2014-04-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Tyvärr Tallisker så har du fel i allt. Både om arbetsgivare och företagsledare. Om du skulle veta vilka som (också) sitter och läser här och var i trådarna skulle du nog inte sova lika gott om nätterna :-)

Detta handlar inte om att lägga energi på någon man inte är intresserad av, det handlar om ge människor en vettig chans att skilja på ett erbjudande och ett lurendrejeri. Lyoness är scam, Lyoness är pyramidspel och Lyoness är ett enda stort lurendrejeri. Inget annat. Folk längre upp i pyramiden som drar in nya längre ned är inget annat än uppviglare och huliganer.

Fakta

1) Lyoness har påstått att man aldrig blivit fällda i domstol.

Sanningen: Lyoness har blivit fällda i domstol inte bara i ett utan i ett helt gäng fall. Man har i panik dessutom både ingått förlikningar och gjort mycket klantiga försök att måla om sitt varumärke. Domar m.m. framgår i tidigare inlägg.

2) Lyoness påstår att uttalanden från olika "professorer" ska bevisa att [de som är dumma mot Lyoness d.v.s. domstolar som fällt Lyoness etc.] Lyoness har rätt.

Sanningen: Lyoness har betalat akademiker för att uttala sig på sätt som Lyoness kan vrida till sin fördel. Uttalandena har ingen juridisk bärighet. Dessutom om man läser akademikernas originaluttalanden är de inte alls så "Lyoness"-positiva som Lyoness själva vill göra gällande. D.v.s. det Lyoness kör med i detta fall är rent trams.

3) Lyoness påstår att man har "samarbeten" med stora företag / välkända varumärken.

Sanningen: Lyoness har vida tredje part köpt in presentkort/presentcheckar som avser kända varumärken. Dessa erbjuds sedan medlemmarna inom ramen för Lyoness olika program/erbjudanden. Lyoness försöker där få det att se ut som att respektive varumärke är en partner och "med" på upplägget. I själva verket har samtliga företag vi kontaktat sagt att de inte har samarbete alls med Lyoness och de flesta är mycket upprörda - Lyoness kan räkna med kommande rättsligt efterspel i flera av fallen. När det börjar osa katt lyfter Lyoness upp t.ex. BauMax som exempel - Lyoness har ett begränsat samarbete med _en_ aktör där de huvudsakliga aktiviteterna är begränsade till ett fåtal öststatsländer. Inte mycket att hänga i julgranen med andra ord.

Mail från flera av dessa företag har postats i tråden och styrker det faktum att Lyoness och dess företrädare ljuger om samarbeten för egen vinning och till skada för annan.

4) Lyoness hänvisar till Lyoness Scam Review som en "oberoende" site som uttalar sig om Lyoness.

Sanningen: Lyoness Scam Review är en site med uteslutande Lyoness-reklam, aktiverad av och underhållen av företrädare för Lyoness som försökt dölja sin identitet genom anonyma domänregistrationer m.m.

5) Lyoness hänvisar till ISO-standarder, TUV m.m. för att legitimera sin verksamhet

Sanningen: ISO eller TUV m.f. säger ingenting om att en verksamhet är legitim, pålitlig eller något annat. Ett ISO-certifierat företag kan t.o.m. bedriva brottslig verksamhet. Certifieringarna handlar om hur man följer vissa processer. De har ingenting med företagets legitimitet, vandel eller liknande att göra. Jag har tidigare efterlyst en detaljerad ekonomisk redovisning över Lyoness verksamhet. Någon sådan kommer naturligtvis inte att ges då verksamheten i sig inte har rent mjöl i påsen.

6) Lyoness påstår att man enbart är ett lojalitetsprogram

Sanningen: I Lyoness egna användarvillkor (som postats ett flertal gånger tidigare i tråden) framgår med all önskvärd tydlighet att Lyoness är ett pyramidupplägg som handlar exakt om det ledningen sagt, d.v.s. "position, position, position". Inget annat. Villkoren och uppläggen är så komplexa att ingen "vanlig" konsument har en rimlig chans att ens förstå vad man förbinder sig till eller hur villkoren fungerar. Detta är givetvis medvetet från Lyoness sida.

Som jag förklarat tidigare dök Lyoness upp i utkanterna av ett annat utredningsarbete och det vore därför synd att inte använda det "överblivna" underrättelsematerialet.

Ett särskilt tack ska riktas till de Lyoness-företrädare som konsekvent registrerat nya konton m.m. för att försöka göra reklam för Lyoness här i tråden, få det att se ut som fler är positiva till Lyoness etc. Ni har på ett förtjänstfullt sätt satt strålkastarljuset på en rad företrädare för den svenska grenen av Lyoness. Efter vederbörlig kontroll av dessa företrädare har det konstaterats att misstankar om - men inte begränsat till - skattebrott föreligger i ett flertal fall och därför har Skatteverket och EBM erhållit ett antal snyggt uppställda och informativa underlag. Finns således ett antal personer som kan förvänta sig lite ny post från Skatteverket m.fl. under 2014.

När det gäller SAS kan jag bara konstatera att SAS villkor och samarbeten är mycket tydliga och konkreta i jämförelse med Lyoness.

Vad fint att försöka hota personer här inne med att du vet vem de är eftersom du tittat på fb och hittat lite information... ditt detektivarbete är fantastiskt. Skatteverket är verkligen intresserade av hur mycket rabatt människor fått tillbaka på sina inköp. misstänker att du står utanför Coop och ICA också och tar alla människor där som fått en 25 kr lapp i lådan som de använder som betalning. eller på Coop som smögit in det i systemet via att man betalar med deras medmera kort.. Tycker att du ska spendera ett par timmar om dagen iaf att jaga alla dessa människor. Du vet ju kanske inte att man skattar inte för rabatter i Sverige? eller hur gör du själv? tar du upp rabatterna du får i din självdeklaration.

