjafsa om vilka företag man kan handla hos, det är bara att LÄSA innantill!

Och ja, jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst, men det hjälper ju inte er för ni har liksom inte förstått poängen. Och det är helt ok! Företagen behöver kunder som betalar fullt pris också så fortsätt gärna med det! Jag tror inte att någon bryr sig!

Bara som kort info:
Om du valt att bli premiummedlem så innebär det inte att du måste rekommendera andra att också bli premiummedlemmar. Man kan närsomhelst börja använda sina 19 000:- som handpenning när man handlar. Så ni har helt enkelt fått det mesta om bakfoten, precis som den stackars handläggaren på Lotteriinspektionen. Men det kommer garanterar att resultera i konsekvenser, en myndighet måste också hålla sig till lagen. Och här börjar det verkligen lukta skunk, det kommer med största sannolikhet att få konsekvenser. Det kan nog bli en riktigt intressant del i denna tråd!
Citera
2014-05-11, 14:10
Medlem
Alltidfakta. Svara på frågorna.

Vi har som sagt bevisat i detalj att det du anfört är orimligt respektive lögner. Du har att komma med annan fakta om det ska motbevisas. De frågor m.m. du fått är baserade på vad som står på Lyoness hemsida, i deras avtal o.s.v.

Lyoness är såväl scam / lurendrejeri som pyramidspel - och oavsett vilket har du redan fått flera räkneexempel på att i stort sett vilken annat bonusprogram/lojalitetsprogram etc. som helst slår Lyoness med hästlängder.
Citera
2014-05-11, 14:19
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
...Men det kommer garanterar att resultera i konsekvenser, en myndighet måste också hålla sig till lagen. Och här börjar det verkligen lukta skunk, det kommer med största sannolikhet att få konsekvenser.

Vilka konsekvenser då?
Citera
2014-05-11, 14:20
Medlem
Du får urskta men det går inte att föra en dialog med en person som överhuvudtaget inte begripit hur återbäringen är uppbyggd! Du är nöjd med din och jag är mer än nöjd men min återbäring! Perfekt!
Citera
2014-05-11, 14:36
Medlem
Citat:
Du får urskta men det går inte att föra en dialog med en person som överhuvudtaget inte begripit hur återbäringen är uppbyggd! Du är nöjd med din och jag är mer än nöjd men min återbäring! Perfekt!

Det går alldeles utmärkt om du istället för att svamla besvarar de frågorna som flertalet personer i denna tråd ställt (frågorna är desamma / av samma karaktär). Konkreta frågor - konkreta svar. Dessutom är direkthandel inte samma sak som MLM.

...och även jag har samma fråga som Gromgutten ang. Lotteriinspektionen - "Vilka konsekvenser då?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in