2017-08-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
1. Detta är inget som behöver klarläggas. Det är redan avhandlat i denna tråd flertalet gånger. Dessa "värdecheckar" du refererar till är Rabattvärdecheckar och de får du tillbaka genom Recash delen av den summa företagen betalar.

2.Dessa tider som det skrivs om i denna tråd är inga tider som Lyoness lämnat ut till sina Lyconet kunder. Det är tider som vi själva delar med oss till varandra. Var och en som är Lyconet kund kan följa sina enheter genom sin inloggning och tiderna delas sedan genom diverse forum. Det är med andra ord oerhört svårt för Lyoness att "mörka sanningen" om de skulle vilja eftersom informationen kommer från oss själva, dvs "brukarna" av Lyconet! Förväntningarna om tider du skriver om baseras alltså utifrån vår egen information om systemen som var och en kan ifrågasätta om den skulle vara "felaktig".
Det går inte att vara anonym i dessa forum som här.

Som tidigare skrivits varierar tiderna i systemen då de är dynamiska men trenden är att tiderna har minskat.

1. Så kan du eller kan du inte handla för checken? ICAs bonuscheck gällde som pengar och man fick även bonus på dem.

2. Tiderna går ju fortare i början då toppen på pyramiden är liten jämfört med botten, inte särskilt svårt att greppa.
Citera
2017-08-30, 19:09
Medlem
Citat:
Detta är inget som behöver klarläggas. Det är redan avhandlat i denna tråd flertalet gånger. Dessa "värdecheckar" du refererar till är Rabattvärdecheckar och de får du tillbaka genom Recash delen av den summa företagen betalar.

Dessa tider som det skrivs om i denna tråd är inga tider som Lyoness lämnat ut till sina Lyconet kunder. Det är tider som vi själva delar med oss till varandra. Var och en som är Lyconet kund kan följa sina enheter genom sin inloggning och tiderna delas sedan genom diverse forum. Det är med andra ord oerhört svårt för Lyoness att "mörka sanningen" om de skulle vilja eftersom informationen kommer från oss själva, dvs "brukarna" av Lyconet! Förväntningarna om tider du skriver om baseras alltså utifrån vår egen information om systemen som var och en kan ifrågasätta om den skulle vara "felaktig".
Det går inte att vara anonym i dessa forum som här.

Som tidigare skrivits varierar tiderna i systemen då de är dynamiska men trenden är att tiderna har minskat.

Jaså tiderna minskar säger du.
Vad jag har hört så börjar fler och fler lyconetare ifrågasätta och gå mot nya fighter i domstol. Det lär föga vara för att tiderna i snöbollssystemet är på väg nedåt.

Och hur var det nu med den lilla biten om utbetalningarna sker med hjälp av nya inbetalningar av förköp?
Citera
2017-08-30, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
1. Så kan du eller kan du inte handla för checken? ICAs bonuscheck gällde som pengar och man fick även bonus på dem.
Ber om ursäkt om jag missuppfattade att du avsåg "Rabattvärdecheckarna" du kan köpa!

Ja, du kan handla för den bonus du får utbetald på så vis att du först gör ditt inköp som vanligt och veckan efter i samband med de veckovisa utbetalningarna får det beloppet återinsatt på ditt bankkonto.
Din innestående bonus minskar med motsvarande summa.

Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
2. Tiderna går ju fortare i början då toppen på pyramiden är liten jämfört med botten, inte särskilt svårt att greppa.
Systemen är knappast nya och ej "i början" heller. Rimligtvis borde tiderna öka efterhand om det är proportionellt.
Några system rör sig inte lika fort som andra. Tiderna ser vi själva genom våra inloggningar och med delad information i forum bekräftas tiderna av flera samtidigt. Skulle någon i Lyoness försöka "hitta på" veckoberäkningar kan alla andra med enheter i de systemen direkt förkasta den informationen.
Citera
2017-08-30, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Jaså tiderna minskar säger du.
Vad jag har hört så börjar fler och fler lyconetare ifrågasätta och gå mot nya fighter i domstol. Det lär föga vara för att tiderna i snöbollssystemet är på väg nedåt.
Vad du hört? Vet inte vem din källa till denna "information" är men som jag skriver kan vi själva bekräfta tiderna genom att dela informationen varje vecka. Systemen är aldrig konstanta utan dynamiska och om tiden ökar under en period så är ändå genomsnittet bättre nu än för 1-2 år sedan. Tror de flesta har siktet inställt på 5-6 år fortfarande vilket är mycket bra.

Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Och hur var det nu med den lilla biten om utbetalningarna sker med hjälp av nya inbetalningar av förköp?
Som beskrivits och förklarats i tråden så finns det en kompensationsplan som förklarar att enheter behöver nya enheter för att systemet ska ha möjlighet att göra sina utbetalningar. Hur dessa enheter bildas är också beskrivet av jonwil, antingen genom konsumtion som skapar enheter eller omvänt genom förskottsinbetalningar av Rabattvärdecheckar som skapar enheter. Inget hemligt med detta.

Vill ni benämna denna konsumtion som pyramidspel är det upp till er.
Citera
2017-08-31, 08:41
Medlem
Citat:
Vad du hört? Vet inte vem din källa till denna "information" är men som jag skriver kan vi själva bekräfta tiderna genom att dela informationen varje vecka. Systemen är aldrig konstanta utan dynamiska och om tiden ökar under en period så är ändå genomsnittet bättre nu än för 1-2 år sedan. Tror de flesta har siktet inställt på 5-6 år fortfarande vilket är mycket bra.

Som beskrivits och förklarats i tråden så finns det en kompensationsplan som förklarar att enheter behöver nya enheter för att systemet ska ha möjlighet att göra sina utbetalningar. Hur dessa enheter bildas är också beskrivet av jonwil, antingen genom konsumtion som skapar enheter eller omvänt genom förskottsinbetalningar av Rabattvärdecheckar som skapar enheter. Inget hemligt med detta.

Vill ni benämna denna konsumtion som pyramidspel är det upp till er.

Då kör vi det som också förklarats i tråden flertalet gånger...

A) Att skapa enheter genom konsumtion är i princip en omöjlighet för....
- Det finns INGA "normala" butiker så att man kan genomföra merparten av sin veckohandel via Lyoness.
- Nivåerna för att skapa enheter är alldeles för stora , d.v.s. man är tvungen att bränne oerhörda pengar på helt onödig handel (Läs punkten ovan) för att ö.h.t. skapa EN enhet

B) Med anledning av "A" så försöker klappmongon kringå detta problem genom att "köpa" sig enheter.
Och eftersom Ponzi/Pyramidspel bygger på att folk bara går in med pengar för att "skapa mer pengar" (Not: Extrem kortfatttat förklarat) så är det helt klart ett pyramidspel.

Lyoness/Lyconet/Cashback Card = Fraud/Bluff och helt värdelöst
Citera
2017-08-31, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Då kör vi det som också förklarats i tråden flertalet gånger...

A) Att skapa enheter genom konsumtion är i princip en omöjlighet för....
- Det finns INGA "normala" butiker så att man kan genomföra merparten av sin veckohandel via Lyoness.
- Nivåerna för att skapa enheter är alldeles för stora , d.v.s. man är tvungen att bränne oerhörda pengar på helt onödig handel (Läs punkten ovan) för att ö.h.t. skapa EN enhet
1. "I princip en omöjlighet" skriver du! Det är inte bara i teorin fullt möjligt utan även i praktiken fullt möjligt för den som vill. Att du inte vill vet vi om. Inget som förvånar att du skriver som du gör!

2. "Inga normala butiker"? Det är en smaksak vad man anser vara normalt. Din åsikt är inte lag! Det finns tex en stor andel via Onlinehandel för den som vill och önskar och inte har någon butik "runt hörnet" ännu!.

