2013-02-03, 10:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurvajego
Constant

Att använda kortet är lika enkelt som vilket annat kort som helst.
Man drar det alltså i kortterminalen? :-)
Citat:
Däremot att förstå det ekonomiska systemet kräver en del kunskaper.
Vad måste man gå på kurs för att lära sig? Inte en chans att det är för att förstå att en viss butik ger 2% direkt och 3% som sparas. Om det är normalbegåvade personer ni rekruyterar så tar det högst en halvminut att förklara.

Menar du på fullt allvar att utbildningarna handlar on ovan?
Det är inte så att de handlar om hur man ska rekrytera nya, hur man själv kan satsa, och hur fantastiskt Lyoness är?
Citat:
Att förstå det ekonomiska systemet är nyckeln till att förstå vad som driver oss till dom företag som har valt att ansluta sig.
Att inga svenska kedjor anslutit sig kanske ni kan se som någon varningsklocka. Om inte dom tror på det, varför ska då jag göra det?

Och att förstå systemet, så svårt är det inte. Vad ska ni ha för kurser nästa år? Lär dig knyta skorna? Lär dig gå? Lär dig dricka vatten?
Citat:
Lyoness skapar lojala kunder till en låg kostnad för företagen, det gör tex inte Groupon, vilka Lyoness nu även har samarbete med, så vi kan få bonus på fantastiska erbjudanden från Groupon.
Dels tror inte företagen själva på det, då skulle du haft med ICA, Statoil etc, HP och Stadium hade varit med, inte företag som ni bara köper presentkort från
Citat:
När ni säger att det är värdelöst så är det era värderingar, jag vet flera företag som jag handlar hos som har helt andra erfarenheter, Lyoness har skapat en helt ny kundbas och några av dom har under sin tid som näringsidkare inte varit med om effektivare marknadsföring. Klart har en hel del företag inte fått samma tillströmning som andra.
Det beror på bransch och medlems täthet i närområdet.
Självklart kan enstaka företag tycka det är bra, annars vore det riktigt illa. Men de allra flesta företagen är inte med, och bland vissa som är med verkar ni bara vara helt vanliga kunder som köper deras presentkort.
Citat:
Du verkar rätt skärpt men använder din intelligens till att försöka slå hål på Lyoness och det är helt ok, många har försökt ingen har lyckats, varför?
Jag tycker jag lyckas ganska bra med att ifrågasätta er. Att det finns de som ändå skaffar kort och investerar kanske beror på att dom inte läst tråden eller på att dom inte funderar innan dom satsar.

För varje inlägg du gör här, blir det några till som läser tråden, och som därefter förhoppningsvis tänker en gång extra innan dom satsar.
Citat:
Att bräcka varandra i frågeställning och argumentation slår tyvärr inte hål på Lyoness som företag, att vinna en argumentation gör inte Lyoness illegalt.
Nu är det inte det _jag_ sysslar med i alla fall. Jag ifrågasätter, och några svarar.
Citat:
Du plockar ut vissa meningar och vänder emot, tar inte till dig helheten utan är bara ute för att bräcka den du argumenterar emot.
Näe, jag är saklig. Du kan titta på vad jag tidigare skrivit. Det kan hända att jag stundtals brusar upp, men det beror i så fall på att någon anklagar mig för något som inte är sant. Om du tittar på den här tråden, så ser du ganska snabbt var de osakliga inläggen kommer från.
Citat:
Du vill själv ha fakta och källor, du hävdar att Lyoness är en scam, kan du komma med en källa på det, Samt fakta som understryker det.
Till en början så kan du väl visa var jag säger att det är en scam. Titta gärna på svaret ovan också.
Citat:
Till sist utbildningarna handlar inte om hur du sätter in pengar utan hur du genom din egen konsumtion kan optimera dina förmåner från din egen konsumtion. Jag har själv inte lagt in en krona, däremot konsumerat en hel del, jag håller inte med dig om att det inte är lönt.
Menar du på fullaste allvar att ni behöver utbilda kortinnehavarna i att förstå vad 2% är?
Citera
2013-02-03, 12:00
Medlem
Constant

Nu håller du ganska låg nivå, ja du ifrågasätter, jag förklarar för dig men du kommer inte tillbaka med svar på det jag frågar dig. Du plockar fortfarande ut små fragment ur meningarna och vill visa dig skarp. Du verkar inte veta hur systemet fungerar, du kör med 2% + 3 bakom hur svårt kan det vara. Jag håller med dig inte ett dugg svårt.
Hur du däremot kan optimera dina bonusar utan att som du påstår lägga in pengar kräver däremot mer förståelse. Det går dom igenom där jag brukar gå på möten. Jag vet inte om du har varit på någon iformation och om du har det vad dom har sagt där.
Jag vet vad jag får för information.
Vi har fortfarande bara ca 12 000 medlemmar i Sverige, det är inte intressant för varken Lyoness eller kedjorna att i dagsläget installera kort system i butikerna. Tills vi är tillräckligt många för att det ska bli ekonomiskt försvarbart köper Lyoness presentkort av kedjorna.
Vi har sett det i stora delar av Europa hur kedjorna växlar över till cashback kortet.

