2014-05-06, 00:24
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Någon som kan tipsa eller länka om nån ypperlig "crack-pipe" (helst i glas) för just detta ändamål att röka DMT? Fått för mig att detta kommer vara de bästa sättet för mig, bara lägga in DMT i koppen & elda under & suga in röken som en slags vaporizer. Orka med allt krångel kring egengjorda, folie & stålull & grejer, vill ju verkligen inte slösa på mitt dmt i onödan + att jag vill att första gången ska bli bra.
Det är absolut inte under några som helst omständigheter att rekommendera, du kommer bara bränna kryddan och röken kommer skära som knivar i halsen. Du kommer ha ont i flera dagar efteråt och du kommer inte att bli hög. Det du söker efter är förövrigt inte en crackpipa, en crackpipa är inget annat än ett glasrör bara. Det du tänker på är en fribaspipa och såna finns att köpa på smoketower. Kör med petflaska, det tar tre minuter att bygga.
Citera
2014-05-06, 00:28
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det är absolut inte under några som helst omständigheter att rekommendera, du kommer bara bränna kryddan och röken kommer skära som knivar i halsen. Du kommer ha ont i flera dagar efteråt och du kommer inte att bli hög. Det du söker efter är förövrigt inte en crackpipa, en crackpipa är inget annat än ett glasrör bara. Det du tänker på är en fribaspipa och såna finns att köpa på smoketower. Kör med petflaska, det tar tre minuter att bygga.

Krossa sedan en glaslampa för att få en lämplig liten skiva att lägga DMTt på, ovanpå folien. Det gjorde att mycket mindre blev bränt.
Borsta tänderna innan. Det fungerar också bra för att minska eventuell äcklig smak.
Citera
2014-05-06, 22:00
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Det är ju bara att kapa en flaska, forma en foliekopp, tejpa och sen röka. Det är ju typ enklare och snabbare än att skriva ett inlägg här och sen beställa en pipa.
Det funkar ju dessutom bättre, och du ville ju inte slösa på godiset.

Jaha, alltså jag äger både bongar & vanliga pipor, men har fått för mig att man inte ska elda direkt på DMT..?

& någon byggingenjör är jag inte så tar hellre emot länkar till någon bra vaporizer eller liknande. Har INTE bråttom med mitt DMT så de är ingen fara.. (& därmed grävde jag min egen grav till att faktiskt läsa igenom mera av tråden faktisk)
Citera
2014-05-06, 22:05
Medlem
orrecrists avatar
Citat:

Jag menade en såndär som man eldar under på glaset & förångar DMT..? Vad jag förstått de som är de bästa alternativet. Men ok, en fribaspipa alltså?
Citera
2014-05-06, 22:24
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Jag menade en såndär som man eldar under på glaset & förångar DMT..? Vad jag förstått de som är de bästa alternativet. Men ok, en fribaspipa alltså?
Japp så funkar en fribaspipa. Och så här ser dom ut:
http://smoketower.com/pipes-and-accessories/pipes/glass-pipes/glass-pipe-kawum-l14cm.html

Men jag har försökt röka DMT i en sån och det var som sagt inte lätt. PET-flaska med alufiolie i botten är MYYYCKET lättare. Dessutom så fastnar DMT i glaset på fribaspipor vilket kan leda till att man får en för stor hit nästa gång man röker eller att man helt plötsligt får DMT i sig när man sitter och röker någonting helt annat.
Citera
2014-05-06, 22:36
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Japp så funkar en fribaspipa. Och så här ser dom ut:
http://smoketower.com/pipes-and-accessories/pipes/glass-pipes/glass-pipe-kawum-l14cm.html

Men jag har försökt röka DMT i en sån och det var som sagt inte lätt. PET-flaska med alufiolie i botten är MYYYCKET lättare. Dessutom så fastnar DMT i glaset på fribaspipor vilket kan leda till att man får en för stor hit nästa gång man röker eller att man helt plötsligt får DMT i sig när man sitter och röker någonting helt annat.