3. "Merparten av sin veckohandel" är ett av dina favoritargument. Hade Lyoness sålt in sig som ett koncept inriktat på enbart dagligvaruhandel förstår jag din ståndpunkt men nu vill Lyoness skapa bredd och möjlighet att få sin Cashback på ALLT. I Sverige är dagligvaruhandeln ännu inte med på det vis vi önskar oss men Sverige följer övriga länders utvecklin där detta i flertalet numera är en realitet och fler följer.

4. "Onödig handel"? Det är en smaksak vad man vill lägga pengar på, inget du ska värdera och anse vara en form av fakta i din önskan att motarbeta ett Lojaltetskonscept jag som företagare är mycket nöjd med.
Vad du håller på med är att försöka förstöra för mig och andra företagare som valt att ansluta oss till Lyoness, inget annat!

Citat:
B) Med anledning av "A" så försöker klappmongon kringå detta problem genom att "köpa" sig enheter.
Och eftersom Ponzi/Pyramidspel bygger på att folk bara går in med pengar för att "skapa mer pengar" (Not: Extrem kortfatttat förklarat) så är det helt klart ett pyramidspel.

Lyoness/Lyconet/Cashback Card = Fraud/Bluff och helt värdelöst
Nu bygger ju Lyoness på konsumtion oavsett du vill tycka motsatsen.
Citera
2017-08-31, 10:49
Medlem
Citat:
1. "I princip en omöjlighet" skriver du! Det är inte bara i teorin fullt möjligt utan även i praktiken fullt möjligt för den som vill. Att du inte vill vet vi om. Inget som förvånar att du skriver som du gör!

2. "Inga normala butiker"? Det är en smaksak vad man anser vara normalt. Din åsikt är inte lag! Det finns tex en stor andel via Onlinehandel för den som vill och önskar och inte har någon butik "runt hörnet" ännu!.

3. "Merparten av sin veckohandel" är ett av dina favoritargument. Hade Lyoness sålt in sig som ett koncept inriktat på enbart dagligvaruhandel förstår jag din ståndpunkt men nu vill Lyoness skapa bredd och möjlighet att få sin Cashback på ALLT. I Sverige är dagligvaruhandeln ännu inte med på det vis vi önskar oss men Sverige följer övriga länders utvecklin där detta i flertalet numera är en realitet och fler följer.

4. "Onödig handel"? Det är en smaksak vad man vill lägga pengar på, inget du ska värdera och anse vara en form av fakta i din önskan att motarbeta ett Lojaltetskonscept jag som företagare är mycket nöjd med.
Vad du håller på med är att försöka förstöra för mig och andra företagare som valt att ansluta oss till Lyoness, inget annat!

Nu bygger ju Lyoness på konsumtion oavsett du vill tycka motsatsen.

1) Jo - det är en omöjlighet
Eftersom 1SP=212:- (c:a) så MÅSTE du handla för 74.000:- (c:a) hos Klappmongon under en 6/12 månaders period för att behålla din "Nivå" som klappmongo och det är I princip en omöjlighet just på grund av att det endast finns små obskyra butiker anslutna.

2) Nej , det finns inge "Normala butiker" som accepterar kortet.
Gjorde en sökning nu på Stockholm och accepterar kortet = 144 butiker (i HELA sveriges huvudstad!) , det är alldeles för lite för att kortet skall vara meningsfullt. Att det dessutom inte finns en enda vettig butik där men kan bedriva sin veckohandel eller liknande hjälper ju inte.
Och att hänvisa till "Online" är inte heller ett argument - eftersom rabatterna lika gärna går att få på andra håll (Finns hur många andra sidor som också har affiliate på dessa) och fortfarande är ett helt meninglöst argument för att vara medlem.

