Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-02, 18:59
Medlem
PermanentNojjas avatar
Jag tog E på valborg efter ett längre uppehåll (sedan september). Visst blev jag glad, men all eufori uteblev. Jag tog en röd/rosa "ninja turtle", som verkar ligga på runt 180mg, fast jag har även läst rapporter som pekar på 100mg, så jag är osäker.
När ruset började lägga sig snortade jag ytterligare ca. 100mg. Det fick upp mig till en liknande nivå som innan, men käkspänningarna blev extremt påtagliga.

Har jag förlorat "magin", eller krävs det att jag poppar större doser för att få samma effekt som förr?

Jag trodde att effekten skulle vara större än den var i september med tanke på att jag väntat så pass länge nu, men så blev det inte. Antar att det kan ha att göra med mitt oansvariga bruk förra sommaren (finns en tråd om det om ni kollar mina startade ämnen) när jag tog ungefär 220 + 60mg under en kväll och det verkligen kändes som att jag friterade hjärnan.

Jag vill inte ge upp E ännu, men om jag inte får tillbaka euforin är jag osäker på om jag tycker det är värt det, mår alltid piss i flera dagar efteråt. Synpunkter uppskattas.
Citera
2014-05-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentNojja
.
Sånt som händer ibland, speciellt när man underdoserar. Det har ingenting att göra med att du tog en fet dos i sommras. Din hjärna tål såna doser, så det är ingen fara.

Drack du något? Det finns många grejer som kan orsaka att man inte får ut så mycket rus.
Senast redigerad av Endofin 2014-05-02 kl. 19:11.
Citera
2014-05-03, 18:03
Medlem
PermanentNojjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Sånt som händer ibland, speciellt när man underdoserar. Det har ingenting att göra med att du tog en fet dos i sommras. Din hjärna tål såna doser, så det är ingen fara.

Drack du något? Det finns många grejer som kan orsaka att man inte får ut så mycket rus.

Det var ju skönt att höra!
Jag drack ingen alkohol, vilket jag antar är det du syftar på, däremot rökte jag en del gräs. Har inte upplevt att det skulle dämpa effekten tidigare dock.
Citera
2014-05-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentNojja
Det var ju skönt att höra!
Jag drack ingen alkohol, vilket jag antar är det du syftar på, däremot rökte jag en del gräs. Har inte upplevt att det skulle dämpa effekten tidigare dock.
Cannabis sabbar ruset för mig om jag röker innan peaken har lagt sig. Även när man röker innan man intar sitt MDMA så påstår många att effekten blir mycket sämre.
Håll dig borta från Cannabis när du tar MDMA, men när peaken är över så kan du röka hur mycket du vill. Då blir det bara trevligare, men rök inget innan!
Citera
2014-05-03, 19:00
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Cannabis sabbar ruset för mig om jag röker innan peaken har lagt sig. Även när man röker innan man intar sitt MDMA så påstår många att effekten blir mycket sämre.
Håll dig borta från Cannabis när du tar MDMA, men när peaken är över så kan du röka hur mycket du vill. Då blir det bara trevligare, men rök inget innan!

Håller inte med alls.
Det där kan nog skilja sig mycket från person till person.
Citera
2014-05-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shurda14
Håller inte med alls.
Det där kan nog skilja sig mycket från person till person.
Vad håller du inte med om?

Jo det skiljer sig säkert från person till person. Men jag vet att jävligt många håller med mig, och jag är ganska säker på att det var Cannabisen som förstörde effekten för honom.
Men det måste ju inte vara så, det är bara vad jag tror.
Citera
2014-05-03, 19:20
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Vad håller du inte med om?

Citat:

Det håller jag inte med om, det är din personliga åsikt/erfarenhet men behöver ej vara allas.

Mvh
Citera
2014-05-03, 19:40
Medlem
Citat:
Det håller jag inte med om, det är din personliga åsikt/erfarenhet men behöver ej vara allas.
Hur många gånger har du testat kombon? Kan du skriva lite mer specifikt om dina upplevelser, blev lite nyfiken.

