Citat:
Ursprungligen postat av
anteQlimax
Missade detta påstående från dig! Har själv fått ett antal bonusar utbetalda både genom mitt "Personliga enhets system" (dvs knutet till mitt nätverk) och från olika Nationella system. Dessa har jag nyttjat bla till hotell, vitvaror och kläder.
Köp din matkasse i en ansluten matbutik, som jonwill tidigare visade, för 3800 kr. När du får dessa 3800 kr tillbaka har du i realiteten lagt ut 475 kr. För mig är det en "hyfsad" rabatt på din matkasse!
Även om dessa ligger högre i pris så blir din mat mycket billigare!
Och nu har du katastrofalt fel i din beräkning , precis på det jag med flera redan påpekat...
1) Det dröjer "3-5 år" (Antagligen bra mycket längre än så) innan klappmongot får sin check på 3.800.
2) För att klappmongot skall fått sin check skall hen ha fixat 350 SP och därmed handlat för 350*212= 74.000:-
Nu har ni klappmongon ett dilemma....
A) klappmongot har handlat för 74.000 på butiker som ligger 30% dyrare (-isch) än där "normala handeln" sker vilket innebär att jag har handlat för 52.000 (-isch) och således ligger alla klappmongon redan här 22.000 MINUS!!!!
Spelar ingen roll om vi räknar 7% cashback - för då är det fortfarande 17.000 MINUS för er klappmongon
B) Under perioden 3-5 år så fortsätter alla klappmongon att springa runt och jaga SP och handla dyrare än alla andra vilket innebär att dom fortsätter FÖRLORA PENGAR.
Så nej - att säga att man som klappmongo betalat 475:- , då är men inte ett klappmongo längre , då är man en komplett idiot
Citat:
Ursprungligen postat av
anteQlimax
Människor vill ha rabatt och kan de få det genom att logga in via Lyoness så är det inget problem!
Som Elgiganten tex! Beställ dina presentkort via Lyoness och betala med din bonus! Krångligt tycker du men billigt tycker jag!
Varför inte göra både och? Betala alla dina inköp med ditt bankkort och få den bonusen också!
Använder mitt SAS Eurobonus kort till mina betalningar! Hur fint som helst!
Människor vill ha rabatt , men det skall vara enkelt att använda - att behöva logga in någonstans för att sedan gå vidare för beställning är inte enkelt - det är helt onödigt i dagens samhälle
Och presentkorthysterin bland er klappmongon är helt otrolig.....
Ni påpekar samarbete med "stora kedjor" när det inte finns något samarbete ö.h.t. och sedan påpekar att det är ett alternativ???
Om jag går på Elgiganten så betalar jag med mitt kort eftersom jag planerar inte ett sådant inköp 4 månader innan
"Nu skall jag bygga upp bonus , betala för mycket , för att kunna beställa en värdecheck på Elgiganten som jag måste vänta på att få för att kunna köpa min TV"
Och nej - åter igen , använder inte "både och" eftersom det inte finns någonstans att handla med Lyoness/Lyconet/Cashback card.
Det gör att det inte är värt ett piss ur konsument synpunkt - och att det är helt värdelöst för butiker att vara med är redan mer än klarlagt