3) Självklart är det ett argument! Läs villkoren och förstå vilken mångd Shopping Points (SP) du måste generera för att erhålla 1 Unit. Om då man inte kan lägga merparten av sin budget för att erhålla dessa Units så är det ett värdelöst koncept.
Och i Sverige händer det ju absolut INGENTING vad gäller butiker som ansluter sig - antalet ligger ju på en konstant siffra.
Och som vanligt - eftersom merparten av budgeten hos en individ är mat så kan vi ju titta på anslutna matbutiker i SVERIGE...
1) Fornåsa Livs
2) Tempo Vågbro
3) Supermarket Osby
4) Supermarket Hagsätra
5) Nära Kärrtorp

Matkassen som inhandlas hos ICA Maxi - Coop Forum är MYCKET billigare än dom som handlar på dessa småbutiker - och då räknar vi in bonusen.

4) Självklart är det onödig handel om du köper Värdecheckar som du inte köper för värdecheckens skull , utan enda syftet är att få Shopping Points så att du som klappmongo kan tokrunka till siffror på en skärm när du fantiserar om dina miljoner du kommer att få när alla shoppar loss hos Fjällsviks Plåtslageri och dina Units skall generera bonus
Och absolut kommer jag i tråden att mata på argument och hålla tråden levande så att folk inser att Lyoness/Lyconet/Cashback Card = Bajs

5) Lyoness bygger inte på konsumtion - det bygger på att klappmongon köper Shopping Points så att dom behäller sin status och genererar Units. Konsumtionen som du åberopar är bara en dimridå för att försöka dölja att det är ett Ponzi/Pyramidspel
Citera
2017-08-31, 12:37
Bannlyst
Citat:
Och absolut kommer jag i tråden att mata på argument och hålla tråden levande så att folk inser att Lyoness/Lyconet/Cashback Card = Bajs

5) Lyoness bygger inte på konsumtion - det bygger på att klappmongon köper Shopping Points så att dom behäller sin status och genererar Units. Konsumtionen som du åberopar är bara en dimridå för att försöka dölja att det är ett Ponzi/Pyramidspel
Bajs och klappmongo? Hur gammal är du egentligen?

Det har vi förstått för länge sedan! Du vill gärna att folk ska "inse" vad du tycker och tänker!
Är du medveten om att din "avrådan" från Lyoness dels förstör mina möjligheter som företagare och att du dessutom är orsak till att personer missar en möjlighet!

Du har återigen klart och tydligt visat din personliga åsikt att du anser dessa butiker är "obskyra småbutiker" som inte förtjänar kunder. Dina åsikter har du givetvis rätt till men att framföra dem som om de vore fakta är enbart småaktigt.

Onlineshopping vara eller icke vara, det är din totala intjänade Cashback som är väsentligt här. Var du samlar ihop den har mindre betydelse då all intjänad Cashback betalas ut till ditt personliga bankkonto istället för att fördelas på 10-15 olika "bonuscheckar" knutna till butikerna.
Givetvis är Onlineshopping ett argument för Lyoness precis som för andra "konkurrenter".

Vill du hellre handla utan Lyoness Cashback med något annat rabattsystem är du givetvis fri att göra så!

Men om vi nu ska tala om bonuscheck så är en bonus på 3800 kr "fri att använda" inom vilken Lyoness ansluten butik bättre än att få sin intjänade bonus knuten till EN butik som ICA tex.
Senast redigerad av anteQlimax 2017-08-31 kl. 12:44.
Citera
2017-08-31, 14:04
Medlem
Citat:
Bajs och klappmongo? Hur gammal är du egentligen?

Det har vi förstått för länge sedan! Du vill gärna att folk ska "inse" vad du tycker och tänker!
Är du medveten om att din "avrådan" från Lyoness dels förstör mina möjligheter som företagare och att du dessutom är orsak till att personer missar en möjlighet!

Du har återigen klart och tydligt visat din personliga åsikt att du anser dessa butiker är "obskyra småbutiker" som inte förtjänar kunder. Dina åsikter har du givetvis rätt till men att framföra dem som om de vore fakta är enbart småaktigt.

