2014-05-07, 00:12
  #2077
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Har inga såna tips, men i den här videon så bygger han med flaska och folie, superenkelt

https://www.youtube.com/watch?v=QtckVptu4I4

Men räcker de med en hit då eller? Blir kanske bassligt/ stressigt med att försöka med 2 hittar? & jag förstog inte de där med platta inuti? Räcker de med att bygga en liten uppsänkning av folie & lägga dmt i eller?
Citera
2014-05-07, 00:35
  #2078
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag har kört med crackpipe-stuk. Röret som sitter i en bulb-vape, sådana man kan köpa på headshops. Lite stålull i änden med dmt på funkar kanon. Dessutom verkar de som använder petflaskvarianten behöva mycket mer dmt. Jag behöver bara 20-30mg och det smakar gott!!! Många verkar använda dubbla dosen med petflaska.
Den brända smaken kommer av för hög temperatur.
Det ska inte smaka bränt, det ska inte smaka särskilt mycket alls. Den smak jag känner beskrivs bäst som mental menthol. Men det är mer en känsla än en smak.

Stålull och glaspipa. Typ maskinen. Det är inte ens jobbigt för en förståndshandikappad älg att bygga en sån. Do it!
6 lager folie och tejp, det låter som en skulptur gjord på bildlektionen i lågstadiet. Lite bättre kan ni.
Ta inte illa upp, jag bara driver lite.
Ja en crackpipa med stålull i änden blir ju som en machine (precis samma princip och tillvägagångssätt som när man röker crack förövrigt), så det borde ju fungera utmärkt precis som du säger. Det orrecrist pratade om var ju dock att lägga DMT't i en bulb och vaporisera, vilket är en helt annan princip och kräver en annorlunda pipa.

6 lager folie och tejp behövs inte, jag använde ett lager folie och gummisnodd.
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jag hade tänkt typ de här http://smoketower.com/pipes-and-accessories/pipes/glass-pipes/hand-held-glass-vapourising%20-pipe-19cm eller de här http://smoketower.com/vaporizers/vaporizer-bubble-20cm-en.html men du rekommenderar att jag byggen en PET-istället?! Några länkar till ett sådant spektakel? De var flera år sedan jag byggde hemmagjorda grejer, minns ej..
Den första som du länkar till verkar vara en sådan crackpipa som man sätter cracket uppepå på ett nät, det är alltså inte meningen att något ska ner i glasbubblan även om det möjligtvis går att använda den genom att stoppa ner diverse substanser i glasbubblan också, beror på hur tjockt glaset är. Om du vill kan du köpa den och använda enbart röret som en maskin, så som diskuteras här ovan. Går dock inte att se om röret är löstagbart eller om det måste sågas av. Den andra pipan har jag testat och glaset sprack väldigt lätt så fort man eldade lite, helt värdelös, annars är principen densamma som för den pipan som jag länkade till. Ja jag rekommenderar PET hellre än att försöka vaporisera kryddan inuti en glasbubbla.
__________________
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2014-05-07 kl. 01:07.
Citera
2014-05-07, 01:56
  #2079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Men räcker de med en hit då eller? Blir kanske bassligt/ stressigt med att försöka med 2 hittar? & jag förstog inte de där med platta inuti? Räcker de med att bygga en liten uppsänkning av folie & lägga dmt i eller?
Jag tog 35mg i en hit utan problem. Det är inte så stressigt att ta två, men i vissa fall kan det säkert vara det.

Jag trycker lite lätt med ena fingret i botten så det blir en liten grop, där i lägger jag mitt DMT.
Tänk på att hålla lågan en bit under folien sen när du eldar. Sen kan det bli så att man måste cirkulera lite med lågan. DMT börja flyta när det värms upp.

Om du vill lägga ner lite mer tid så kan du knacka sönder bottnen på en glasflaska istället.
Det gjorde jag och jag gillar den mycket bättre än en plastflaska. Det blir tätare, lättare att forma foliekoppen och sen slipper man byta plastflaska efter tag. Plasten smälter nämligen ihop till slut.
Det känns mer rent och blir mer stilfullt också.
Citera
2014-05-07, 12:19
  #2080
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Men räcker de med en hit då eller? Blir kanske bassligt/ stressigt med att försöka med 2 hittar? & jag förstog inte de där med platta inuti? Räcker de med att bygga en liten uppsänkning av folie & lägga dmt i eller?

Jag råkade ha sönder en glödlampa och så fick jag den här skärvan: http://oi58.tinypic.com/29zvrzl.jpg

Den lade jag ovanpå folien med DMTt på den och då bränns väldigt lite. Mycket mildare rök än om man har DMTt direkt på folien.
Citera
2014-05-07, 16:33
  #2081
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Ja en crackpipa med stålull i änden blir ju som en machine (precis samma princip och tillvägagångssätt som när man röker crack förövrigt), så det borde ju fungera utmärkt precis som du säger. Det orrecrist pratade om var ju dock att lägga DMT't i en bulb och vaporisera, vilket är en helt annan princip och kräver en annorlunda pipa.