Klart det inte behöver gälla alla, så är det alltid oavsett vad man pratar om.
Citera
2014-05-03, 19:45
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Hur många gånger har du testat kombon? Kan du skriva lite mer specifikt om dina upplevelser, blev lite nyfiken.

Klart det inte behöver gälla alla, så är det alltid oavsett vad man pratar om.

Ett antal gånger, orkar faktiskt inte skriva så specifikt men tycker snarare att cannabis har haft en positiv effekt med mdma oavsett när man röker.

Kanske att det kan slå fel om man är färsk på cb eller mdma men absolut inte en kombo jag skulle varna för, tvärtom rök mer förfan det slår bara skönare enligt mig.

Men nu pratar jag också om MDMA som ren MDMA inte 'ecstasy' vilket jag väljer att ej uttala mig om då det är ett stort begrepp med olika substanser enligt mig.
Senast redigerad av Shurda14 2014-05-03 kl. 19:50.
Citera
2014-05-03, 20:25
Medlem
Citat:
Kanske att det kan slå fel om man är färsk på cb eller mdma men absolut inte en kombo jag skulle varna för, tvärtom rök mer förfan det slår bara skönare enligt mig.
Ja, är man en regelbunden rökare så känner man ju inte mycket när man röker.
Sen om man får i sig en klen dos MDMA så spelar det också mindre roll. Men tar man 300mg MDMA och röker en fet pipa full med bra gräs så blir man (åtminstone de flesta) sjukt väck.
Då försvinner fokusen och mycket annat av ruset. Har sett det hända många.
Alla är jättesociala och har trevligt, sen röker alla och då försvinner mycket av charmen för då blir det ännu mer likt en tripp, och folk vänder sig mer inåt istället.

För min egen del så rör jag inte Cannabis alls, det har alltid sabbat kärleksruset för mig. Men visst har det också sin charm när man röker när ruset är igång som mest.
Jag föredrar helt klart att röka efter peaken.
Citera
2014-05-06, 19:16
Medlem
Inte tagit MDMA på typ 9mån nu, riktigt taggad

Ska ta med några vänner, en som tagit typ 2ggr förut men inet alls mycket, dom andra är helt gröna.

Jag undrar lite över doseringen. Personligen så sa jag att jag tycker vi borde vara hemma då man inte kan kontrollera sig öht första gångerna man tar (man vill ju undvika trubbel med lagen), alternativt att man tar en mindre dos, men då missar man ju halva grejen, speciellt om det är första gångne, det sätter ju lite milstolpen på det. Visst att droppa på tex festival/konsert är ju mkt mkt bättre, men en mysig hemmakväll kan bli riktigt bra det med.

Håller ni med om mitt resonerande?

Jag tänkte typ 200mg var och sen 100mg refill efter typ en timme, eventuellt 150mg för tjejen som är lite mindre än oss andra.

Vad säger ni?
Citera
2014-05-06, 20:10
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Inte tagit MDMA på typ 9mån nu, riktigt taggad

Ska ta med några vänner, en som tagit typ 2ggr förut men inet alls mycket, dom andra är helt gröna.

Jag undrar lite över doseringen. Personligen så sa jag att jag tycker vi borde vara hemma då man inte kan kontrollera sig öht första gångerna man tar (man vill ju undvika trubbel med lagen), alternativt att man tar en mindre dos, men då missar man ju halva grejen, speciellt om det är första gångne, det sätter ju lite milstolpen på det. Visst att droppa på tex festival/konsert är ju mkt mkt bättre, men en mysig hemmakväll kan bli riktigt bra det med.

Håller ni med om mitt resonerande?

Jag tänkte typ 200mg var och sen 100mg refill efter typ en timme, eventuellt 150mg för tjejen som är lite mindre än oss andra.

Vad säger ni?

Är det bra mdma tycker jag 300mg låter lite väl mycket! 120-200mg totalt borde gott och väl räcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in