Citat:
Ursprungligen postat av
ALLTIDFAKTA
Vilket trams, tillåt mig att småle. Ni gossar sitter i sandlådan och gapar och där lär ni nog bli kvar om ni fortsätter med ert trams. Väx upp och inse att världen förändras, sättet att göra affärer förändras och det får vi leva med!
MLM är ett utomordentligt sätt att göra affärer på förutsatt att man är kompetent på sitt område, precis som i alla andra branscher, det finns klåpare, det finns amatörer och det finns professionella människor och det är de sistnämnda vi vill göra affärer med, oavsett vad vi ska göra.
Nej - Vi sitter inte i sandlådan.
Vi står brevid och tittar på ditt sandslott som rivs om och om igen , eftersom du inte svarar på våra frågor.
Lyoness skaffar avtal med 40.000 butiker i Sverige = 800 000 000 i engångsinkomst till Lyoness
400.000 personer handlar (Som du påstår) 85% av sin årskomsumtion (85% på 150.000:-) hos Lyoness anslutna företag = 51 000 000 000 i omsättning varvid Lyoness skall återbetala 1 020 000 000 (Beräknat endast på direkt cashback 2%)
Om Lyoness (Detta är obekräftat) tar ut en avgift för varje transaktion när ett Lyonessköp genomförs på 1% så skulle detta generera en inkomst per år (enligt ovanstående siffror) på 510 000 000
Inkomst Lyoness År 1(Engångsinkomst - Anslutningsavgift) = 800 000 000
Inkomst Lyoness År 1(Transaktionsavgift) = 510 000 000
Utgift Lyoness År 1= 1 020 000 000
Resultat År 1 = +290 000 000
Inkomst Lyoness År 2 (Transaktionsavgift) = 510 000 000
Utgift Lyoness År 2 = 1 020 000 000
Resultat År 2 = -510 000 000
Det är p.g.a. ovanstående som jag befarar att transaktionsavgiften ligger över 2% eftersom Lyoness som företag inte klarar sig. Och det är därför jag sågar hela upplägget från ett företagsperspektiv då jag som företagare redan betalar en % på beloppet till VISA/MasterCard o-s-v.
Skall jag sedan betala ytterligare 2% för att en kund skall dra ett bonuskort som inte gynnar mig ett piss?
Denna uträkning visar att blir det för stort och för många som använder det går Lyoness back , om inte lyoness tar ut en transaktionsavgift från företagen som ligger över 2% (Egentligen 3% p.g.a. pyramiden med 1:a person 0,5% , 2:a person 0,5% och köparen 2%).
Och det är denna uträkning som du vägrar kommentera mer än att
"Pellets har fel"
Citat:
Ursprungligen postat av
ALLTIDFAKTA
Jag handlar 85% av min konsumtion (dvs av de varor och produkter som finns att få eller som våra snälla företag tar hem åt oss på beställning) via Lyoness Lojalitetsföretag och det är FAKTA! Det enda vi faktiskt inte kan handla alls idag är el, försäkringar, telefoni men resten kan den som bor i Storstockholm och i vissa andra delar av landet faktiskt få återbäring på via cashback och lojalitetsförmån.
Angående de punkter du hänvisar till så ler jag bara, ingenting av det du skriver är sant och det kommer du tids nog att bli varse.
Nej - här ljuger du.
Det går inte att lägga sin omsättning till 85% via Lyonessanslutna företag.
Vi har bett dig bevisa detta genom kvitton , men du har fortfarande suttit kvar i sandlådan.
Om detta nu mot förmodan är sant så gäller fortfarande följande
Vi har gått till Coop Forum - betalat 20% mindre för våra matkassar mot dina kassar från Kukkola Livs. Vi har dessutom erhållit 5% Cashback mot dina 2%.
Om du lägger ut 85.000:- på ett år på mat på Kukkola Livs så är vår matkostnad , samma varor som dina på 68.000:-.
Din Cashback (2%) på dina matinköp är 1700:-.
Vår Cashback (5%) på våra inköp är 3400:-.