Det finns inga skattesmitare i Lyoness så kom inte med massa falska påstående eller hot. De som är anställda vilket du redan hängt ut betalar säkert skatt eller du tror att man fuskar där också ? kanske ett pyramidspel även med deras löner ? Kanske går en viss % upp i ledet där.

Sen försöka hota med att både den ena och andra tittar på flashback för sin uppfattning om rätt och fel är väl ganska befängt ? Tro fan inte jag som företagare letar information där människor som använder sig av användarnamn av kända massmördare eller liknande nickandes tas på allvar ? Nu får du för fan ändå ge dig? Detta forum är för de sura som känner att de har en plikt i att försöka varna folk för att få rabatt via ett kort för att någon skulle tjäna på det... Om du skickar dina kunder till mig som företag så tjänar jag på nya kunder, då har jag inga problem att ge dig en "liten kickback" på det. Så har företagsbranschen fungerat i alla är. Men det upptäcker du säkert sen när du blir stor. Tänk på att din arbetsgivare tar en liten del av din lön också.. men jag orkar inte gå in i diskussionen. När jag drev eget företag så gjorde jag det för att tjäna pengar på mina anställda. Kalla det pyramidspel om du vill. Jag fick bra betalt iaf och gjorde endast en liten del av jobbet.
Citera
2014-04-03, 00:03
Medlem
fetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LyoBoy
Nåväl, när Lyoness kommit in i FAS 3 (och det kommer ske inom en snar framtid, tro mig ! och oavsett hur avogt inställda och puckade ni än är....) vilket innebär konkret att du(som har ett Lyoness Cashback-kort) kommer kunna dra ditt Lyoness Cashback-kort i en fysiskt Lyoness-ansluten butik/affär/varuhus/restaurang/bensinstation/frisörsalong etc etc, alltså inte bara via dagens näthandelsmöjligheten, och få RABATT och BONUS. Eller ännu bättre, både BETALA och få ett köp registrerat via en Lyoness App som också redan idag är ett faktum.
Och då, d.v.s. i FAS 3 Mr Bovfinken, så kan du ju fortsätta med matshoppa med ditt lilla fina ICA och MedMera-kort (som du verkar känna dig så trygg med) hemma i lilla trygga Svedala.

Skål för Lyoness !

Strax efter trådstarten hösten/vintern 2011 klev LyoBoy in och försvarade Lyoness mot alla anklagelser om pyramidspel, scam och så vidare. Som en sann profet förutspådde han tiden som komma skulle. Har NÅGOT hänt sedan 2011? Den enda FAS 3 Lyoness trogna följare får uppleva är nog den via arbetsförmedlingen...
Citera
2014-04-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallisker
Vad fint att försöka hota personer här inne med att du vet vem de är eftersom du tittat på fb och hittat lite information... ditt detektivarbete är fantastiskt. Skatteverket är verkligen intresserade av hur mycket rabatt människor fått tillbaka på sina inköp. misstänker att du står utanför Coop och ICA också och tar alla människor där som fått en 25 kr lapp i lådan som de använder som betalning. eller på Coop som smögit in det i systemet via att man betalar med deras medmera kort.. Tycker att du ska spendera ett par timmar om dagen iaf att jaga alla dessa människor. Du vet ju kanske inte att man skattar inte för rabatter i Sverige? eller hur gör du själv? tar du upp rabatterna du får i din självdeklaration.

Det finns inga skattesmitare i Lyoness så kom inte med massa falska påstående eller hot. De som är anställda vilket du redan hängt ut betalar säkert skatt eller du tror att man fuskar där också ? kanske ett pyramidspel även med deras löner ? Kanske går en viss % upp i ledet där.

Sen försöka hota med att både den ena och andra tittar på flashback för sin uppfattning om rätt och fel är väl ganska befängt ? Tro fan inte jag som företagare letar information där människor som använder sig av användarnamn av kända massmördare eller liknande nickandes tas på allvar ? Nu får du för fan ändå ge dig? Detta forum är för de sura som känner att de har en plikt i att försöka varna folk för att få rabatt via ett kort för att någon skulle tjäna på det... Om du skickar dina kunder till mig som företag så tjänar jag på nya kunder, då har jag inga problem att ge dig en "liten kickback" på det. Så har företagsbranschen fungerat i alla är. Men det upptäcker du säkert sen när du blir stor. Tänk på att din arbetsgivare tar en liten del av din lön också.. men jag orkar inte gå in i diskussionen. När jag drev eget företag så gjorde jag det för att tjäna pengar på mina anställda. Kalla det pyramidspel om du vill. Jag fick bra betalt iaf och gjorde endast en liten del av jobbet.

Du har fått det helt om bakfoten. Jag tror inte heller att du riktigt förstått att det finns en hel del folk här på FB som du uppenbarligen inte förväntar dig hitta här. Så jag sitter här och småler - ganska brett - just nu...

När jag talar om skattesmitare m.m. så menar jag inte "fotfolket" som får små bonusar eller liknande, eller för den delen en del av de som skriver här. Jag pratar om folk högre upp i strukturen - och det behöver inte röra sig om pengar knutet till Lyoness. Det handlar om att Lyoness har ett tydligt inslag av människor som har en väldigt, milt uttryckt, syn på lagar, regler, skatter m.m. Visst - många företagare försöker bända lite på reglerna men här handlar det om personer som inte bara bänder på reglerna utan gör det genom att lura andra. Lyoness är ett lurendrejeri - inget annat.