Gör din egen research på det, gå till lyoness.se leta på företag, där får du upp i vänster kolumnen branscher osv. Utifrån det kan du slå på länder. Kolla då kedjor som KIKA, Baumax, Zielpunkt, SPAR osv. försök ge en förklaring till varför kedjor som dom har valt att ansluta sig.
Alla dom har börjat på precis samma sätt som kedjorna nu gör i Sverige.
Men jag kommer nog inte få ett svar på det utan det kommer väl något litet utdrag ur en mening som du vill ha svar på. Ifrågasättande.
Du påstår att du vill ha en dialog, en dialog bygger på frågor och svar som för konversationen framåt, vad du gör är bara att försöka hitta svagheter och slå hål på det. Tänk efter och kom tillbaka hur du ser på att ca 29 000 små och medelstora företag ca 400 kedjor samt ca 3000 webshoppar har valt att ansluta sig till Lyoness. Kan du det ska jag respektera dig, spelar ingen roll om det är positivt eller negativt men försök svara, jag svarar dig.

Och nej alla är inte med för alla ska inte vara med, då faller iden med Lyoness.( företag alltså )
Det är enkelt att se i backspegeln, för 10 år sedan i Österrike så var det många som slog sig för pannan och fattade inte hur man kunde vara så pantad att ens tro att det skulle funka, än mindre att det skulle vara ca 500 000 medlemmar idag. Idag är det verklighet i Österrike, så vad du gör är att slå ner på ca 500 000 medlemmar och indirekt kalla dom blåsta, eftersom du inte vill att folk ska ansluta sig. Det är ju ditt syfte, inte för att försöka skapa dig en bild vad det kan vara.

Såja nu har du några rader till att plocka ut fragment ur, men försök också svara på det jag frågar dig, tillsammans med dina utplockade meningar.
Citera
2013-02-03, 12:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Constant

Nu håller du ganska låg nivå, ja du ifrågasätter, jag förklarar för dig men du kommer inte tillbaka med svar på det jag frågar dig.
Innan jag går vidare, vill jag att du visar vad jag inte svarat på. Visa var du ställer en fråga som jag inte svarat på, tack!

Försök också lära dig att citera, det är betydligt enklare för alla att följa med då.

När du är klar med det, kan du fundera på varför det är _jag_ som ska svara på frågor om _din_ verksamhet.

Edit:
Citat:
Vi har sett det i stora delar av Europa hur kedjorna växlar över till cashback kortet.
Kan du ge något exempel på en stor livsmedels- eller drivmedelskedja som är anslutna till Lyoness, alltså där du kan dra kortet i en terminal de har?
Senast redigerad av constant 2013-02-03 kl. 12:34.
Citera
2013-02-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Man drar det alltså i kortterminalen? :-)
(constant)

Helt riktigt, eller så köper man presentkort. Allt för att man av egen vilja vill ha in pengar i systemet.

Vad måste man gå på kurs för att lära sig? Inte en chans att det är för att förstå att en viss butik ger 2% direkt och 3% som sparas.
(constant)

Antar att du måste gå dit? Du låter nyfiken Men du har helt rätt i att det inte handlar om det.

Om det är normalbegåvade personer ni rekruyterar så tar det högst en halvminut att förklara.
(constant)

Hur kan du veta hur lång tid det tar när du inte har en aning om vad som sägs?

Menar du på fullt allvar att utbildningarna handlar on ovan?
(constant)

Nej, det är du som håller på att gissar.

Det är inte så att de handlar om hur man ska rekrytera nya, hur man själv kan satsa, och hur fantastiskt Lyoness är?
(constant)

Nej, nu gissar du igen. Fördomar som tar vid?