Vi har lagt ut 68.000:- och fått tillbaka 3400:-. (Vår totala Kostnad = 64600:-)
Du har lagt ut 85.000:- och fått tillbaka 1700:- (Din totala kostnad = 83300:-)
Skillnad på 18700:- som vi sparar mot dig? Vem sitter i sandlådan och leker?
Citat:
Ursprungligen postat av
ALLTIDFAKTA
Bara en kort kommentar som du inte tycks ha förstått:
1) Man kan spara mycket pengar genom att använda sitt Lyonesskort när man handlar hos lojalitetsföretagen, dvs de företag som valt att köpa in detta lojalitetsprogram. Och att använda sig av förmånen att kunna handla presentkort och sen använda dem som betalmedel.
2) Och man kan tjäna pengar men bara om du arbetar seriöst och levererar resultat till företagen. Du kan INTE tjäna pengar på medlemsvärvning, det tjänar du inte en krona på, det är nämligen helt gratis att bli medlem, inga inträdesavgifter, inga årsavgifter, det är HELT GRATIS! Det du tjänar pengar på är marknadsföring, dvs. den omsättningsvolym du tillför de anslutna företagen. De som arbetar med detta gör helt enkelt en marknadsföringsinsats och om de inte lyckas styra någon handel till företagen så tjänar de heller inga pengar. Precis som i all annan provisionsbaserad affärsverksamhet, du får bara betalt efter prestation.
Så arbetar många säljare, om de inte säljer något så tjänar de heller inga pengar, väldigt enkelt och ett uråldrigt sätt att göra affärer på.
1) Men nej , vad är det du inte förstår? Vem i svenska folket vill handla presentkort?
Skall vi tillbaka till checksamhället?
Här har jag också bevisat , via Lyoness egna hemsida , att det enda sättet att beställa presentkort/värdecheckar är via lyoness egna hemsida. Svenska folket vill inte handla med presentkort som måste beställas för pengar!
2) Que? Skojar du? Det är medlemsvärvning som det går ut på , det är det som du trots allt tjänar pengar på. Värvar jag en medlem under mig så erhåller jag 0,5% i cashback av dennes transaktioner mot Lyoness anslutna företag.
Jag som privatperson tjänar inte ett piss på marknadsföring , jag som privatperson är ute efter att spara pengar , och 2% i cashback , ingen täckning , för att få lite täckning tvingas till presentkort (som dessutom måste köpas och beställas...) Glöm Det!
Off Topic: Du blandar äpplen och päron (Konsument & näringsidkare) och hänvisar till att man kan köpa presentkort (som man enligt Lyoness hemsidan inte kan förutom via Lyoness kontoret) på Kukkulo Livs... Hur pass inblandad är du i Kukkola Livs?
Citat:
Ursprungligen postat av
ALLTIDFAKTA
Men ni kan inte skilja på varken det ena eller det andra utan ni har bara en agenda och det är att sprida skit och lögner på nätet. Men vi bryr oss faktiskt inte mycket om ert trams, däremot ska ni inte få stå oemotsagda så ni får leva med att jag kommer att fortsätta att ta upp FAKTA varje gång ni skriver ert dravel. Men detta kommer att dö ut, ju mer Lyoness växer världen över, ju fler nöjda medlemmar vi blir, ju mer kommer sånt här trams att tystna, det är bara en fråga om tid...
När alla vet att jorden är rund så blir det väldigt svårt att fotsätta gapa "jorden är platt, jorden är platt"...

Min agenda består i att dels matematiskt bevisa att affärsiden är ett pyramidupplägg som inte håller när pyramiden blir för stor och dels att förklara för folk att Lyoness affärsidé är kass mot företagare när dom kan lägga 20.000Sek på egen marknadsföring som ger personer bra intryck och inte att dom förknippas med pyramidspel.
Din agenda däremot - ligger i att säga att vi har fel - men du kommer inte med ett endaste bevis mot vad det är vi har fel i.
Vi väntar på svar mot mina uträkningar.
Vi väntar på kvitton inscannade.
Vi väntar på utbetalningar från Lyoness på tusentals kronor inscannade.
Du har endast sagt att vi har fel - men sitter kvar i din sandlåda och bygger din pyramid som vi raserar gång på gång.