Sedan har du givetvis rätt att tycka att jag har fel - och jag har rätt att tycka att du har fel. Problemet är att ni försvarar Lyoness på samma sätt som en hjärntvättad försvarar Livets ord, Scientologerna eller andra sektliknande organisationer.

Jag har tidigare skjutit er argumentation om att aldrig blivit fällda i rätt etc. totalt i sank inklusive påvisat dokumentationen. Samt ett antal andra punkter - för att inte tala om all annan överbevisning andra skribenter i tråden lagt till.

Det du med många andra konstant blundar för / inte vill erkänna är att i den riktiga världen utanför pyramid-lurendrejeriet där ni bor så sker upplägg med ersättning för att dra in nya kunder m.m. efter mycket enkla och tydliga regler. Du fixar en kund, får finders fee på x% eller en annan tydlig ersättning. Men läs era egna villkor - snårigare finns inte. De är skrivna för att lura folk och samtidigt hålla Lyoness "skadefria", inget annat.

Dessutom - återigen - är det mesta av det Lyoness säger falskt. Ni har i princip inga samarbeten med någon stor leverantör. Ni har blivit påkomna med lögner gång, på gång, på gång.

Lyoness är likställt med lurendrejeri. Punkt.
Citera
2014-04-03, 08:40
Medlem
Tallisker: Här i staden jag bor är det ganska mycket som är anslutet och
min fru kan handla det mesta med tanke på konsumtionen legat över 150.000 kr / år..
det är beroende på vad man letar efter. Näthandeln fungerar som ett bra komplement till det
som ännu inte är lojalitetsföretag.

Öh - Då undrar jag VAD och VAR handlar ni då? Eftersom det endast är , och jag repeterar , 357 företag i HELA SVERIGE som accepterar "Caschback Card".
(INGA dubletter är borttagna)
Resterande företag är endast Onlineshopping/Mobilvärdecheckar/Värdechecksförsäljning.

Visa för mig HUR ni kommer upp i en spendering på 150k/år på de företag som är anslutna?
Namnge företaget ni handlat på och för vilken summa
(OBS! Utan Presentkort/Värdecheckar!)

Lojalitetföretag runt i vårt avlånga land registrerar sina kunder via en MTERM (googla det vet ja)
så får kunderna ett kort direkt i handen. Det finns t.o.m företaget egna lilla logg uppe i hörnet nu för
tiden har jag sett. Därimot. Om du endast vill ha ett digitalt kort i mobilen
kan du registrera dig med det på Lyoness egna sida. Då ska du handla för en summa
innan du får ditt kort med stansat namn och nummer. Du kan även få ett kort via en flyer ...
då får du också ett kort direkt i handen. Vill du att jag ska skicka en till dig ???
då behöver du inte handla för några 9500 kr iaf. Har du handlat för 9500 kr har du däremot fått insatt 180 kr
på ditt bankkonto som du kan handla på SAS med ditt Coop medmera

Svar Nej det stämmer inte.
Jag får INTE ett kort direkt - Jag får ett medlemsnummer och inloggning så jag kan köra via tradedoubler - vilket jag bajsar i eftersom det inte ger mig ett piss jämfört med att använda andra kort. Och du kan heller itne skicka mig något kort eftersom det endast är ett provisorikst och jag måste handla för 9500:- för att få ett kort.

6.1. Hur får jag mitt Lyoness Cashback Card?
När du har registrerat dig som Lyoness-medlem kan du se, skriva ut och använda ditt virtuella Cashback Card på dina medlemssidor i Online Office när som helst. Har du registrerat dig genom en Friendship Flyer kan du dessutom använda ditt provisoriska Cashback Card (Blue Light Card) direkt. När du har handlat för sammanlagt 9 500 kronor skickas ett personligt Cashback Card till dig i brevlådan.

När jag dessutom handlat för 9500:- på mitt MedMera kort så får jag 180:- på mitt MedMera kort som jag kan handla för + 9500EB poäng eftersom jag betalade med mitt Eurobonus kort.

Sen är det så här med pyramid spel att det är viktigast att vara in först.
Men i Lyoness fungerar det tyvärr inte så för då hade somliga varit otroligt nöjda och rika idag.

Intressant invinkel.... Helt plötsligt så är Lyoness ett pyramidspel eller?

Svara mig på detta
Om jag registerer en privatperson. Som registrerar ett företag.
Företaget registrerar 500 kunder. Vem i denna kedjan tjänar mest ?

I ett klassiskt pyramidspel: Den som är först eller hur ?

Detta är inte ett pyramidspel du beskriver , du beskriver endast ett företags uppbyggnad.

Det som signifierar ett pyramidspel är följande (Som har beskrivits tidager otaliga gånger)
Jag registrerar ett företag
Företaget registrerar 10 kunder (Som betalar till företaget)
Dessa 10 kunder - för att dom skall tjäna pengar (och inte bara företaget)måste registrera 10 kunder var.
Och sen fortsätter det i en pyramid där basen betalar toppen som tjänar massor av pengar.

Men jag har iofs inget emot pyramidspel , mitt argument är att kortet suger och är det sämsta som finns... Jag skulle ALDRIG betala för att ha ett kort (Nej , jag gör inte det idag på något av mina kort). Och har jag ett kort så skall det gå att använda.
357 Butiker varav alla är småbutiker som "Vonnas Bokföring i Haninge" eller "Krokslätts Livs i Mölndal" eller "OPTIKBAREN AB i Stockholm"
Tyvärr , det finns ingen möjlighet att komma upp i 150k/år och vad gäller tradedoubler har jag andra kort som jag annvänder dagligen (EB exempelvis) och då samlar jag all Bonus på det , för att jag skall använda ytterligare ett kort , eller byta ut mitt kort så får man komma upp med en vettig idé.
Och kom inte med lögnen om att det växer - det har varit små fjant butiker sedan starten 2011 och ingenting har hänt....