Att inga svenska kedjor anslutit sig kanske ni kan se som någon varningsklocka. Om inte dom tror på det, varför ska då jag göra det?
(Constant)

I min värld ganska logiskt att kedjor väntar med att lägga miljoner på något som man inte vet om det slår eller inte. Kanske inte i din! Som du själv säger köper vi presentkort som det är redan. De gynnas ju redan som det är då, eller hur? Logiskt att vi behöver växa innan företag finner det mer intressant. Ödmjukt hoppas jag att lyoness kommer dit!

Och att förstå systemet, så svårt är det inte. Vad ska ni ha för kurser nästa år? Lär dig knyta skorna? Lär dig gå? Lär dig dricka vatten?
(Constant)

Haha, du frågar om systemet för att du inte vet. Sen säger säger du att det inte är svårt? Hur tänker du?

Dels tror inte företagen själva på det, då skulle du haft med ICA, Statoil etc, HP och Stadium hade varit med, inte företag som ni bara köper presentkort från
(Constant)

Har de tagit del av lika mycket info som du så blir det svårt att få sig en bild av det. Hoppas de tänker annorlunda när och om vi blir en kraft att räkna med. Återigen så hoppas jag vi kommer dit.

Självklart kan enstaka företag tycka det är bra, annars vore det riktigt illa. Men de allra flesta företagen är inte med, och bland vissa som är med verkar ni bara vara helt vanliga kunder som köper deras presentkort.
(Constant)

Enig med dig här, vi är inte stora i Sverige! Vissa tar del av vår konsumtion genom presentkort, (smart av de) andra inte. (växer vi kanske de tänker om?)

Jag tycker jag lyckas ganska bra med att ifrågasätta er. Att det finns de som ändå skaffar kort och investerar kanske beror på att dom inte läst tråden eller på att dom inte funderar innan dom satsar.
(Constant)

Nä, du gissar mycket och avslöjar dina fördomar. Satsar? Investeringar? Tänker en extra gång innan de satsar? Fördomar om att det är en scam alltså? Eller tolkar jag dig fel?

Menar du på fullaste allvar att ni behöver utbilda kortinnehavarna i att förstå vad 2% är?
(Constant)

Nej, det är dina påståenden eller försök i att vara fyndig

Gjorde ett försök att "citera" hoppas det fungerade, haha
Citera
2013-02-03, 12:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon1973
Gjorde ett försök att "citera" hoppas det fungerade, haha
Tror du verkligen att det var så jag menade?

Här finns för övrigt en tråd där man funderar över citeringsproblemet.

Om det är så att Lyonessanhängare har svårt att göra rätt på ett forum, så förstår jag varför man behöver utbildningar i att använda ett kort.
Citera
2013-02-03, 13:06
Medlem
Denial ain´t just a river in Egypt.

Har några bekanta som gått med i Lyoness, det är för övrigt samma personer som delar statusar/sidor via sociala medier där så pass säkra inkomster som roulettesystem, lotterier eller andra "lätta och säkra" sätt att tjäna pengar tas upp...det är även samma personer som får över 50 spammail om dagen till sin primära email.

Kära nån vad det ska slingras i sina svar på frågor här i tråden. Skulle nu Lyoness mot all förmodan eventuellt, kanske, möjligtsvis, chockerande, inte fungera kan ni ju alltid fokusera på ny karriär inom politiken istället.

Förresten, alla ni förespråkare av Lyoness har vunnit en resa i mitt lotteri, allt jag behöver är era Visakortsnummer för verifikation av era identiteter så kommer resan på posten sen (promise!), den går österut så ni kan spekulera i de nya lovande marknaderna där borta för Lyoness vinning, perfekt, då kan ni även göra avdrag som tjänsteresa sen.
Citera
2013-02-03, 13:43
Medlem
Citat:
Tror du verkligen att det var så jag menade?

Här finns för övrigt en tråd där man funderar över citeringsproblemet.

Om det är så att Lyonessanhängare har svårt att göra rätt på ett forum, så förstår jag varför man behöver utbildningar i att använda ett kort.

Nej, det tror jag inte.

Ok, tack. Men jag är inte så intresserad så jag hoppar det. Ungefär som du kan göra med Lyoness. Men tack för att du skickade mig till en källa. Jag har hänvisar dig till kontoret (som källa) ang. Lyoness, men förstår om du hoppar det.

Precis vi tar oss till en källa och skaffar info därifrån. Jag kommer inte bli rik, konsumerar bara lite smartare. Helt valfritt. Jag fann det mycket intressant men tänker inte "jobba" vidare mycket.
Ha det bra
Citera
2013-02-03, 14:44
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon1973
Nej, det tror jag inte.