Onlineshopping vara eller icke vara, det är din totala intjänade Cashback som är väsentligt här. Var du samlar ihop den har mindre betydelse då all intjänad Cashback betalas ut till ditt personliga bankkonto istället för att fördelas på 10-15 olika "bonuscheckar" knutna till butikerna.
Givetvis är Onlineshopping ett argument för Lyoness precis som för andra "konkurrenter".

Vill du hellre handla utan Lyoness Cashback med något annat rabattsystem är du givetvis fri att göra så!

Men om vi nu ska tala om bonuscheck så är en bonus på 3800 kr "fri att använda" inom vilken Lyoness ansluten butik bättre än att få sin intjänade bonus knuten till EN butik som ICA tex.

Vi börjar med att klargöra att jag INTE säger någonstans att dessa butiker inte skall ha kunder - men en vardaglig eller veckohandel är OMÖJLIG att genomföra med Lyoness/Lyconet eftersom alla större kedjor som "alla" gör sin veckohandel saknas.

Onlineshopping är inte ett alternativ - eftersom det..
A) Dels är för krångligt där du måste logga in via ditt lyoness konto för att därefter , genom detta inlogg , göra din beställning. Människor är enkla och kan man skippa steget med att behöva logga in på Lyoness bluff innan så gör dom hellre det.
B) Dels kan du fortfarande inte genomföra de inköp som krävs (Se tidigare siffror i tråden) via Onlinehandle för att jaga dina Units som du tokrunkar till

Och jag ser inte till att folk missar en möjlighet , jag ser till att folk undviker detta som pesten och därmed sparar alla pengar istället....

Och intjänad Cashback är fortfarande bevisat värdelöst eftersom du tjänar mer på att handla på de stora kedjorna och cashbacken blir alltså totalt sett en förlust för alla er klappmongon

Och OM ett klappmongo nu får 3800 i Bonuscheck så skall detta klappmongo leta efter en Lyoness ansluten butik , istället för att GÅ till närmsta ICA butik (Gäller på ALLA ICA butiker , inte EN ICA butik...) för att använda sin ICA bonus.....
Eller varför inte MedMera och överföra bonusen till Nordic Choce och ta en hotellnatt , eller överför till Eurobonus för en flygbiljett?

Lyoness/Lyconet/Cashback Card = Fraud/Bluff
Citera
2017-08-31, 14:09
Bannlyst
Citat:
Matkassen som inhandlas hos ICA Maxi - Coop Forum är MYCKET billigare än dom som handlar på dessa småbutiker - och då räknar vi in bonusen.
Missade detta påstående från dig! Har själv fått ett antal bonusar utbetalda både genom mitt "Personliga enhets system" (dvs knutet till mitt nätverk) och från olika Nationella system. Dessa har jag nyttjat bla till hotell, vitvaror och kläder.

Köp din matkasse i en ansluten matbutik, som jonwill tidigare visade, för 3800 kr. När du får dessa 3800 kr tillbaka har du i realiteten lagt ut 475 kr. För mig är det en "hyfsad" rabatt på din matkasse!

Även om dessa ligger högre i pris så blir din mat mycket billigare!
Citera
2017-08-31, 14:16
Bannlyst
Citat:
Onlineshopping är inte ett alternativ - eftersom det..
A) Dels är för krångligt där du måste logga in via ditt lyoness konto för att därefter , genom detta inlogg , göra din beställning. Människor är enkla och kan man skippa steget med att behöva logga in på Lyoness bluff innan så gör dom hellre det.
Människor vill ha rabatt och kan de få det genom att logga in via Lyoness så är det inget problem!

Citat:
Och intjänad Cashback är fortfarande bevisat värdelöst eftersom du tjänar mer på att handla på de stora kedjorna och cashbacken blir alltså totalt sett en förlust för alla er klappmongon
Som Elgiganten tex! Beställ dina presentkort via Lyoness och betala med din bonus! Krångligt tycker du men billigt tycker jag!