*Åker till Aruba med mina EB poäng i sommar*
Citera
2014-04-03, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Du har fått det helt om bakfoten. Jag tror inte heller att du riktigt förstått att det finns en hel del folk här på FB som du uppenbarligen inte förväntar dig hitta här. Så jag sitter här och småler - ganska brett - just nu...

När jag talar om skattesmitare m.m. så menar jag inte "fotfolket" som får små bonusar eller liknande, eller för den delen en del av de som skriver här. Jag pratar om folk högre upp i strukturen - och det behöver inte röra sig om pengar knutet till Lyoness. Det handlar om att Lyoness har ett tydligt inslag av människor som har en väldigt, milt uttryckt, syn på lagar, regler, skatter m.m. Visst - många företagare försöker bända lite på reglerna men här handlar det om personer som inte bara bänder på reglerna utan gör det genom att lura andra. Lyoness är ett lurendrejeri - inget annat.

Sedan har du givetvis rätt att tycka att jag har fel - och jag har rätt att tycka att du har fel. Problemet är att ni försvarar Lyoness på samma sätt som en hjärntvättad försvarar Livets ord, Scientologerna eller andra sektliknande organisationer.

Jag har tidigare skjutit er argumentation om att aldrig blivit fällda i rätt etc. totalt i sank inklusive påvisat dokumentationen. Samt ett antal andra punkter - för att inte tala om all annan överbevisning andra skribenter i tråden lagt till.

Det du med många andra konstant blundar för / inte vill erkänna är att i den riktiga världen utanför pyramid-lurendrejeriet där ni bor så sker upplägg med ersättning för att dra in nya kunder m.m. efter mycket enkla och tydliga regler. Du fixar en kund, får finders fee på x% eller en annan tydlig ersättning. Men läs era egna villkor - snårigare finns inte. De är skrivna för att lura folk och samtidigt hålla Lyoness "skadefria", inget annat.

Dessutom - återigen - är det mesta av det Lyoness säger falskt. Ni har i princip inga samarbeten med någon stor leverantör. Ni har blivit påkomna med lögner gång, på gång, på gång.

Lyoness är likställt med lurendrejeri. Punkt.

Du svarade inte på vem som tjänade mest i min fråga ? Trodde alla lurendrejeriföretag som du kallar dem borde ha samma upplägg? Vem tjänar mest ?

Sen är du ute och reser igen ang samarbeten som du påstår inte existerar, eftersom avtal ints göra direkt med ex Lekmer eller Zalando. Samma som alla andra företag som använder dem. Det går via ett annat avtal. Därimot är det såklart ett skrivet avtal med att Lyoness får använda deras logga. Så funkar det fdi

Men denna diskussionen kommer inte leda någonstans så fortsätt du att smutskasta Lyoness så fortsätter jag med mitt företag och Lyoness fortsätter att bygga upp Lyoness i Sverige. Vi kan väl se om 1 år igen om du fortfarande hänger här och klankar ner på företagen och luddiga avtal eller du bytt taktik då.

Konstigt att folk kan "lura" andra om avtalen är så luddiga. Med andra ord skulle det endast vara en handfull personer som förstod dessa omöjliga avtal. Skönt att man är en av dessa fast jag inte ens är medlem.

Fortsätt gärna att försöka varna människor för Lyoness, men om det inte finns några företag att handla från så kan man egentligen undra hur någon ska tjäna några pengar ?

Du har noll koll på verkligheten och försök du hota med både det ena och andra. Först var det att somliga personer i Sverige skulle få brev från Skatteverket och nu helt plötsligt så var det inte så längre. Med tanke på att de flesta som varit involverade i Lyoness i Sverige och således borde vara de skattesmitare du ref till är folk jag antagligen träffat.

Vi kan väl säga att Lyoness sektliknade fester alltid inleds med att man går igenom vem som bäst lurat någon idag och varje gång ringer man i en stor klocka och dricker blod från en ny medlem. Sen har man en tävling om vem som lurat skatteverket mest senaste månaden. Man kan vinna en resa sponsrad från något företag som Lyoness egentligen inte har ett avtal med och det avslutas alltid med att man gör en plan på vilka företag och privatpersoner som ska bli nästa offer.... Du skulle sett de filmerna !! Du som verkar vara en sån hacker" kan säkert få ner dem från nätet också. Du kanske kan försöka hota dig till dem? Du vet att alla i toppen i Lyoness köpt samma positioner i Vemma, Nuskin, Forever, Herbalife samt en rad andra sekter och företag. Så egentligen är det bara skattesmitare, skurkar och banditer som driver alla dina favoritföretag.

Nä vill du se pyramider tycker jag att du ska ta en resa till Egypten och res gärna via ett "fusk" anslutet företag och använd gärna både coop medmera, amex och SAS, fan tror jag har någon rabattkupong jag kan skicka till dig också.

Nä nu ska jag bada i pengar och vaska konjak innan jag ska se vem som står på tur i listan att luras till ett rabattkort idag....
Citera
2014-04-03, 10:08
Medlem
Citat:
Du svarade inte på vem som tjänade mest i min fråga ? Trodde alla lurendrejeriföretag som du kallar dem borde ha samma upplägg? Vem tjänar mest ?

Sen är du ute och reser igen ang samarbeten som du påstår inte existerar, eftersom avtal ints göra direkt med ex Lekmer eller Zalando. Samma som alla andra företag som använder dem. Det går via ett annat avtal. Därimot är det såklart ett skrivet avtal med att Lyoness får använda deras logga. Så funkar det fdi

Men för i... "annat avtal"? Först ljuger ni om att det finns avtal? Sedan säger du att det går via "ett annat" avtal? Visa upp ett sådant avtal här då.... (Ah, ja just det, Lyoness köper upp presentkort etc. och försöker få det att se ut som att man samarbetar med de företagen... Lurendrejeri.)

