2014-10-16, 12:15
  #2197
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Skulle gärna kika på den rapporten. Det låter snarare som 5-MeO-DMT.



Det är det här jag menar. Varför delar hon inte med sig av vad det var för skador saken gäller? Ingen info över huvud taget. Det går troll i det här ...



Det skulle kunna vara en annan femma. Men var kommer i sådana fall extraktionssnacket ifrån? Nej, köper inte det här faktiskt.

Har letat som en tok och tycks inte kunna hitta den.
Det enda jag hittar är att folk som tror att de inte andats men alla som haft en sitter har fått motsatsen förklarat efteråt.
Förutom en som beskrev att hans polare satt däckad och bara gurglade tills han skrek åt han att andas, vilket han då gjorde. Men det hade han nog gjort tillslut ändå


Du kan ha rätt att det kan ha varit 5-meo. Eller kanske oerfaren sitter som i panik började ge konstgjord andning. Annars borde jag hitta flera som refererat till den rapporten i de trådar jag läst.

Vet att mitt ex trodde jag hade slutat andas men då vet jag att jag andades, om än väldigt lugnt.
Citera
2014-10-16, 16:49
  #2198
Medlem
Ayauhas avatar
Håller faktiskt med CamCameo i detta här, känns ytterst tvivelaktigt det bubble55 säger, om det nu mot allt jag tror på skulle stämma så beklagar jag. MEN jag tror inte det är något annat än ett troll som försöker sprida skräckpropaganda.

Först å främst 5 gram,,,, Rökte han 5 g? i så fall kan han verkligen inte varit den noggranna typen, med tanke på att vad gäller dmt så är doserna på mg.

Sen undrar jag över detta
Citat:
en drog så stark så polisen aldrig tidigare stött på något liknande

Så han har tagit fram en "extra" stark dmt bas menar du?

Och detta med
Citat:
men efter ca. två veckor sa det bara SCHMACK!

Rökte han dmt nonstop i 2v? Eller gick det åt fan för honom efter 2v?
Om det gick åt helvete 2v efter han rökt så är det inte pga dmt´n, men om han rökte intensivt i 2v så får han faktiskt skylla sig själv.

Och en "fysisk kollaps" av dmt har jag aldrig hört talas om, men men det kanske är en "Sverige-grej" jag menar, det är bara i Sverige som vi har sk dödsfall av cannabis tex

Det räcker att man har lite kunskaper om dmt för att kunna avfärda det mesta som bubble55 skriver om.

Om ni försöker få folk att låta bli vissa substanser etc, så håll er iaf till fakta, för all denna falska propaganda tyder bara på att "ni" har fel....
Citera
2014-10-18, 06:11
  #2199
Medlem
Stone..s avatar
Hallå, allihop!

Tänkte fråga någon kunnig vad på ett ungefär nybörjar dosen ligger på?



Mvh! / Stone..
Citera
2014-10-18, 09:22
  #2200
Medlem
Ayauhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Hallå, allihop!

Tänkte fråga någon kunnig vad på ett ungefär nybörjar dosen ligger på?

Omkring 50 mg

Om du läser på Erowid så står följande ang doser

Light 10 - 20 mg
Common 20 - 40 mg
Strong 40 - 60 mg

Detta är dock bara lite riktlinjer

Frid
Citera
2014-10-18, 09:58
  #2201
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayauha
Omkring 50 mg

Om du läser på Erowid så står följande ang doser

Light 10 - 20 mg
Common 20 - 40 mg
Strong 40 - 60 mg

Detta är dock bara lite riktlinjer

Frid
Hur är 50 mg en nybörjardos om en stark dos är 40-60 mg? Jag skulle rekommendera möjligtvis 25-30 mg som första dos.
Citera
2014-10-18, 14:26
  #2202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Hur är 50 mg en nybörjardos om en stark dos är 40-60 mg? Jag skulle rekommendera möjligtvis 25-30 mg som första dos.
Plus på den! Och eftersom DMT är så extremt intensivt så rekommenderar jag att ta ännu mindre första gånger, kanske 10-20mg.
Citera
2014-10-18, 15:09
  #2203
Medlem
Ayauhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Hur är 50 mg en nybörjardos om en stark dos är 40-60 mg? Jag skulle rekommendera möjligtvis 25-30 mg som första dos.

Alla jag vet som röker / har rökt har tagit ca 50 mg som första dos, dock har alla dessa varit personer som velat bryta igenom "ordentligt" så att säga, ang de andra siffrorna så var det bara taget från Erowid som förvisso inte har något att göra med om man är nybörjare eller inte.

frid
Citera
2014-10-18, 15:52
  #2204
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Hallå, allihop!

Tänkte fråga någon kunnig vad på ett ungefär nybörjar dosen ligger på?



Mvh! / Stone..
Beror lite på hur du tänkte röka det. Om du kommer vaporisera det så tycker jag du ska börja runt 20mg om du har trippat en del tidigare. Annars ännu mindre.