6 lager folie och tejp behövs inte, jag använde ett lager folie och gummisnodd.

Den första som du länkar till verkar vara en sådan crackpipa som man sätter cracket uppepå på ett nät, det är alltså inte meningen att något ska ner i glasbubblan även om det möjligtvis går att använda den genom att stoppa ner diverse substanser i glasbubblan också, beror på hur tjockt glaset är. Om du vill kan du köpa den och använda enbart röret som en maskin, så som diskuteras här ovan. Går dock inte att se om röret är löstagbart eller om det måste sågas av. Den andra pipan har jag testat och glaset sprack väldigt lätt så fort man eldade lite, helt värdelös, annars är principen densamma som för den pipan som jag länkade till. Ja jag rekommenderar PET hellre än att försöka vaporisera kryddan inuti en glasbubbla.

Tack som fan för svar! men kryddan..?

Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Jag tog 35mg i en hit utan problem. Det är inte så stressigt att ta två, men i vissa fall kan det säkert vara det.

Jag trycker lite lätt med ena fingret i botten så det blir en liten grop, där i lägger jag mitt DMT.
Tänk på att hålla lågan en bit under folien sen när du eldar. Sen kan det bli så att man måste cirkulera lite med lågan. DMT börja flyta när det värms upp.

Om du vill lägga ner lite mer tid så kan du knacka sönder bottnen på en glasflaska istället.
Det gjorde jag och jag gillar den mycket bättre än en plastflaska. Det blir tätare, lättare att forma foliekoppen och sen slipper man byta plastflaska efter tag. Plasten smälter nämligen ihop till slut.
Det känns mer rent och blir mer stilfullt också.

Tack som fan, börjar väll med plastflaska, går vidare till glas om man får mer smak för denna substans
Citera
2014-05-07, 17:30
  #2082
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Tack som fan för svar! men kryddan..?
Jag menar DMT't.
Citera
2014-05-07, 19:30
  #2083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Tack som fan, börjar väll med plastflaska, går vidare till glas om man får mer smak för denna substans
Du kommer älska det. Fyfan vad vackert det är. Jag gillade det inte så mycket i början, men nu älskar jag det. Kanske tar mig en ikväll.
Citera
2014-05-09, 00:04
  #2084
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Jag råkade ha sönder en glödlampa och så fick jag den här skärvan: http://oi58.tinypic.com/29zvrzl.jpg

Den lade jag ovanpå folien med DMTt på den och då bränns väldigt lite. Mycket mildare rök än om man har DMTt direkt på folien.
Är denna metod med petflaska med folie som botten? Sen bara elda rakt på foliet?
Mvh
Citera
2014-05-09, 00:42
  #2085
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Är denna metod med petflaska med folie som botten? Sen bara elda rakt på foliet?
Mvh

Japp men jag har haft lite problem att få röka upp allt. Jag vet dock inte om det har med glasbiten att göra. Jag har en hel del DMT så jag har råd att experimentera. Jag har extraherat själv. Jag ska testa utan glas, kanske strax om jag orkar. Ska se om det blir bra.
Citera
2014-05-09, 01:54
  #2086
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Japp men jag har haft lite problem att få röka upp allt. Jag vet dock inte om det har med glasbiten att göra. Jag har en hel del DMT så jag har råd att experimentera. Jag har extraherat själv. Jag ska testa utan glas, kanske strax om jag orkar. Ska se om det blir bra.
Ok, jag körde med 2 lager folie och då tror jag dmt brändes pga det var en svart "kolbit" som var kvar efter allt, tror inte att lökpulvret blir så vid sådana relativt låga temperaturer.
Eldade dock rakt på foliet p.ga att det var svårt att se vart man eldade och hålla ett vettigt avstånd.
Citera
2014-05-09, 12:48
  #2087
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Ok, jag körde med 2 lager folie och då tror jag dmt brändes pga det var en svart "kolbit" som var kvar efter allt, tror inte att lökpulvret blir så vid sådana relativt låga temperaturer.
Eldade dock rakt på foliet p.ga att det var svårt att se vart man eldade och hålla ett vettigt avstånd.
Jag börjar med att hålla lågan typ 40 cm ifrån foliet sen går jag sakta uppåt tills det börjar ryka. Lågan är långt ifrån foliet när det börjar ryka.
Citera
2014-05-09, 16:21
  #2088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Eldade dock rakt på foliet p.ga att det var svårt att se vart man eldade och hålla ett vettigt avstånd.
Tryck lite med ditt finger så det blir en tydlig grop i foliet. Då ser man precis vart man ska elda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in