Citat:
Men denna diskussionen kommer inte leda någonstans så fortsätt du att smutskasta Lyoness så fortsätter jag med mitt företag och Lyoness fortsätter att bygga upp Lyoness i Sverige. Vi kan väl se om 1 år igen om du fortfarande hänger här och klankar ner på företagen och luddiga avtal eller du bytt taktik då.

Lycka till du... Uppföljning om ett år. Taget.

Citat:
Konstigt att folk kan "lura" andra om avtalen är så luddiga. Med andra ord skulle det endast vara en handfull personer som förstod dessa omöjliga avtal. Skönt att man är en av dessa fast jag inte ens är medlem.

Eh.... det är just det som är grejen. Avtalen ÄR luddiga för att meningen ÄR att lura folk.

Jättebra att du förstår avtalen, då kan du förklara lifeline och upline-upplägget samt positionerna m.m. för oss vanliga dödliga. Faktum är att jag har en affärsmöjlighet åt dig: Två erkänt skickliga advokater samt en domare har fått kika på villkor/avtal. De skulle utifrån dessa aldrig råda någon att skriva på / acceptera dessa avtal. Du har med andra ord en sagolik affärsmöjlighet här som juridiskt expertråd att utbilda dem på ny praxis inom svensk avtalsrätt!

Citat:
Fortsätt gärna att försöka varna människor för Lyoness, men om det inte finns några företag att handla från så kan man egentligen undra hur någon ska tjäna några pengar ?

Vet du vad - marknaden klarar sig utmärkt utan Lyoness. Den har klarat sig ett par tusen år faktiskt.

På dig låter det som att det inte skulle finnas företag att handla ifrån om inte Lyoness fanns? Knappast troligt va...? Lyoness tillför inget mervärde till marknaden åt något håll. Som konsument tjänar jag bättre på Eurobonus/Mastercard/Diners whatever och som företag är det betydligt bättre att satsa tusenlapparna på att fixa till sin webb så att den håller bra kvalitet, har bra innehåll och är snyggt länkad så att jag förbättrar min synlighet. Det ger betydligt mer värde för pengarna än Lyoness. Inga pyramider där heller, positioner etc.

Citat:
Du har noll koll på verkligheten och försök du hota med både det ena och andra. Först var det att somliga personer i Sverige skulle få brev från Skatteverket och nu helt plötsligt så var det inte så längre. Med tanke på att de flesta som varit involverade i Lyoness i Sverige och således borde vara de skattesmitare du ref till är folk jag antagligen träffat.

Du verkar ha lite svårt att tolka det som skrivs. Jag skrev att detta inte rör "fotfolket". Det rör de högre upp i strukturen (en del är utlandsbosatta svenskar också). Vad Skatteverket beslutar om och inte kan jag inte råda över. Hade du tänkt ett steg längre hade du insett att det egentligen är bra för Lyoness - om ni är seriösa - att sådana företrädare städas ut / synas eftersom Lyoness för sin egen skulle borde vara intresserade av att inte ha oseriösa företrädare.

Citat:
Vi kan väl säga att Lyoness sektliknade fester alltid inleds med att man går igenom vem som bäst lurat någon idag och varje gång ringer man i en stor klocka och dricker blod från en ny medlem. Sen har man en tävling om vem som lurat skatteverket mest senaste månaden. Man kan vinna en resa sponsrad från något företag som Lyoness egentligen inte har ett avtal med och det avslutas alltid med att man gör en plan på vilka företag och privatpersoner som ska bli nästa offer.... Du skulle sett de filmerna !! Du som verkar vara en sån hacker" kan säkert få ner dem från nätet också. Du kanske kan försöka hota dig till dem? Du vet att alla i toppen i Lyoness köpt samma positioner i Vemma, Nuskin, Forever, Herbalife samt en rad andra sekter och företag. Så egentligen är det bara skattesmitare, skurkar och banditer som driver alla dina favoritföretag.

Haha Du är ändå lite underhållande. Förresten vet jag vilka som driver mina favoritföretag. Har träffat en hel del av dem också genom åren. Jag vet hur ekonomi m.m. ser ut i dem. De har inga konstiga avtalsupplägg m.m. heller.

Jag tror inte för fem sekunder att ni inleder med att gå igenom vem som lurat vem. Eller vänta nu, du var ju inte medlem. Nåja.

Återigen. Lyoness har blivit fällda i domstol. Lyoness har mycket luddiga villkor och pyramidupplägg m.m. i sina avtal/villkor. Lyoness ljuger om samarbeten med företag.... Listan är lång. Vad ni gör på era fester är irrelevant. Det är handlar om kärnidén i verksamheten. Men, ni som försvarar Lyoness är återigen antingen personer som är lurade utan att veta om det, personer som luras eller personer som inte vill erkänna att ni är lurande. Enkelt.

Citat:
Nä vill du se pyramider tycker jag att du ska ta en resa till Egypten och res gärna via ett "fusk" anslutet företag och använd gärna både coop medmera, amex och SAS, fan tror jag har någon rabattkupong jag kan skicka till dig också.

Förutom att de är riktigt anslutna företag (du får gärna motbevisa mig, du kan få kontaktuppgifter till företagsledningen på de olika anslutna bolagen så kan du kolla själv med dem) har jag redan varit där och sett dem.

Citat:
Nä nu ska jag bada i pengar och vaska konjak innan jag ska se vem som står på tur i listan att luras till ett rabattkort idag....