Jag hade tänkt typ de här http://smoketower.com/pipes-and-accessories/pipes/glass-pipes/hand-held-glass-vapourising%20-pipe-19cm eller de här http://smoketower.com/vaporizers/vaporizer-bubble-20cm-en.html men du rekommenderar att jag byggen en PET-istället?! Några länkar till ett sådant spektakel? De var flera år sedan jag byggde hemmagjorda grejer, minns ej..
Citera
2014-05-06, 22:55
Medlem
Citat:
& någon byggingenjör är jag inte så tar hellre emot länkar till någon bra vaporizer eller liknande.
Har inga såna tips, men i den här videon så bygger han med flaska och folie, superenkelt

https://www.youtube.com/watch?v=QtckVptu4I4
Citera
2014-05-06, 22:58
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Jag hade tänkt typ de här http://smoketower.com/pipes-and-accessories/pipes/glass-pipes/hand-held-glass-vapourising%20-pipe-19cm eller de här http://smoketower.com/vaporizers/vaporizer-bubble-20cm-en.html men du rekommenderar att jag byggen en PET-istället?! Några länkar till ett sådant spektakel? De var flera år sedan jag byggde hemmagjorda grejer, minns ej..
Bara att kapa botten av en petflaska, och stoppa några lager av alufolie i botten, om du vill kan du ju tejpa efter att du har stoppat dit dmtn så att det hålls tätt.
Sen gör du en liten "utbuktning" i foliet, så att dmtn är i ett litet hål typ, å eldar där under.

Jag körde med 6 lager folie, dock så brändes dmtn iaf tror jag.
Citera
2014-05-06, 23:40
Medlem
orrecrists avatar
Aha ok nu är jag med, men borde ju finnas färdiga DMT pipor/bongar att köpa, specifikt till för DMT
Citera
2014-05-06, 23:55
Medlem
Citat:

Jag har kört med crackpipe-stuk. Röret som sitter i en bulb-vape, sådana man kan köpa på headshops. Lite stålull i änden med dmt på funkar kanon. Dessutom verkar de som använder petflaskvarianten behöva mycket mer dmt. Jag behöver bara 20-30mg och det smakar gott!!! Många verkar använda dubbla dosen med petflaska.
Den brända smaken kommer av för hög temperatur.
Det ska inte smaka bränt, det ska inte smaka särskilt mycket alls. Den smak jag känner beskrivs bäst som mental menthol. Men det är mer en känsla än en smak.

Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Bara att kapa botten av en petflaska, och stoppa några lager av alufolie i botten, om du vill kan du ju tejpa efter att du har stoppat dit dmtn så att det hålls tätt.
Sen gör du en liten "utbuktning" i foliet, så att dmtn är i ett litet hål typ, å eldar där under.

Jag körde med 6 lager folie, dock så brändes dmtn iaf tror jag.

Stålull och glaspipa. Typ maskinen. Det är inte ens jobbigt för en förståndshandikappad älg att bygga en sån. Do it!
6 lager folie och tejp, det låter som en skulptur gjord på bildlektionen i lågstadiet. Lite bättre kan ni.
Ta inte illa upp, jag bara driver lite.
Citera
2014-05-07, 00:03
Medlem
orrecrists avatar
Stålull och glaspipa. Typ maskinen. Det är inte ens jobbigt för en förståndshandikappad älg att bygga en sån. Do it!
6 lager folie och tejp, det låter som en skulptur gjord på bildlektionen i lågstadiet. Lite bättre kan ni.
Ta inte illa upp, jag bara driver lite.[/quote]

Bygga? Du har ju redan en glaspipa, i med dmt fört sen på med stålull & fjutta på.. eller?
Citera
2014-05-07, 00:06
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Har inga såna tips, men i den här videon så bygger han med flaska och folie, superenkelt

https://www.youtube.com/watch?v=QtckVptu4I4

Ok haha super enkelt Denna blir de när mitt dmt anländer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in