Om du röker genom bong så bör du ha minst 20mg i och med att du säkert kommer bränna lite.

Röker du i joint så lägg i minst 50mg. Fördelen med joint är långsammare påslag och du kan alltid sluta när du känner för det.
Du kan köra samma mängd med pipa som med joint om du tar det lugnt och känner av effekterna efter varje bloss.
Vägde aldrig själv när jag rökte så detta är lite gissningar. Tror däremot att jag rökte större mängd i pipa/joint och jag har inte brytit igenom.
Citera
2014-10-18, 21:43
  #2205
Medlem
Highlighteds avatar
Hade en konstig upplevelse för ett tag sedan.
Jag och 4 andra satte oss ner för att röka changa. Detta var inte den starkaste mixen och det visste vi från början så vi laddade en pipa rätt ordentligt och varje person rökte ett pipstopp ordentligt helt igenom.

Det konstiga i hela detta var att alla upplevelser var helt olika. En person kände ingenting men spydde som en gris och enligt henne helt utan anledning. Den andre blev helt tagen och var tyst i 10 minuter liggandes på marken helt i en annan värld. 2 andra blev bara varma i kroppen enligt deras utsaga. Själv kände jag mig nykter fast, erhmm gånger tusen. Sinnen helt alerta och kände mig djupt meditativ och lugn i hela mitt jag. Fast det kändes som att jag inte "kände" något detta trots att jag tog lite mer i pipan. Jag vet att samma changa haft maffig effekt på andra som rökt av det och i liknande dosering. Tidigare när jag rökt changa har jag sett andar i träden och naturen och skogens varelser dansade kring mig och när jag rökt rent dmt har det varit in i eluttaget och entering the matrix om man säger så. En teori vi hade var att DMT visar dig bara vad du behöver och behöver du inget ja då blir det inte mycket av det...

Vad säger flashback?
Citera
2014-10-18, 21:57
  #2206
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highlighted
Hade en konstig upplevelse för ett tag sedan.
Jag och 4 andra satte oss ner för att röka changa. Detta var inte den starkaste mixen och det visste vi från början så vi laddade en pipa rätt ordentligt och varje person rökte ett pipstopp ordentligt helt igenom.

Det konstiga i hela detta var att alla upplevelser var helt olika. En person kände ingenting men spydde som en gris och enligt henne helt utan anledning. Den andre blev helt tagen och var tyst i 10 minuter liggandes på marken helt i en annan värld. 2 andra blev bara varma i kroppen enligt deras utsaga. Själv kände jag mig nykter fast, erhmm gånger tusen. Sinnen helt alerta och kände mig djupt meditativ och lugn i hela mitt jag. Fast det kändes som att jag inte "kände" något detta trots att jag tog lite mer i pipan. Jag vet att samma changa haft maffig effekt på andra som rökt av det och i liknande dosering. Tidigare när jag rökt changa har jag sett andar i träden och naturen och skogens varelser dansade kring mig och när jag rökt rent dmt har det varit in i eluttaget och entering the matrix om man säger så. En teori vi hade var att DMT visar dig bara vad du behöver och behöver du inget ja då blir det inte mycket av det...

Vad säger flashback?

Det är i regel inte en fläckfri vetenskap när man tillverkar changa av ett grovhugget hemmaextrakt. Fördelningen på växtmaterialet kan variera genom hela batchen, med större kontra mindre mängder på olika växtdelar. Orenligheter... antar jag förekommer friskt, då jag inte har någon egentlig tillit alls till det slags folk som säljer DMT över huvud taget, och dessa orenligheter kan i sin tur förändra förbränningen av materialet, och även dess upptag i kroppen.

Vännen som spydde kanske fick något i halsen? Jag inhalerade en bit nybränd stålull vid ett tillfälle, vilket är en helt annan femma iofs, men jag spydde litet då. Röken, tänker jag i och med det rent associativt, kan ha upplevts obehaglig. Men hon kan även ha varit överkänslig mot mao-hämmare etc. Det är i princip omöjligt att säga.

En tumregel är att när du inte sett hur det du röker tillverkats så kan det innehålla mycket oegentligheter och dessa kan och kommer i viss utsträckning påverka ruset.

Men ja, i alla fall, eran grundtes är korrekt. DMT kan bete sig hur som helst beroende på tid och plats och man får se och uppleva saker i relativt kronologisk ordning. Den är i den aspekten en högst initierande drog.
__________________
Senast redigerad av CamCameo 2014-10-18 kl. 22:01.
Citera
2014-10-18, 23:08
  #2207
Medlem
Stone..s avatar
Tänker inte börja med några 50 mg i alla fall. Får bli en mycket mindre startdos!
Citera
2014-10-18, 23:15
  #2208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Tänker inte börja med några 50 mg i alla fall. Får bli en mycket mindre startdos!
5mg, sen 10, 15, 20, osv. Så kan man göra om man är väldigt osäker.

Jag tog 20-25mg första gången och det var sjukt intensivt, på ett väldigt obehagligt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in