Lycka till!
Senast redigerad av TheKeymaker 2014-04-03 kl. 10:13.
Citera
2014-04-03, 10:41
Medlem
Det är roligt och sitta och skumma igenom allt ni skriver. Men medans ni sitter och skriver och klagar så
får jag pengar tillbaka, varenda öre till mitt bankkonto.
Alla kan inte förstå eller gilla allt. men tror iaf 10% av världen kommer gilla lyoness och att man får pengar tillbaka. så kan ni andra sitta och klaga.
Behöver inte bli miljonär men jag gillar att få valuta för pengarna. Världen är inte perfekt. Alla företag är myglare och översittare om man ska se det så svart och vitt som ni gör det.
Jag har inget imot att min vän får pengar när jag går och handlar. Tycker inte det är något problem.
Spelar ingen roll om lyoness visar sig oskyldig till den här anmälningen ni kommer fortfarande sitta och säga imot. Man kan alltid hitta fel om man letar. Jag letar efter sånt som gör mig gladare ist
Citera
2014-04-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Tallisker: Här i staden jag bor är det ganska mycket som är anslutet och
min fru kan handla det mesta med tanke på konsumtionen legat över 150.000 kr / år..
det är beroende på vad man letar efter. Näthandeln fungerar som ett bra komplement till det
som ännu inte är lojalitetsföretag.

Öh - Då undrar jag VAD och VAR handlar ni då? Eftersom det endast är , och jag repeterar , 357 företag i HELA SVERIGE som accepterar "Caschback Card".
(INGA dubletter är borttagna)
Resterande företag är endast Onlineshopping/Mobilvärdecheckar/Värdechecksförsäljning.
Du är ju medlem iaf eller ?

Visa för mig HUR ni kommer upp i en spendering på 150k/år på de företag som är anslutna?

Det har varit allt från byggmaterial, målarfärg, revisor, massage, krogrunda, golf, kläder, resor, godis, kontorsutrustnig, datorer samt hotell i utlandet. Det är helt beroende på vart du bor i landet.

Lojalitetföretag runt i vårt avlånga land registrerar sina kunder via en MTERM (googla det vet ja)
så får kunderna ett kort direkt i handen. Det finns t.o.m företaget egna lilla logg uppe i hörnet nu för
tiden har jag sett. Därimot. Om du endast vill ha ett digitalt kort i mobilen
kan du registrera dig med det på Lyoness egna sida. Då ska du handla för en summa
innan du får ditt kort med stansat namn och nummer. Du kan även få ett kort via en flyer ...
då får du också ett kort direkt i handen. Vill du att jag ska skicka en till dig ???
då behöver du inte handla för några 9500 kr iaf. Har du handlat för 9500 kr har du däremot fått insatt 180 kr
på ditt bankkonto som du kan handla på SAS med ditt Coop medmera

Svar Nej det stämmer inte.
Jag får INTE ett kort direkt - Jag får ett medlemsnummer och inloggning så jag kan köra via tradedoubler - vilket jag bajsar i eftersom det inte ger mig ett piss jämfört med att använda andra kort. Och du kan heller itne skicka mig något kort eftersom det endast är ett provisorikst och jag måste handla för 9500:- för att få ett kort.
Jo, du får verkligen ett kort i handen. Här måste du helt missat.. det ser ut såhär http://www.lyoness-mobile.com/de/fil...TERM_Stand.jpg Företagen har en MTERM och kunderna skrivs får ett kort direkt i handen. Nu får du hänga med i svängarna. Du får ett kort - du behöver inte handla för några 9500 kr. !! Nu är det faktiskt du som inte är påläst eftersom massvis med människor springer runt med kort i handen i min grannstad.

6.1. Hur får jag mitt Lyoness Cashback Card?
När du har registrerat dig som Lyoness-medlem kan du se, skriva ut och använda ditt virtuella Cashback Card på dina medlemssidor i Online Office när som helst. Har du registrerat dig genom en Friendship Flyer kan du dessutom använda ditt provisoriska Cashback Card (Blue Light Card) direkt. När du har handlat för sammanlagt 9 500 kronor skickas ett personligt Cashback Card till dig i brevlådan.

När jag dessutom handlat för 9500:- på mitt MedMera kort så får jag 180:- på mitt MedMera kort som jag kan handla för + 9500EB poäng eftersom jag betalade med mitt Eurobonus kort.

Sen är det så här med pyramid spel att det är viktigast att vara in först.
Men i Lyoness fungerar det tyvärr inte så för då hade somliga varit otroligt nöjda och rika idag.

Intressant invinkel.... Helt plötsligt så är Lyoness ett pyramidspel eller?

Svara mig på detta
Om jag registerer en privatperson. Som registrerar ett företag.
Företaget registrerar 500 kunder. Vem i denna kedjan tjänar mest ?

I ett klassiskt pyramidspel: Den som är först eller hur ?

Detta är inte ett pyramidspel du beskriver , du beskriver endast ett företags uppbyggnad.

Det som signifierar ett pyramidspel är följande (Som har beskrivits tidager otaliga gånger)
Jag registrerar ett företag
Företaget registrerar 10 kunder (Som betalar till företaget)
Dessa 10 kunder - för att dom skall tjäna pengar (och inte bara företaget)måste registrera 10 kunder var.
Och sen fortsätter det i en pyramid där basen betalar toppen som tjänar massor av pengar.

Här skiljer våra uppfattningar sig. Sen behöver ingen skriva in 10 pers och jag tänker inte gå in på detaljer men Network Marketing är vad jag anser den rättvisaste modellen, sen spelar det ingen roll när du kommer in. Det bygger på ditt egna engagemang och hur mycket du vill jobba. Men jag köper att somliga hellre jobbar på vanliga jobb. Det kommer aldrig vara min melodi igen.