Ok, tack. Men jag är inte så intresserad så jag hoppar det. Ungefär som du kan göra med Lyoness. Men tack för att du skickade mig till en källa. Jag har hänvisar dig till kontoret (som källa) ang. Lyoness, men förstår om du hoppar det.

Precis vi tar oss till en källa och skaffar info därifrån. Jag kommer inte bli rik, konsumerar bara lite smartare. Helt valfritt. Jag fann det mycket intressant men tänker inte "jobba" vidare mycket.
Ha det bra
Vad yrar du om?

Jag påpekade att det är bra om ni citerar, sedan länkade jag till en tråd där man diskuterar en sådan fråga.

Vad menar du att det har med "källa" att göra?
Citera
2013-02-03, 19:19
Medlem
Citat:
Jo, vill man vara med i själva pyramidspelet så får man självklart betala.

Här kommer ett inlägg om pyramidspel, ok inte uttryckt scam.
Du svarar fortfarande inte på varför du tror att ca 29 000 små och medelstora företag,ca 400 kedjor samt ca 3000 webshoppar har valt att ansluta sitt företag till Lyoness.

Du visar upp din okunskap samt fördomar och försöker raljera. Jag hänvisar vidare till sidor där du kan läsa på och skaffa dig ett underlag, men du väljer att leta efter kryphål.
Nu vill du också vända det till varför du ska svara på mina frågor.
Det är du som ifrågasätter jag ger dig svar, du väljer att plocka ut något fragment och ifrågasätta det vidare.
Det är bara 2 kedjor i Österrike som tar kortet. Ziehlpunkt och SPAR. Inte dom största men ändock ganska täckande.
En del länder har Carrefour anslutit sig, men som sagt än så länge presentkort.
Du väljer att se det negativt, helt ok men du svarar som sagt inte på varför du tror att alla dessa företag har valt att ingå ett samarbete med Lyoness.
Det känns ganska meningslöst att argumentera här, jag noterade det för ganska längesedan.
Lycka till, vi kan höras om ett år och stämma av hur mycket Lyoness har utvecklats under det här året.
Citera
2013-02-03, 19:33
Medlem
constants avatar
Citat:
Det är du som ifrågasätter jag ger dig svar, du väljer att plocka ut något fragment och ifrågasätta det vidare.
Om du anser att det är "fragment" och osaklig kritik att inte en enda livsmedelskedja eller drivmedelskedja här tar kortet, och att jag med flera anser det besvärligt att behöva köpa presentkort på webben för att köpa en vinterjacka, så förstår jag att du tycker jag är jobbig.
Citat:
Lycka till, vi kan höras om ett år och stämma av hur mycket Lyoness har utvecklats under det här året.
Det tycker jag absolut att vi kan göra, då kan vi se hur många kedjor som är anslutna, hur många som har era kortterminaler och så vidare.

Tills dess kanske du kan kolla upp hur mycket varje kort omsätter.

Hej då!
Citera
2013-02-04, 08:25
Medlem
Constant

Jag noterar att du fortfarande visar upp din okunskap.
Du kommer med ditt sista halmstrå om att varför ingen livsmedels eller bensin kedja har anslutit sig. ( I Sverige för tydlighetens skull )
Det kommer, vi måste växa oss större först, vi är som sagt bara ca 12 000 medlemmar i Sverige. Som jag har påtalat för dig tidigare så var inte kedjorna med i Österrike från start heller, kedjorna kom så småningom och nu börjar dom gå över till kortet en efter en. Jag gav dig två livsmedels kedjor som numera tar kortet, se förra inlägget. Jag har påtalat att Baumax gick över till kortet i nio länder i höstas.
Du frågar men kommer aldrig tillbaka med en reflektion när jag ger dig svar, ynkligt.

Jag har även frågat dig vad du tror att alla dessa företag har sett hos lyoness eftersom du hela tiden påtalar att det är helt värdelöst och aldrig kommer att funka. Du kan inte komma tillbaka med ett enda svar varken negativt eller positivt, du fortsätter bara att plocka ut lösryckta meningar och försöker raljera och skapa rädslor hos andra.
Den enda skillnaden mellan framgångsrika och icke framgångsrika människor är hur du hanterar dina rädslor.
Jag önskar dig lycka till i ditt liv, så stämmer vi av här om ett år var Lyoness Sverige befinner sig då.
Citera
2013-02-04, 08:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Jag önskar dig lycka till i ditt liv, så stämmer vi av här om ett år var Lyoness Sverige befinner sig då.

Vad har hänt sedan tråden startade 2011-06-15?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in