Citat:
Och OM ett klappmongo nu får 3800 i Bonuscheck så skall detta klappmongo leta efter en Lyoness ansluten butik , istället för att GÅ till närmsta ICA butik (Gäller på ALLA ICA butiker , inte EN ICA butik...) för att använda sin ICA bonus.....
Eller varför inte MedMera och överföra bonusen till Nordic Choce och ta en hotellnatt , eller överför till Eurobonus för en flygbiljett?
Varför inte göra både och? Betala alla dina inköp med ditt bankkort och få den bonusen också!
Använder mitt SAS Eurobonus kort till mina betalningar! Hur fint som helst!
Citera
2017-08-31, 14:24
Medlem
Citat:
Missade detta påstående från dig! Har själv fått ett antal bonusar utbetalda både genom mitt "Personliga enhets system" (dvs knutet till mitt nätverk) och från olika Nationella system. Dessa har jag nyttjat bla till hotell, vitvaror och kläder.

Köp din matkasse i en ansluten matbutik, som jonwill tidigare visade, för 3800 kr. När du får dessa 3800 kr tillbaka har du i realiteten lagt ut 475 kr. För mig är det en "hyfsad" rabatt på din matkasse!

Även om dessa ligger högre i pris så blir din mat mycket billigare!

Och nu har du katastrofalt fel i din beräkning , precis på det jag med flera redan påpekat...

1) Det dröjer "3-5 år" (Antagligen bra mycket längre än så) innan klappmongot får sin check på 3.800.

2) För att klappmongot skall fått sin check skall hen ha fixat 350 SP och därmed handlat för 350*212= 74.000:-

Nu har ni klappmongon ett dilemma....

A) klappmongot har handlat för 74.000 på butiker som ligger 30% dyrare (-isch) än där "normala handeln" sker vilket innebär att jag har handlat för 52.000 (-isch) och således ligger alla klappmongon redan här 22.000 MINUS!!!!

Spelar ingen roll om vi räknar 7% cashback - för då är det fortfarande 17.000 MINUS för er klappmongon

B) Under perioden 3-5 år så fortsätter alla klappmongon att springa runt och jaga SP och handla dyrare än alla andra vilket innebär att dom fortsätter FÖRLORA PENGAR.

Så nej - att säga att man som klappmongo betalat 475:- , då är men inte ett klappmongo längre , då är man en komplett idiot

Citat:
Människor vill ha rabatt och kan de få det genom att logga in via Lyoness så är det inget problem!

Som Elgiganten tex! Beställ dina presentkort via Lyoness och betala med din bonus! Krångligt tycker du men billigt tycker jag!

Varför inte göra både och? Betala alla dina inköp med ditt bankkort och få den bonusen också!
Använder mitt SAS Eurobonus kort till mina betalningar! Hur fint som helst!

Människor vill ha rabatt , men det skall vara enkelt att använda - att behöva logga in någonstans för att sedan gå vidare för beställning är inte enkelt - det är helt onödigt i dagens samhälle

Och presentkorthysterin bland er klappmongon är helt otrolig.....
Ni påpekar samarbete med "stora kedjor" när det inte finns något samarbete ö.h.t. och sedan påpekar att det är ett alternativ???
Om jag går på Elgiganten så betalar jag med mitt kort eftersom jag planerar inte ett sådant inköp 4 månader innan
"Nu skall jag bygga upp bonus , betala för mycket , för att kunna beställa en värdecheck på Elgiganten som jag måste vänta på att få för att kunna köpa min TV"

Och nej - åter igen , använder inte "både och" eftersom det inte finns någonstans att handla med Lyoness/Lyconet/Cashback card.
Det gör att det inte är värt ett piss ur konsument synpunkt - och att det är helt värdelöst för butiker att vara med är redan mer än klarlagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in