Men jag har iofs inget emot pyramidspel , mitt argument är att kortet suger och är det sämsta som finns... Jag skulle ALDRIG betala för att ha ett kort (Nej , jag gör inte det idag på något av mina kort). Och har jag ett kort så skall det gå att använda.
357 Butiker varav alla är småbutiker som "Vonnas Bokföring i Haninge" eller "Krokslätts Livs i Mölndal" eller "OPTIKBAREN AB i Stockholm"
Tyvärr , det finns ingen möjlighet att komma upp i 150k/år och vad gäller tradedoubler har jag andra kort som jag annvänder dagligen (EB exempelvis) och då samlar jag all Bonus på det , för att jag skall använda ytterligare ett kort , eller byta ut mitt kort så får man komma upp med en vettig idé.
Och kom inte med lögnen om att det växer - det har varit små fjant butiker sedan starten 2011 och ingenting har hänt....
Beroende på vart du bor... Lyoness växer men är fortfarande bara under uppbyggnad och förklara gärna för mig hur du hellre skulle gjort för att få in företag ?
*Åker till Aruba med mina EB poäng i sommar*
fantastiskt... jag har inget emot varesig SAS eller andra kort. Med tanke på att du påstår dig få en resa till Aruba så fattar även jag hur mycket pengar du spenderat på att flyga eller du har handlat via de få företag som SAS anslutit. Det är bara att gratulera SAS med tanke på att de får betalt från alla sina sammarbetspartners när du handlar där.. och som du verkar handlat också.
I Lyoness får iaf företagen betalt för att dela med sig av sina kunder till andra. Det får knappast de i SAS eller liknande fall. Där är SAS vinnaren.
ha så skönt på din resa och när du i framtiden ev driver eget företag och vill komma åt kunder utan marknadsföring så vet du vart du ska vända dig... de har ett kontor i Sthlm t.o.m så det är ju nära och bra för sig.
SAS lär inte skicka sina kunder till dig iaf
Citera
2014-04-03, 11:52
Medlem
Jo, du får verkligen ett kort i handen. Här måste du helt missat.. det ser ut såhär http://www.lyoness-mobile.com/de/fil...TERM_Stand.jpg Företagen har en MTERM och kunderna skrivs får ett kort direkt i handen. Nu får du hänga med i svängarna. Du får ett kort - du behöver inte handla för några 9500 kr. !! Nu är det faktiskt du som inte är påläst eftersom massvis med människor springer runt med kort i handen i min grannstad.

Fakta fel (Om inte Lyoness ljuger själva på sin egna hemsida) -> Följande är ifrån Lyoness EGNA hemsida

http://www.lyoness.net/se/vier-einkaufsarten.aspx

Lyoness Cashback Card.
Ett kundkort för alla branscher.

Direkt efter din kostnadsfria registrering kan du ta del av Lyoness förmåner med ditt tillfälliga kort (via flyers, mobil eller online). När dina totala inköp uppgått till minst 9 500 kr, får du ditt personliga Lyoness Cashback Card med posten. Du visar upp kortet vid kassan hos respektive Lyoness-lojalitetsföretag.

Tips!

Du känner lätt igen ett Lyoness lojalitetsföretag genom dekaler vid kassaområdet eller ingången.

Det har varit allt från byggmaterial, målarfärg, revisor, massage, krogrunda, golf, kläder, resor, godis, kontorsutrustnig, datorer samt hotell i utlandet. Det är helt beroende på vart du bor i landet.

Jag repeterar min fråga - som du inte har svarat på

Jag bad att du skulle NAMNGE företaget ni handlat på -> Eftersom det ENDAST är 357 (Inklusive DUBLETTER! )företag anslutna i Sverige till Cashback Card är detta en omöjlighet att klara av.

Och kom inte med lögnen om att det växer - det har varit små fjant butiker sedan starten 2011 och ingenting har hänt...
Lyoness växer men är fortfarande bara under uppbyggnad och förklara gärna för mig hur du hellre skulle gjort för att få in företag ?

Det är precis den lögnen som konstant florerat i denna tråd sedan starten 2011.
Antalet företag har varit konstant sedan tråden startade 2011 , och frotfarande endast små lokala tomtebutiker som accepterar kortet.

Med tanke på att du påstår dig få en resa till Aruba så fattar även jag hur mycket pengar du
spenderat på att flyga eller du har handlat via de få företag som SAS anslutit
.
Nej - Aruba är inte dyrt att komma upp till

1) Jag har ett betalkort som är kopplat till Eurobonus och som ger mig 20poäng för varje 100:- jag handlar för. (Och detta kortet går att , i princip , använda ÖVERALLT då utgivaren är kopplad på BABS) Krogen , matinköp , lunch , datorer , ja - ALLT
2) Om jag handlar min mat på kortet så ligger den utgiften c:a på 90k per år vilket ger mig , endast på mina matutgifter 18.000 Eurobonuspoäng
3) Om jag sedan kör mina andra omkostnader (Som du beskriver byggmaterial, målarfärg, revisor, massage, krogrunda, golf, kläder, resor, godis, kontorsutrustnig, datorer samt hotell i utlandet) så kan vi lägga till ytterligare 160k Totalt 250k i årsomsättning på kortet som ger mig 50.000EB poäng per år , endast på spenderingen. (2013 var min omsättning 253.432:- , ja jag för budget på detta)

Nu har jag INTE i den beräkningen tagit med alla ytterligare bonuspoäng jag får när jag handlar på de anslutna företagen som vi diskuterat. Gör jag det så är det c:a 15-30k poäng till.

