Citat:
Man drar det alltså i kortterminalen? :-)
Ursprungligen postat av Kurvajego
Constant
Att använda kortet är lika enkelt som vilket annat kort som helst.
Att använda kortet är lika enkelt som vilket annat kort som helst.
Citat:
Vad måste man gå på kurs för att lära sig? Inte en chans att det är för att förstå att en viss butik ger 2% direkt och 3% som sparas. Om det är normalbegåvade personer ni rekruyterar så tar det högst en halvminut att förklara.
Däremot att förstå det ekonomiska systemet kräver en del kunskaper.
Menar du på fullt allvar att utbildningarna handlar on ovan?
Det är inte så att de handlar om hur man ska rekrytera nya, hur man själv kan satsa, och hur fantastiskt Lyoness är?
Citat:
Att inga svenska kedjor anslutit sig kanske ni kan se som någon varningsklocka. Om inte dom tror på det, varför ska då jag göra det?
Att förstå det ekonomiska systemet är nyckeln till att förstå vad som driver oss till dom företag som har valt att ansluta sig.
Och att förstå systemet, så svårt är det inte. Vad ska ni ha för kurser nästa år? Lär dig knyta skorna? Lär dig gå? Lär dig dricka vatten?
Citat:
Dels tror inte företagen själva på det, då skulle du haft med ICA, Statoil etc, HP och Stadium hade varit med, inte företag som ni bara köper presentkort från
Lyoness skapar lojala kunder till en låg kostnad för företagen, det gör tex inte Groupon, vilka Lyoness nu även har samarbete med, så vi kan få bonus på fantastiska erbjudanden från Groupon.
Citat:
Självklart kan enstaka företag tycka det är bra, annars vore det riktigt illa. Men de allra flesta företagen är inte med, och bland vissa som är med verkar ni bara vara helt vanliga kunder som köper deras presentkort.
När ni säger att det är värdelöst så är det era värderingar, jag vet flera företag som jag handlar hos som har helt andra erfarenheter, Lyoness har skapat en helt ny kundbas och några av dom har under sin tid som näringsidkare inte varit med om effektivare marknadsföring. Klart har en hel del företag inte fått samma tillströmning som andra.
Det beror på bransch och medlems täthet i närområdet.
Det beror på bransch och medlems täthet i närområdet.
Citat:
Jag tycker jag lyckas ganska bra med att ifrågasätta er. Att det finns de som ändå skaffar kort och investerar kanske beror på att dom inte läst tråden eller på att dom inte funderar innan dom satsar.
Du verkar rätt skärpt men använder din intelligens till att försöka slå hål på Lyoness och det är helt ok, många har försökt ingen har lyckats, varför?
För varje inlägg du gör här, blir det några till som läser tråden, och som därefter förhoppningsvis tänker en gång extra innan dom satsar.
Citat:
Nu är det inte det _jag_ sysslar med i alla fall. Jag ifrågasätter, och några svarar.
Att bräcka varandra i frågeställning och argumentation slår tyvärr inte hål på Lyoness som företag, att vinna en argumentation gör inte Lyoness illegalt.
Citat:
Näe, jag är saklig. Du kan titta på vad jag tidigare skrivit. Det kan hända att jag stundtals brusar upp, men det beror i så fall på att någon anklagar mig för något som inte är sant. Om du tittar på den här tråden, så ser du ganska snabbt var de osakliga inläggen kommer från.
Du plockar ut vissa meningar och vänder emot, tar inte till dig helheten utan är bara ute för att bräcka den du argumenterar emot.
Citat:
Till en början så kan du väl visa var jag säger att det är en scam. Titta gärna på svaret ovan också.
Du vill själv ha fakta och källor, du hävdar att Lyoness är en scam, kan du komma med en källa på det, Samt fakta som understryker det.
Citat:
Menar du på fullaste allvar att ni behöver utbilda kortinnehavarna i att förstå vad 2% är?
Till sist utbildningarna handlar inte om hur du sätter in pengar utan hur du genom din egen konsumtion kan optimera dina förmåner från din egen konsumtion. Jag har själv inte lagt in en krona, däremot konsumerat en hel del, jag håller inte med dig om att det inte är lönt.
Men du har helt rätt i att det inte handlar om det.