Och en T&R Norden->USA ligger på 60.000 EB poäng , vilket gör att jag endast i min vardagliga spendering har en gratisresa per år från Sverige till USA.

http://www.sas.se/eurobonus/tjana-po...mbinerat-kort/
http://www.flysas.com/en/eurobonus/s...t/?NSSEXC=true

OM jag nu , mot förmodan skulle skaffa Lyoness , så har jag ingen möjlighet att komma upp till den spenderingen , för att det inte har funnits och inte kommer att finnas möjlighet att spendera de summorna. Med anledning av att det INTE finns något vettigt företag som man kan använda kortet hos. Det är Lyoness jobb att sälja in kortet hos företag som ett bonuskort och inte konsumentens jobb. Dessutom 2% på 250.000 är 5.000:- och då använder jag hellre min EB bonus. (Lägg dessutom till att jag naturligtvis även dragit mitt MedMera kort på 90k i matinköp och där erhållit 1800:- direkt tillbaka på kortet)

Summa på en spendering på 250.000:- per år.
Varav 100k inom MedMera koncernen (Mat , böcker etc.)

Eurobonuskort + Med Mera = Resa T&R Sverige<->USA + 2000:- att handla för i MedMera koncernen.
Lyoness = 5000:-

Tyvärr finns det ingen realitet för mig att ha ett Lyoness - om Lyoness kommer upp med samma täckning som MedMera (och behåller en 2% kickback) så skulle jag absolut fundera dra det bonuskortet vid alla mina köp. Men så länge det bara är en fjärt och har Pyramiduppbyggnaden så kommer det aldrig ens att vara ett alternativ.

Jag måste säga att dom själva beskriver sin pyramiduppbyggnad bra själva...

Rekommendera Lyoness
För varje vän du rekommenderar får du 0,5 % i vänskapsbonus. När dina vänner sedan gör egna rekommendationer, får du ytterligare 0,5 % på deras inköp.

Citera
2014-04-03, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilkGuy
Det är roligt och sitta och skumma igenom allt ni skriver. Men medans ni sitter och skriver och klagar så
får jag pengar tillbaka, varenda öre till mitt bankkonto.
Alla kan inte förstå eller gilla allt. men tror iaf 10% av världen kommer gilla lyoness och att man får pengar tillbaka. så kan ni andra sitta och klaga.
Behöver inte bli miljonär men jag gillar att få valuta för pengarna. Världen är inte perfekt. Alla företag är myglare och översittare om man ska se det så svart och vitt som ni gör det.
Jag har inget imot att min vän får pengar när jag går och handlar. Tycker inte det är något problem.
Spelar ingen roll om lyoness visar sig oskyldig till den här anmälningen ni kommer fortfarande sitta och säga imot. Man kan alltid hitta fel om man letar. Jag letar efter sånt som gör mig gladare ist

Coolt - Kan du förklara när du fick ditt kort? Så att du kunde erhålla Cashback?
D.v.s. Du handlade först för 9.500:- Sek (via flyers, mobil eller online)
Och detta gjorde du för att erhålla samma % som du får på ett GRATIS MedMera kort , som du dessutom kan använda när du handlar din dagliga matkasse?

Känns rätt korkat att betala 9500:- för att få ett bonuskort , när du kan få ett gratis , med samma kickback men 1000 gånger bättre täckning.....

Lyoness Cashback Card.

Direkt efter din kostnadsfria registrering kan du ta del av Lyoness förmåner med ditt tillfälliga kort (via flyers, mobil eller online). När dina totala inköp uppgått till minst 9 500 kr, får du ditt personliga Lyoness Cashback Card med posten. Du visar upp kortet vid kassan hos respektive Lyoness-lojalitetsföretag.
Citera
2014-04-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Coolt - Kan du förklara när du fick ditt kort? Så att du kunde erhålla Cashback?
D.v.s. Du handlade först för 9.500:- Sek (via flyers, mobil eller online)
Och detta gjorde du för att erhålla samma % som du får på ett GRATIS MedMera kort , som du dessutom kan använda när du handlar din dagliga matkasse?

Känns rätt korkat att betala 9500:- för att få ett bonuskort , när du kan få ett gratis , med samma kickback men 1000 gånger bättre täckning.....

Lyoness Cashback Card.

oj vad du har fått det fel. Nej man får ett lite plastigare medlemskort i flyers först. där får du skriva in ditt namn själv och så vidare. den fungerar precis som vilket kort som helst. men när jag väl har handlat för 9500 så får jag ett kort i brevlådan. där ditt namn och id nummer är intryckt.
Känns rätt korkat att uttala sig om något som du inte verkar veta något om.
+ att det är mycket bättre kickback med lyoness.
Citera
2014-04-03, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilkGuy
oj vad du har fått det fel. Nej man får ett lite plastigare medlemskort i flyers först. där får du skriva in ditt namn själv och så vidare. den fungerar precis som vilket kort som helst. men när jag väl har handlat för 9500 så får jag ett kort i brevlådan. där ditt namn och id nummer är intryckt.
Känns rätt korkat att uttala sig om något som du inte verkar veta något om.
+ att det är mycket bättre kickback med lyoness.

Kickbacken är usel. I synnerhet som att konsumenten blir begränsad till Lyoness obefintliga utbud av vettiga butiker. Det mesta i Lyoness utbud är ju lögn-lösningar med inköpta presentkort/värdecheckar där Lyoness ljuger för att få det att se ut som att de har samarbete med dessa företag. De flesat andra aktörer är småskruttar såsom Krokslätt Livs....

Men hur var det nu, Lyoness som inte blivit fällda i rätt som ni själva hävdar och fått motbevisat? Hur var det med positionerna? Lifeline? Upline? Villkoren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in